TCL fena olmayanlar klasmanına girer benim için. Sizi kolay kolay üzmez. Bosch klima konusunda fason marka olarak geçiyor. Midea üretimi klimaları var. Midea zaten kesinlikle güzel bir marka. Lakin şöyle bir şey var her ne kadar riskli görsenizde eğer 12’lik almayı düşünürseniz Daikin ve Mitsubishi Heavy modellerine şiddetle bakmanızı tavsiye ederim. Bu iki marka klima endüstrisinin en üst seviye markalarıdır ve sizi asla üzmeyecek tarz da markalardır. (Daikin Daylux serisi hariç.)
BTU konusuna gelecek olursak güneş alıyor yazmışsınız hangi şehirde ikamet ediyorsunuz bilmiyorum fakat eğer klimayı gündüz çalıştıracaksanız Antalya tarzı şehirlerde 18’lik almak kesinlikle daha mantıklı olacaktır. Ayrıca uzun vadede daha rahatlamış olursunuz.
Servis konusu ise siz klimayı aldıktan sonra aldığınız markanın yetkili servisi ile iletişime geçiyorsunuz. Genellikle evinize gelip ücretsiz bir şekilde montaj yapıyorlar fakat garanti diye bir şey yok. Yetkili servis ile telefonda konuşurken kesinlikle ücretli olup olmadığını sorun. İş ayrıca burada da bitmiyor. Yetkili servis evinize geldikten sonra R32 gazı kullandığından ve vakumlama yaptıklarından emin olmanız gerekiyor. Özellikle vakumlama uzun vadede çok önemi olan bir şey. Dış ünite ile iç ünite boruları birbirine bağlandığında içinde kalan nem ve havayı vakumlayarak temizlemeleri lazımki ileri zamanlarda problem çıkmasın.
Bonus olarak: Bende kendi odam için bir 12’lik ECA klima aldım. Bu da fason bir marka olarak geçiyor. Ana üreticisi Çinli Haier. Modeli Spylos Pro şu an kargoda gelmesini bekliyorum. Taksit isterseniz N11’e bakmanızı tavsiye ederim. Peşin fiyatına 9 taksit yapıyorlar. Başka sorunuz olursa mesajı yanıtlayabilirsiniz seve seve cevap veririm.