Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

AstroTechAI

Çalışkan
Katılım
13 Ağustos 2024
Mesajlar
125
Beğeniler
76
Arkadaşlar, Waydroid indirdim ama internet sorunu yaşıyorum. Nasıl çözeceğim?
Wi-Fi Kart: Realtek 8812BU

Denediğim yöntemler:
Kod:
firewall-cmd --zone=trusted --add-port=67/udp
firewall-cmd --zone=trusted --add-port=53/udp
firewall-cmd --zone=trusted --add-forward

firewall-cmd --zone=trusted --add-interface=waydroid0
sudo waydroid session stop
sudo waydroid container stop
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
CachyOS firewalld değil ufw kullanıyor, yani eskiden firewalld kullanırdı ancak sonradan ufw'ye geçtiler. Sizin girdiğiniz firewall-cmd komutu ise firewalld'yi komut satırından yönetmek için var. Bu komutun ufw karşılığı nedir bilmiyorum ama onu bulup veya çözüp yazarsanız çalışabilir.
Arkadaşlar, yardımınız için teşekkür ederim. UFW kodları ile yapmak gerekiyormuş. Ben bu UFW ve firewalld olayını pek bilmediğim için uygulama olarak varsayıp firewalld'yi indirip yapmam gerektiğini düşünmüştüm. Firewalld'yi durdurup kaldırdım. Sonrasında UFW kodlarını girdim ve Waydroid'i restart yapıp sorunu çözdüm.

Kodlar:
ufw allow 67
ufw allow 53
ufw default allow FORWARD


Yani istersem firewalld'yi geçebilirim, ama bunun için UFW'yi kapatmam lazım. Çakışma olmaması için doğru mu anladım?
Kendin halletmişsin. Amaçları aynı zaten. Ama evet, aynı anda birini kullanman lazım yoksa çakışır. Değiştirmenin gereği yok.

Bu güvenlik olayı, aynı ağdaki başka cihazlardan virüs falan bulaşma değil mi?
Açık portlar güvenlik zaafiyeti oluşturur, olacağından değil ama kullanmadığın portların kapalı olması her zaman iyidir.
 
Kendin halletmişsin. Amaçları aynı zaten. Ama evet, aynı anda birini kullanman lazım yoksa çakışır. Değiştirmenin gereği yok.


Açık portlar güvenlik zaafiyeti oluşturur, olacağından değil ama kullanmadığın portların kapalı olması her zaman iyidir.
Nasıl bir önlem alabilirim?
 
Varsayılan olarak kullanılmayan portlar zaten kapalı, firewall açıksa sorun yok. Bizim yaptığımız firewall kapatma idarelikti, sen gerekli portlara izin vererek yapman gerekeni yaptın zaten. Ha çok kafana takıldıysa elle etkinleştirip başlat;
Kod:
sudo systemctl start ufw
sudo systemctl enable ufw
 
Varsayılan olarak kullanılmayan portlar zaten kapalı, firewall açıksa sorun yok. Bizim yaptığımız firewall kapatma idarelikti, sen gerekli portlara izin vererek yapman gerekeni yaptın zaten. Ha çok kafana takıldıysa elle etkinleştirip başlat;
Kod:
sudo systemctl start ufw
sudo systemctl enable ufw
Tamamdır, hocam. Teşekkür ederim yardımınız için.