28,000 Samsung İşçisi 50 Yılı Aşkın Süredir İlk Kez Greve Gitti

Ulusal Samsung Elektronik Sendikası (NSEU) ve Koreli dev, işçilerin tazminat artışları ve ikramiyeleri konusunda anlaşmaya varamayınca daha önce haberini paylaştığımız yapılması planlanan bir günlük protesto gösterisi gerçekleşti. Yaklaşık 28,000 çalışan daha iyi ücret talebiyle şirket ofisi etrafında toplandı.

Olayın teknoloji devinin kısa bir süre önce mali bir sıçrama yaşadığı ve 2024 yılının ilk çeyreği için yüzde 933’lük muazzam bir faaliyet kârı açıkladığı bir zamanda meydana gelmesi dikkat çekiyor. Firmanın rakipleri yapay zeka yarışında üstünlük sağlamak için gece gündüz çalışırken, Samsung’un önünde aşması gereken bir engel daha var gibi gözüküyor.

Bir sendika yetkilisi, grevin amacının Samsung ile “anlamlı bir görüşme” yapmak ve her iki tarafın da farklılıklarını dostane bir şekilde çözmesini ummak olduğunu söyledi

Şirket, çalışanlarına yıllık ücretlerinde yüzde 5.1’lik bir artış teklif ederek orta noktadan biraz daha fazlasını karşılamaya çalıştı. Ancak NSEU, Koreli teknoloji devinin elde ettiği kârdan bir parça ile birlikte yüzde 6,5’lik bir artış talep etti. Korea Times haberine göre, her iki taraf da çıkmaza girmiş durumda ve bu da yaklaşık 28,000 işçinin daha iyi ücret talebiyle Samsung’un Seul ofisi etrafında toplanarak greve gitmesine neden oldu.

Sendika yetkilisi Lee Hyun-kuk Reuters’e yaptığı açıklamada protestonun amacının üst yönetimle anlamlı bir diyalog kurmak olduğunu söyledi. Samsung’a göre, protestonun üretim veya ticari faaliyetler üzerinde herhangi bir zararlı etkisi görünmüyor. Bunun nedeni, grevin Güney Kore’de resmi tatilin olduğu ve birçok çalışanın yıllık izne ayrıldığı bir günün ertesinde başlamış olması.

TrendForce’dan bir piyasa araştırmacısı, Samsung’un üretim tesislerinin son derece otomatik olması nedeniyle grevin DRAM veya NAND flash bellek üretimini etkilemesinin veya sevkiyat sıkıntısını artırmasının olası olmadığına inanıyor. Buna ek olarak, grevde üretimde çalışanlardan çok Seul’deki genel merkezde çalışan kişilerin olduğu söyleniyor. Bu da Samsung’un herhangi bir ağır kayba uğramamış olabileceği anlamına geliyor.

Ancak her iki taraf da taleplerinden bir milim bile geri adım atmıyor, bu nedenle protesto önümüzdeki günlerde daha farklı bir boyut kazanabilir. Lee Hyun-kuk, sendikanın yakın zamanda yeni bir eylem hazırlığında olduğunu söyledi ancak çok bir ayrıntı paylaşmadı.

Kaynak: wccftech.com

Exit mobile version