10.000-15.000 TL bütçede telefon tavsiyesi

Bütçe
15.000 TL

Shock Blast

Uzman
Katılım
29 Ocak 2025
Mesajlar
377
Beğeniler
198
10.000 TL bütçede telefon arıyorum. Bütçem 5.000 TL'ye kadar esneyebilir.
 
CMF Phone 1 öneririm. Alternatif olarak Galaxy A26 ve GM 26 Pro bakılabilir.
 
@Shock Blast, genel olarak hepsinin artıları var.
Mesela A26 6 yıl OS Update desteği, Samsung güvenilirliği gibi artılarla geliyor.
CMF Phone 1 ise AOSP arayüzü, segmentinin en iyi işlemcisi ile gelsede, kamera ve LPDDR4X + UFS 2.1 büyük eksi. Ayrıca artık güncelleme almıyor.NFC desteği olmaması cabası.
GM 26 Pro ise yine AOSP arayüz, segmentinde diğer iki rakibe nispeten güçsüz çip ama LPDDR5 + UFS 3.1 ile segmentinin önde RAM ve depolama biçimi ile geliyor. Ayrıca CMF Phone 1'den daha güncel bir yazılıma sahip olacak.
Bir de arkada ekran olduğundan daha iyi selfie çekebilirsin.
 
@Shock Blast, NFC benim için önemli değil derseniz Phone 1 alın. Önemli derseniz A26.

A26 genel olarak dengeli donanım sunuyor da işlemcisi verimsiz işte. Özellikle şu havalarda can sıkıcı ısınma sorunları yaşatır.
Phone 1 daha iyi bu konuda. Cihazın benim gözümde tek eksisi UFS 2.2 olması.

26 Pro'nun paneli de zayıf ayrıca. Parlaklık değerleri pek iç açıcı değil. Ön kamerasında ise HDR yok.

Ayrıca yazılımı Dido OS ve sadece 1 Android güncellemesi alacak. Onu da alırsa tabii.

Tabii bu fiyata stereo hoparlör + mikrofon sunması en güzel yanı. A26 ve Phone 1 ise mono.
 
Son düzenleme:

A26'daki Exynos çip iyi değil ya. Phone 1'in çip zaten en iyisi. Ama RAM ve depolama biçimi üzer.
26 Pro'nun panel o kadar da kötü değil bence.
Canlı deneyimleyen tek @Surface Area var.
Yazılım olarak düzeltmişler gibi. Eğer yine @Surface areanın dediği gibiyse çok iyi.
Zaten general illa 1 yıl güncelleme veriyor.
 
Ben de bizzat aldığım GM 26 Pro'yu öneriyorum. Cihazı ben kullanmıyorum tabii, yaklaşık 2 hafta oldu alalı sanırım, şu ana kadar tek şikayet yok.

Ayrıca ekranda HDR desteği var, internette bu belirtilmemiş olsa da teyit ettim .

Ek olarak hoparlörleri fiyatına kıyasla fazla kuvvetli, keza mikrofonları da öyle.

Son olarak kendi kullandığım A36'dan daha düşük yongaya sahip olmasına rağmen daha hızlı çalışan bir cihaz olduğunu da eklemek isterim.
 

Bununla ilgili inceleme beklerdik sizden :/
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…