Korku sektörü neden sürekli zombi, canavar ve büyü klişelerine sığınıyor?

Payzer

Becerikli
Katılım
22 Mart 2026
Mesajlar
169
Makaleler
1
Beğeniler
110
Herkese selamlar.

Uzun zamandır korku oyunları oynayan ve filmleri izleyen biri olarak sektördeki çok büyük bir eksikliği sorgulamak istiyorum. Fark ettiyseniz piyasadaki yapımların neredeyse tamamı zombiler, hayali canavarlar ya da işin kolayına kaçılarak yazılmış büyü/ritüel temaları üzerine kurulu.

Benim anlamadığım ve sorguladığım nokta şu, neden hiç kimse işin gerçekçi boyutuna odaklanmıyor? Yani ortada hiçbir büyü, ayin veya zombi salgını yokken, durduk yere başlayan kötü varlıkların musallat olma sürecini, olaylar çığırından çıkmadan hemen önceki o tekinsiz dönemi anlatan neredeyse hiçbir yapım yok.

Yapımcılar neden sürekli aynı hayali unsurları veya büyü klişelerini önümüze ısıtıp koyuyorlar? Sizce bu durum yaratıcılık eksikliğinden mi, yoksa doğrudan psikolojik/musallat temalı bir gerilimi dijital dünyaya aktarmanın zor olmasından mı kaynaklanıyor?

Bu konudaki düşüncelerinizi merak ediyorum, sizce korku sektörü neden bu döngüden çıkamıyor?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Şöyle olabilir, mesela sıradan hayatı olan bir genç durduk yere başına musallat belalarla kafayı yemesi, kendisini kurtarması.
Türk korku filmlerinde bundan bol ne var? Siccin - Dabbe vs tavsiye ederim size.
 
Siccin dabbe biliyorum zaten olayı belli cin anlaşması büyü.
Çeşit aramıyorsunuz ondan bahsediyorum. Bu konuları işleyen tonla film var zaten. İlginç konular arıyorsan japon korku filmlerini izlemenizi tavsiye ederim.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…