R7 7840HS & RTX 4060 laptop ile R5 5600X & RX 6800 XT masaüstü bilgisayarları takaslamak mantıklı mı?

hasanbakunin

Çalışkan
Katılım
20 Mayıs 2026
Mesajlar
5
Beğeniler
1
Mevcut olarak şu özelliklerde bir laptopa sahibim:

İşlemci: R7 7840HS
Ekran kartı: RTX 4060
RAM: 2x8 = 16 GB DDR5 RAM
Ekran: 165 Hz, 3 Ms
Laptop model: Acer Nitro 16 AN16-41

Takas edeceğim sistem:

İşlemci: R5 5600X
Ekran kartı: 6800 XT
RAM: 2x8 = 16 GB DDR4 RAM
Anakart: B550 Gaming X V2
Ekran: 165 Hz, 1 Ms

Sizce kafa kafaya takas mantıklı olur mu?
 
Bana kalırsa rakip bile değiller. Masaüstüne geçmek istiyorsan güzel sistemmiş.
 
Bana kalırsa rakip bile değiller. Masaüstüne geçmek istiyorsan güzel sistemmiş.

Yani arada il değişiyorum ama taşırım diye düşünüyorum yılın 6 7 ayı sabit durcak 2 3 ayı taşıncak o da belirsiz yani, masaüstüne mi geç diyosunuz?
 
yılın 6 7 ayı sabit durcak 2 3 ayı taşıncak o da belirsiz yani
Yani cihaz sabit kalıyorsa bence değiştir. Hatta şöyle kasa büyükse imkanın olursa bir tane midTower bir kasa alırsın valizinde taşırsın öyle. Ben seneler önce laptop aldım, sabit kalan birisi için boşuna bir cihaz.
 
Denk değiller. CPU konusunda sizin cihaz, GPU konusunda adamın sistem önde. Ayrıca platform farkı da var, DDR5 - DDR4. Çıkarlarınız açısından mantıklıysa, yapılabilir.
 
CPU konusunda sizin cihaz
Her zaman tutmuyor bu hesap maalesef. Güç limiti o 7840HS'i zincirleyecek. Bende de 12700H var mesela, Cinebench'te yok eder ama RTX 3070 devreye girip de 130W ile selamın aleyküm dediğinde sağlam yamuluyor

Tek başına 90W'ın üstüne çıkan 12700H, 3070'i görünce 55W üstüne çıkmaya korkuyor.
 
@Sensei, madem her şeyi hesaplıyoruz burada Platformun getirmiş olduğu güncellik, İşlemcinin mimarisi, C/T farkı da yer alıyor. Merak etmeyin, bunları ben de düşündüm de yazdım zaten. HS serisi olduğu için yiyeceği Watt limitlerinin de farkındayım.
 
getirmiş olduğu güncellik, İşlemcinin mimarisi, C/T farkı da yer alıyor.
Ne işe yarıyor bunları FPS düşük olduktan sonra, render yavaş aldıktan sonra? Bizzat tecrübe: 12700H, 3070'e darboğaz yapıyor. Laptop da AORUS 5, zamanının üst modellerinden. Sıvı metal falan bir şeyler akıyor. Witcher3 Next Gen güncellemesinde, BF6'da, R6'da darboğaz yiyor GPU.

Hadi 14700H olsun, ben darboğaz yedikten sonra, FPS aynı kaldıktan sonra teknolojisi çok iyiymiş umurumda olmaz açıkçası. Oyun bilgisayarı alıyorsan önemli olan 2 şey vardır: Güç ve FPS.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…