i3-12100F işlemci sıcaklık yüzünden kendini mi kısıtlıyor?

MS667

Uzman
Katılım
1 Nisan 2025
Mesajlar
74
Beğeniler
8
Stok fan kullanarak OCCT ile varsayılan ayarlarla stability test kısmından CPU testi yaptığımda başta 25-30 saniye bu değerleri görüyorum:



Aradan 25-30 saniye geçtikten sonra işlemci 96 derece civarına ulaşıp bir anda MHz ve W değerleri düşüyor:



4103 MHz Sabit şekilde oyunlarda işlemcinin maksimum 77-80 derecelere çıktığını gördüm. Ayrıca The Last of Us Part 1, Resident Evil 4 Remake, PUBG gibi oyunlarda FPS değerleri iyi olsa da arada takılmalar yaşıyorum. Bu durum işlemcinin gücünün yetmemesinden mi kaynaklı yoksa kısıtlama yaşamasından mı kaynaklı?

İşlemci: i3-12100F
Ekran Kartı: ASUS Dual GTX 1660 Ti EVO
RAM: Corsair Vengeance LPX 3200 MHz CL16 2x8 16 GB
Anakart: ASRock H610M-HVS/M.2 r2.0
PSU: MSI MAG A500DN 500W 80+
OS: Windows 11
 
Stok fanı cehennem azabı yaşatıyor takarken, çıkarıp taktıysanız oturmamış olabilir,

Yükseltirken fan almama gerek kalmaz diyerek kule tipi soğutucu almıştım 60 dereceyi geçmiyor şu an.
 
Stok fanı cehennem azabı yaşatıyor takarken, çıkarıp taktıysanız oturmamış olabilir,

Yükseltirken fan almama gerek kalmaz diyerek kule tipi soğutucu almıştım 60 dereceyi geçmiyor şu an.

Fanın tam oturduğundan eminim ama macun olarak fanın uzerindeki macun var ondan da olabilir ama yeni kule tipi fan almayi dusunuyorum.
 
Fanın tam oturduğundan eminim ama macun olarak fanın uzerindeki macun var ondan da olabilir ama yeni kule tipi fan almayi dusunuyorum.

En dandik macunu sürün yine 96 dereceye çıkmaz orada bir problem var.

Ömürlük kule tipi fan almanızı tavsiye ederim.
 
En dandik macunu sürün yine 96 dereceye çıkmaz orada bir problem var.

Ömürlük kule tipi fan almanızı tavsiye ederim.

Önerdiğiniz kule tipi var mı acaba? Bir de belirttiğim oyunlar için kesin olarak sıcaklıktan dolayı mı olduğunu düşünüyorsunuz? Ona göre işlemci olarak 14400F almayı düşünüyorum.
 
Önerdiğiniz kule tipi var mı acaba? Bir de belirttiğim oyunlar için kesin olarak sıcaklıktan dolayı mı olduğunu düşünüyorsunuz? Ona göre işlemci olarak 14400F almayı düşünüyorum.

Güç kesiyorsa yüksek ihtimal sıcaklıktan, bütçenizi belirtip yeni konu açarsanız yardımcı oluruz.
 
Kule tipi soğutucu alın hocam.
Zamanında bende macununu değiştireceğim diye fanı çıkarmakta epey zorlanmıştım sonra sürdüm falan derken takarken saçma sapan bir mekanizmaya sahip olduğu için bir ayağı kırıldı ve kule tipi almak zorunda kalmıştım.
 
Benim de stok fanli, 3 senelik bir i3-12100F islemcim var. Termal macun bakimini hic yapmadim, arada genel toz temizligi yapiyorum.

Su anda birak OCCT'yi The Last of Us Part II oynarken bile 100 dereceye cikiyor ve frekans dusuyor. Hocalarin dedigi gibi kule tipi sogutucu sart gibi.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…