Her alanda millete hayal satılması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Fahare

Becerikli
Katılım
21 Mart 2026
Mesajlar
254
Makaleler
1
Çözümler
2
Beğeniler
166
Son okuduğum konulara bakıyorum, herkese bir hayal satılmış durumda. Kimisi 1 yılda sınavda derece yapma peşinde, kimisi e-ticaret yapma peşinde, kimisi yurt dışı peşinde. Yanlış anlaşılmasın, arkadaşlara bir lafım yok; hatta sınav hayaline ben de kapılmıştım, gerçekler suratıma vurmaya başlayınca farkına vardım. (Rüyadan uyandım.)

Neden böyle oldu? Niye hepimize hayal satılmaya çalışılıyor? Burada sadece kazanan o içeriği satan arkadaşlar oluyor; millete bir umut, bir şeylerin peşinden koşuyor. (Bakınız: Lucifer Michaelson, en son birileri bir şeyler ısmarladı diye seviniyordu, eğitim tarzı şeyler satıp lüks otomobillerle geziyordu.)

E-ticaretçiler var bir de. Şu kadar ürün getirttim, bu kadara sattım. Sen de satmak istiyorsan eğitim paketimi al tarzı şeyleri var ama içeriklere bakın: 1. Bu kadar para kazandım. 2. Eğitim paketimi alın.
Birisi demiyor, şu kadar vergi var, şu kadar kağıt kürek işi var, şöyle müşterilerle uğraşıyorsun, savaştan dolayı şu kadar maliyetler arttı. Ayrıca işe girişmek için minimum bu kadar para kenara ayırmanız lazım ama yok, hepsi hayal satma peşinde.

Bence bunda başı çekenler YKS içerik üreticileri. Örnek olarak bir tanesi aklıma geldi; benden, bu yazıyı okuyanlardan fazla imkanı olmasına rağmen başaramadı, ailesi özel üniversitede hukuk okutuyor ve inanmayacaksınız ama bu kişi koçluk veriyor. Evet, yanlış anlamadınız; bu kız başaramadığı haliyle koçluk veriyor ve inanılmaz alıcısı varmış.
Bir diğeri, "temelim yoktu" ve bazı nedenlerden bahsediyor ve "ben başardım, siz de başarabilirsiniz, benden koçluk alabilirsiniz, ders anlatım sistemime kayıt olabilirsiniz" falan diyor. Arkadaşını biraz araştırdım, okuduğu lise şehrin iyi liselerinden; ayrıca "temelim yok" diyor ama OBP 95. Anlamadım, şimdi temeli olmayan biri nasıl 95 OBP yapıyor, bu nerenin temeli?

Kısaca millete hayal sattıklarını düşünüyorum. Bu konuda tartışalım, karşıt fikirleri merak ediyorum. Ayrıca sizin karşılaştıklarınız varsa ekleyin bakalım, yorumlayalım.
 
Yaşadığımız yerde her şeyin durumu belli. Hayaller satılmasa kimin yaşamaya ümidi var ? Mesela her insan okula başlarken "Büyüyünce doktor olacağım, mühendis olacağım" gibisinden başlayıp, bitirirken de zorla sırf geçim için istemediği bir işte çalışabilir. Ne de olsa hayat. Sen okula yeni başlayan küçük bir çocuğa eğer okursan ileride işsiz kalacaksın dersen o çocuk okur mu?
 
Gerçeklikten kaçmak istiyorlar. Üniversite kazanmak isteyen adam her şeyi siler tüm gün ders çalışır. Saçma sapan şarlatanları değil gerçek hocaların rehberlik videolarını izler. Ama bunu yaparsa başarısızlığında suç atacak biri kalmıyor. O koçluğu alıyor ki suçlayabileceği biri olsun. Daha çok çalışmalıyım yerine denedim olmadı diyebilsin. Bu örneği öbür sektörlere uyarlayabilirsiniz.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…