Rehber AMD Resmi FSR 4.1.1 INT8 & FP8 nasıl etkinleştirilir ve kullanılır?

masiva

Çalışkan
Katılım
4 Ağustos 2025
Mesajlar
63
Makaleler
1
Beğeniler
49
Bu rehberde AMD'nin 26.6.2 sürücüsüyle gelen resmi FSR 4.1.1 dosyasını kullanarak oyunlarda FSR 4.1.1'i nasıl etkinleştirebileceğinizi anlatacağım.




İçerik​


amdxcffx64.dll dosyası içerisinde iki farklı yapı bulunuyor:

FP8 (RDNA4)​

  • FSR 4.1.1 FP8 Upscaling
  • FSR 4.0.1 Frame Generation

INT8 (RDNA3 & INT8 Destekli Bütün Kartlar)​

  • FSR 4.1.1 INT8 Upscaling
  • FSR 3.1.6 Frame Generation

Bilinmesi Gerekenler​

  • FSR 4.1.1 Upscaling artık RDNA3 ve INT8 destekli kartlar üzerinde çalışabiliyor.
  • FSR 4.X Frame Generation hâlâ RDNA4'e özel.
  • RDNA3 tarafında Frame Generation kısmı FSR 3.1.6 olarak çalışıyor.
  • INT8 modeli yalnızca AMD kartlarla sınırlı değildir.
  • INT8 desteğine sahip tüm uyumlu ekran kartlarında çalışabilmektedir.



Gereksinimler​

  • Bütün gerekli dosyalar paylaşmış olduğum Google Drive linkinde mevcut!

Zorunlu!​

  • OptiScaler 0.10.0
  • AMD Adrenalin 26.6.2 sürücüsünden alınmış amdxcffx64.dll

RDNA2 Kullanıcıları İçin Ek Gereksinim​

  • RDNA2 uyumluluk DLL'i


Kurulum​

1. Adım - OptiScaler Dosyalarını Kopyalayın​


Optiscaler_0.9.3-final.20260618 paketinden aşağıdaki dosyaları oyunun kurulu olduğu klasöre atın:
ve setup windows veya setuplinux uygulamasını açıp dxgi.dll üzerinden kurulum yapın!
Kurulum bittikten sonra:
Optiscaler_0.10.0-pre1 FSR 4.1.1 Test V3 paketindeki 2 dosyayı da kopyalayıp kurulum yaptığınız oyun dizinine atın:
dxgi.dll / OptiScaler.ini

Bu iki dosya kurulum için zorunludur.




2. Adım - FSR 4.1.1 DLL Dosyasını Kopyalayın​


Adrenalin 26.6.2 sürücüsünden alınan:
FSR 4.1.1 DLL Klasöründeki amdxcffx64.dll dosyasını OptiScaler'ın bulunduğu klasöre kopyalayın.




3. Adım - RDNA2 Kullanıcıları İçin Ek Adım​


Eğer RDNA2 tabanlı bir ekran kartı kullanıyorsanız:
RDNA2 FSR 4.1.1 DLL Klasöründeki

  • Paylaşılan RDNA2 uyumluluk DLL dosyasını
  • OptiScaler'ın kurulu olduğu klasöre atın.



4. Adım - RDNA2 Kullanıcıları İçin INI Ayarı​


OptiScaler.ini dosyasını açın ve aşağıdaki satırı bulun:

LoadCustomAmdxc64OnRdna2=auto

Değerini şu şekilde değiştirin:

LoadCustomAmdxc64OnRdna2=true

Bu ayar yalnızca RDNA2 kullanıcıları için gereklidir!




Sonuç​


Kurulum tamamlandıktan sonra:
  • RDNA4 kullanıcıları FSR 4.1.1 FP8 Upscaling kullanabilir.
  • RDNA3 kullanıcıları FSR 4.1.1 INT8 Upscaling kullanabilir.
  • RDNA2 kullanıcıları gerekli DLL ve INI ayarıyla FSR 4.1.1 INT8'i çalıştırabilir.
  • INT8 desteğine sahip diğer uyumlu ekran kartları da FSR 4.1.1 INT8 modelinden faydalanabilir.



Notlar​


Bu rehber resmi AMD SDK'sını kullanmamaktadır.
Kullanılan dosya doğrudan Adrenalin 26.6.2 sürücüsünde bulunan amdxcffx64.dll dosyasıdır.
FSR 4.X Frame Generation şu anda yalnızca RDNA4 kartlarda mevcuttur.
RDNA3 ve diğer kartlarda yalnızca FSR 4.1.1 INT8 kısmı kullanılmaktadır.
INT8 desteğine sahip tüm uyumlu ekran kartlarında çalışabilmektedir.




Video Rehberi: ( )
OptiScaler Sürümü: 0.10.0
FSR Sürümü: 4.1.1 (26.6.2 Driver Extract)
 
Son düzenleyen: Moderatör:
RX6600de INT8 var değil mi? Ben bugün denemiştim. FSR3.1'e göre aşırı iyi duruyordu.
 
RX6600de INT8 var değil mi? Ben bugün denemiştim. FSR3.1'e göre aşırı iyi duruyordu.
Kullanabildiğiniz hali hazırda FSR 4.0.2 INT8 dosyasi var di evet.
Fakat yeni driver ile gelen FSR 4.1.1 INT8 dosyasi daha kaliteli ve rehberde ki veya video da ki adimlari yaparsaniz sorunsuz bir sekilde kullanabilirsiniz.

OptiScaler ile kullanıcaksanız size bir kaç taktik vermek istiyorum çalışmaz ise:
LoadCustomAmdxc64OnRdna2=true
Fsr4ForceModel=2
fsr4uptade=true

bu komutlari Optiscaler.ini içinde true olarak değiştirmelisiniz.
 
/
Aynı yöntemle yaptım. FSR 4.1.1 çalışıyor sorunsuz.
DLSS bildiğin AMD kartlara geldi arkadaş. Aşırı mutluyum...
 
/

Aynı yöntemle yaptım. FSR 4.1.1 çalışıyor sorunsuz.
DLSS bildiğin AMD kartlara geldi arkadaş. Aşırı mutluyum...
Ne mutlu sana
Zaten FSR 4.0.2 INT8 bile gayet iyi görüntü kalitesi sunarken yeni sürüm kat kat daha iyi.
İyi oyunlar artık FSR 3 veya 2 kullanmak zorunda değilsin.
 
RTX 3060 ile kullanabiliyor muyum? Biraz baktım ama net bilgi bulamadım.
 
RTX 3060 ile kullanabiliyor muyum? Biraz baktım ama net bilgi bulamadım.
RTX Ekran kartına sahipseniz DLSS kullanın FSR kullanmanıza gerek yok

Nvidia APP veya DLSS Swapper kullanarak en güncel sürüm DLSS 4/4.5 Upscale tarafında kullanabilirsiniz
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…