Çözüldü CachyOS Waydroid internete bağlanamıyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AstroTechAI
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 23
  • Görüntüleme Görüntüleme 1B
Bu konu çözüldü olarak işaretlenmiştir. Çözülmediğini düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.

AstroTechAI

Çalışkan
Katılım
13 Ağustos 2024
Mesajlar
125
Beğeniler
76
Arkadaşlar, Waydroid indirdim ama internet sorunu yaşıyorum. Nasıl çözeceğim?
Wi-Fi Kart: Realtek 8812BU

Denediğim yöntemler:
Kod:
firewall-cmd --zone=trusted --add-port=67/udp
firewall-cmd --zone=trusted --add-port=53/udp
firewall-cmd --zone=trusted --add-forward

firewall-cmd --zone=trusted --add-interface=waydroid0
sudo waydroid session stop
sudo waydroid container stop
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Çözüm
CachyOS firewalld değil ufw kullanıyor, yani eskiden firewalld kullanırdı ancak sonradan ufw'ye geçtiler. Sizin girdiğiniz firewall-cmd komutu ise firewalld'yi komut satırından yönetmek için var. Bu komutun ufw karşılığı nedir bilmiyorum ama onu bulup veya çözüp yazarsanız çalışabilir.
WARP'ın kapalı olması ve iptables'in yüklü olması sorunun yaşanmamasını gerektiriyor. Deamon'u tekrar başlatsana;
Kod:
sudo systemctl restart waydroid-container
Gene aynı bu kodu girince Waydroid açılmadı; PC'yi yeniden başlatmam gerekti. Ben bu rehberi takip ettim. Rehber ile ilgili olabilir mi sorun?
 
Şu anda kullanabiliyor musun?
 
CachyOS firewalld değil ufw kullanıyor, yani eskiden firewalld kullanırdı ancak sonradan ufw'ye geçtiler. Sizin girdiğiniz firewall-cmd komutu ise firewalld'yi komut satırından yönetmek için var. Bu komutun ufw karşılığı nedir bilmiyorum ama onu bulup veya çözüp yazarsanız çalışabilir.
 
Çözüm
Şu an açılıyor ama gene Wi-Fi yok. Neden böyle bir şey olduysa anlamadım; her şeyi düzgün yaptım.
Firewall'ı tamamen kapatmayı denesene;
Kod:
sudo systemctl stop firewalld
sudo systemctl restart waydroid-container

Stop yaptığın için duracak, yeniden başlatınca veya start yazarak firewall'ı etkinleştirebilirsin. Firewall olmadan internete bağlanmak pek iyi fikir değil ama şu anda sorunun ne olduğundan pek emin değilim.

Ethernet bağlıymış gibi gözükür. Çukur dizisinin işaretinin yan yatırılmış halini üst barda görmen lazım.
 
Rehberde UFW için demişti, ama ben bilemedim hangisini yapacağımı. Sanırım indirmiş olduğumu varsaydım. UFW uygulamasını indirmem gerekiyor mu? Uygulamayı bulamamıştım nasıl bulurum?
 
O zaman şimdilik Ufw'yi durdursun, hiç aklıma gelmedi o, olursa kalıcı bir çözüme geçeriz.
Kod:
sudo systemctl stop ufw
sudo systemctl restart waydroid-container
 
Bu sefer ikinci kod sorunsuz açtı. Şimdi UFW kodları ile deneyeceğim. Firewalld'yi sileyim o zaman; silmem yeterli olur mu? Konfigürasyon dosyası falan var mıdır? Onları da sileyim mi?
 
Bu sefer ikinci kod sorunsuz açtı. Şimdi UFW kodları ile deneyeceğim. Firewalld'yi sileyim o zaman; silmem yeterli olur mu? Konfigürasyon dosyası falan var mıdır? Onları da sileyim mi?
Direkt bilgisayarında firewalld yok, yani boşa yazmışsın komutları. UFW için olanlarını yazmak lazım. Veya firewalld'ye de geçebilirsin. Verdiğim kod firewall'ını devre dışı bıraktı, yeniden başlatana veya sen elle başlatana kadar kapalı kalacak. Haberin olsun, bu şekilde kullanmak çok iyi fikir değil güvenlik açısından.
 
Arkadaşlar, yardımınız için teşekkür ederim. UFW kodları ile yapmak gerekiyormuş. Ben bu UFW ve firewalld olayını pek bilmediğim için uygulama olarak varsayıp firewalld'yi indirip yapmam gerektiğini düşünmüştüm. Firewalld'yi durdurup kaldırdım. Sonrasında UFW kodlarını girdim ve Waydroid'i restart yapıp sorunu çözdüm.

Kodlar:
ufw allow 67
ufw allow 53
ufw default allow FORWARD

Yani istersem firewalld'yi geçebilirim, ama bunun için UFW'yi kapatmam lazım. Çakışma olmaması için doğru mu anladım?

Bu güvenlik olayı, aynı ağdaki başka cihazlardan virüs falan bulaşma değil mi?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…