Twitter'da muhtemelen denk gelmişsinizdir, final maçında Fenerbahçe 80-77 yendi Beşiktaş'ı ve şampiyon oldu. Şampiyonluk kutlamalarında ışıkların kapanmasının ardından Fenerbahçeli birçok taraftar sayfasından ardı ardına paylaşımlar geldi ışıklarla alakalı. Bununla alakalı birkaç bilgi vermek istiyorum.
Birincisi maçın oynandığı Süleyman Seba Spor Salonu'nun ışıklandırması ve salon prosedürü sebebiyle maç bittikten sonra 5 veya 10 dakika içerisinde -ekstrem durumlarda 15/20 dakikalara kadar çıkıyor- salonun ışıkları kapatılır ve tüm salon boşaltılır. Ardından salon içinde rutin bir arama prosedürü uygulanır. Prosedürün ardından salon kapatılır. Bu çok uzun sürelerdir böyle işliyor. Yani ışık meselesi Fenerbahçe'ye özel bir durum bizati salonun genel prosedüründen ötürü böyledir.
İkinci mesele ise taraftarların Beşiktaş'a 'Ahlâksız vs.' diyerek konuştuğu mesele, ben burada ahlâksızlığın başının kendileriyle birlikte diğer camia olduğunu düşünüyorum. Bunun sebebi de Play-Off zamanındaki Said Camara meselesine dayanıyor.
Said Camara 2014'ten bu yana ülkemizde 1 engel puanıyla oynayan Beşiktaşlı bir isim, Play-Off zamanı Galatasaray ve Fenerbahçe'nin başvurusu sonrası oyuncunun engel puanı 2'ye çıkarıldı. Oyuncu IWBF EC 3 kupasında da 1 engel puanıyla oynamış olmasına karşın federasyon kararıyla oyuncunun engel puanı 2'ye çıkarıldı ve saha içi yerleşimde mecburi değişime gidildi. Bahane olarak algılanabilir lâkin benim takıldığım mesele şu; Bir oyuncu 2014'ten bu yana 1 engel puanıyla oynarken, Beşiktaş'a katıldığı sezonda neden bir anda 2 engel puanına çıkarılıyor?
Ayrıca işin bir de IWBF tarafı da var, oyuncu eğer federasyonu ve başvuruyu yapan takımları dava edip kazanırsa çok ciddi bir marka değer kaybı da yaşayacağız. Oyuncunun ve Beşiktaş'ın mağduriyetten dolayı alacağı tazminata girmiyorum bile.
Bu arada ışıklandırmayla alakalı bir video ekleyeyim: