Merhaba, Gigabyte MO27Q28GR monitörünü yaklaşık 2 hafta önce aldım ve 1 haftadır oyun oynuyor, dizi izliyor ve birçok şey yapıyorum.
Monitör ilk geldiğinde kırmızıya çok yatkındı, bu yüzden internette çözüm aradım ama hiçbir yerde böyle bir sorun bulamadım. En son OSD menüsünden manuel olarak red ayarını 90'a alarak çözümü buldum. Görüntü gayet güzel ve olması gerektiği gibi gözüküyordu. SDR için bu ayarı yapsam da HDR için manuel olarak RGB renk ayarı yapamıyorum OSD menüsü üzerinden. Bu sorun garanti kapsamına girer mi? Monitörün onarımını veya değişimini talep etmeli miyim yoksa OLED monitörlerde, özellikle tandem WOLED panellerde bu bilindik bir sorun mu?
Eğer garanti kapsamına girmiyorsa, HDR'daki bu kırmızıya kaymayı nasıl önleyebilirim? Şu anda bu yazdığım yerin gri-siyah arası bir renk olması gerekirken gri-mor-kırmızı garip bir rengi var mesela.
3 Temmuz'a kadar iade sürem var, yardım bulmaya çalışıyorum. Lütfen bilgisi olan es geçmesin. Teşekkürler şimdiden.