40.000 TL'ye 15.000 BTU veya 18.000 BTU'luk klima önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan xyz
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 2
  • Görüntüleme Görüntüleme 105
  • Etiketler Etiketler
    klima önerisi
Bütçe
40.000 TL

xyz

Uzman
Katılım
9 Şubat 2025
Mesajlar
12
Beğeniler
6
25 m² salon için klima bakıyorum. Kağıt üzerinde 12.000 BTU yeterli görünüyor ama izolasyon durumu ve güneş alma nedeniyle riskli buluyorum. Bu yüzden 15.000 veya 18.000 BTU tarafına kaydım.

Baktığım modeller:
  • TCL Elite Plus — 15.000 BTU — 35.200 TL
  • TCL BreezeIn — 18.000 BTU — 40.000 TL
  • Bosch Climate 2001 — 18.000 BTU — 40.000 TL
Kararsızım. Marka/model konusunda net bir bilgim yok. İnternette yorumları takip ettikçe konu daha da karışıyor (servis, lokal destek, uzun vadeli performans vs.).

Maksimum bütçe 40.000 TL.

Öneriniz: 15.000 mi, 18.000 mi? Hangi model daha mantıklı?
Ek soru: İnternetten alınan klimada montaj süreci nasıl ilerliyor? Servis mi geliyor, randevu mu gerekiyor, ek ücretler çıkıyor mu?
 
Bütçeyi ufak artırabilirseniz, aktif kullandığım model olan Kaira Plus'ı önerebilirim. Daikin'in alt markası. Sunduğu özellikler fiyatına göre iyi. 1 yıldır 30 m² salonda kullanıyorum.



İnternetten alınan siparişlere gelirsek; ürün size kargo ile ulaştıktan sonra servisi arıyorsunuz ve randevu alıyorsunuz. Uygunluk durumuna göre gelip kurulum yapıyorlar. Ek olarak, vakum yaptırmayı mutlaka unutmayın. Klima için en önemli şey olabilir.
 
TCL fena olmayanlar klasmanına girer benim için. Sizi kolay kolay üzmez. Bosch klima konusunda fason marka olarak geçiyor. Midea üretimi klimaları var. Midea zaten kesinlikle güzel bir marka. Lakin şöyle bir şey var her ne kadar riskli görsenizde eğer 12’lik almayı düşünürseniz Daikin ve Mitsubishi Heavy modellerine şiddetle bakmanızı tavsiye ederim. Bu iki marka klima endüstrisinin en üst seviye markalarıdır ve sizi asla üzmeyecek tarz da markalardır. (Daikin Daylux serisi hariç.)

BTU konusuna gelecek olursak güneş alıyor yazmışsınız hangi şehirde ikamet ediyorsunuz bilmiyorum fakat eğer klimayı gündüz çalıştıracaksanız Antalya tarzı şehirlerde 18’lik almak kesinlikle daha mantıklı olacaktır. Ayrıca uzun vadede daha rahatlamış olursunuz.

Servis konusu ise siz klimayı aldıktan sonra aldığınız markanın yetkili servisi ile iletişime geçiyorsunuz. Genellikle evinize gelip ücretsiz bir şekilde montaj yapıyorlar fakat garanti diye bir şey yok. Yetkili servis ile telefonda konuşurken kesinlikle ücretli olup olmadığını sorun. İş ayrıca burada da bitmiyor. Yetkili servis evinize geldikten sonra R32 gazı kullandığından ve vakumlama yaptıklarından emin olmanız gerekiyor. Özellikle vakumlama uzun vadede çok önemi olan bir şey. Dış ünite ile iç ünite boruları birbirine bağlandığında içinde kalan nem ve havayı vakumlayarak temizlemeleri lazımki ileri zamanlarda problem çıkmasın.

Bonus olarak: Bende kendi odam için bir 12’lik ECA klima aldım. Bu da fason bir marka olarak geçiyor. Ana üreticisi Çinli Haier. Modeli Spylos Pro şu an kargoda gelmesini bekliyorum. Taksit isterseniz N11’e bakmanızı tavsiye ederim. Peşin fiyatına 9 taksit yapıyorlar. Başka sorunuz olursa mesajı yanıtlayabilirsiniz seve seve cevap veririm.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…