61.000 TL'ye Amazon satıcılı laptop önerisi

Bütçe
56.000-61.000 TL

AkutAykut

Uzman
Katılım
21 Haziran 2025
Mesajlar
39
Beğeniler
7
Herkese merhaba,

Yeni bir oyuncu laptopu almayı planlıyorum ve bütçem yaklaşık 56.000 - 61.000 TL civarında. Özellikle CS2 gibi rekabetçi oyunlarda yüksek FPS ve akıcılık yakalamak, aynı zamanda uzun süreli oyun seanslarında ısınma sorunu yaşatmayacak sağlam bir kasaya sahip olmak istiyorum. Alacağım laptopta FPS düşmesi gibi sorunlar yaşamak ve kronik sorunlarla karşı karşıya kalmak istemiyorum. SADECE Amazon.com.tr satıcılı olmak zorunda. Araştırmalarım sonucunda Amazon üzerinde şu 3 model arasında kaldım. Hangisini tercih etmeliyim, artı ve eksi yönleriyle fikirlerinizi paylaşırsanız çok sevinirim:

1. Seçenek: HP Omen 17 (C2EZ3EA)

2. Seçenek: Lenovo LOQ 15IRX10 (83JE012LTR)

3. Seçenek: Gigabyte Gaming A16

Benim için oyunlarda stabil performans, panel kalitesi ve üzmeyecek bir soğutma sistemi önemli. Hazır bütçe varken RTX 5070 barındırdığı için Gigabyte'a mı yönelmeliyim, yoksa kasa kalitesi/ekran boyutu hatrına HP Omen mi tercih etmeliyim? Veya bu bütçelerde gözden kaçırdığım farklı bir model öneriniz olur mu?

Deneyimlerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum, şimdiden herkese teşekkürler!
 
Paylaştığınız 3 modeli açıklayarak gidelim.

Omen 17 modelin bileşenlerine nazaran sunduğu fiyat fena değil. Özellikle barındırdığı AI 7 350 işlemci çok verimli ve iyi bir işlemci. Fakat her ne kadar bileşenler kuvvetli olsa bile sorun cihazın kendisinde. Ne yazık ki Omen 16 ve 17 serilerinde BIOS sorunları, siyah ekran sorunları, shutdown sorunları, limitlere takılma, hall sensör sorunları, touchpad arızaları gibi gibi şikayetler çok fazla. Bu yüzden bu modeli eliyorum.

Lenovo LOQ ise fena bir model değil, fakat servis ağı konusunda problem yaşatabilir. Gerçi bu konuda her firma sıkıntı çıkarabiliyor orası biraz şans işi. Fakat servisinden şikayet eden epey kullanıcı var. Bir de bunlardan ziyade sunduğu fiyata daha iyi diyebileceğimiz ASUS'un TUF A16 ve F16 serileri bize gör kırpıyor.

Gigabyte modeli ise kafadan eliyorum. Fiyat performans olarak cazip görünüyor fakat henüz tamamiyle güvenebileceğimiz bir seri değil bana kalırsa. Keza bu modelin ciddi ısındığına dair çok şikayet var.

Nihayetinde benim size 2 önerim olacak bütçeniz ve kullanım hedefleriniz doğrultusunda. ASUS TUF A16 ve F16. 2 farklı varyant bırakacağım, AMD ve Intel CPU.

AMD:


Intel:


Tercih sizin. Bana soracak olursanız tercihim AMD varyant olurdu CPU verimliliği yüzünden.
 

Hocam vaktinizi ayırıp cevsp verdiğiniz için çok teşekkür ederim. Omen serilerinin yenilerinde hall sensor probleminin çözüldüğüne dair yazılar okudum ama BIOS sorunları devam ediyor mu bilemiyorum. Şu sn elimde Victus var ve THH sonucunda değişim kararı çıkarttım bunj verip yeni laptop alacağım inşallah. Attığınız asuslara baktım. ASUS laptopların soğutma kısımlarında problem var gibi şeyler okumuştum. Bilginiz var mı?
 
Hayır, ısınma ve soğutma problemleri 15 serilerinde vardı. ASUS bundan ders aldı. 16 serilerinde iyileştirmeler yaptı. Soğutma performansları başarılı.

 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…