Öncelikle selam
@Darth AMD Oyunu 4 kere end game'e kadar oynayıp bitirmiş, 120-130 günlere kadar gelen oyunun hastası olarak bahsedeyim.
İlk olarak bence bu oyun, modsuz oynanmaması gereken oyunlar listesinde başı çekiyor. Yalnız bu mod dediğim, oyunu kökten değiştiren ve bana göre oyunu iğrenç hale getiren garip temalı mod paketlerinden ve modlardan bahsetmiyorum. Addons (Eklenti) olarak
çanta,
loot çeşitliliği,
trader'ın asla kapanmaması,
araç bagajlarının büyütülmesi vs. vs. Tabii ki bunlar isteğe bağlı, modsuz oynamak istersen de oyun oynanılabilir.
Öncelikle zombilerin gücü, oyunun zorluğuna göre ayarlanır. Oyunun zorluğunu bence ilk oynayışınızda
Adventurer (Maceracı - Kolay) veya
Nomad (Göçebe - Normal) modlarında oynamalısın. Ayrıca kanlı ayda aşırı zorlanmamak için kişi başına düşen zombi sayısını 8 yapabilirsiniz. Dışarıdan gelecek zombiler de çok normal, yeni gelen güncelleme ile çığırtkan tarzı kadın zombiler, kanlı ay benzeri arada baskın atıyor; kolayca atlatılabilir olduğunu düşünüyorum.
Gelelim kanlı aya. Eğer oyunu kendi tarzında oynamak istersen (ki ben öyle tavsiye ediyorum ve ben de öyle oynuyorum) 0 kafatası seviyesine sahip olan evlerin içlerini kırıp, malzemelerle güçlendirip demir kapı ve önüne demir kapak koyarak çift güvenlikle kullanabilirsin. Bu yöntem, oyundan zevk alacağın yöntem. Diğer yöntem ise YouTube'da horde base adında base'ler bulunmakta; bunlara bakarak evini yapabilirsin. 4. güne gelmişsin hala güçlü bir basen yoksa bunu kesinlikle tavsiye ederim.
Son ve en önemli konu olan
odaklanacağın şeyler. Bu oyun, tek başına oynaması zor oyunlardan biri. Zor dediğim, uzun süren ve early game gelişimi sıkıcı olan oyunlardan birisi. Eğer yanına bir arkadaşını alabiliyorsan al. Alamıyorsan ise gündüz süresini 18 saat yapıp 1 gün geçmesi için gereken süreyi 120 dakika veya 90 dakikaya çek. Böylece kanlı ay daha geç gelir ve tek olduğun için biraz daha kolay gelişebilirsin.
Oyunda tüccarların verdiği görevler, early game için bir nimet. Ben her başlangıcımda görev kademesini 5. seviyeye kadar çıkartırım. Görevlerden çok iyi ödüller verir. Gömülü hazineler görevini tercih et, yapması kolay. Görevin olduğu yere git, görevi başlatmadan büyük bir çukur kaz. Görevi başlat, hazineyi al ve kaç. Yoksa başlattığın anda zombiler üstüne çullanır. İkinci bir husus ise mermi. Early game'de mermi pek üretemeyeceksin. Bu yüzden görev ödüllerinden kesin olarak mermi al. Tabanca kullanımını tavsiye etmediğimi ayrıca belirteyim (Hasarı çok düşük).
Mid game geçerken zaten mermi üreteceğin için bu görevlere ihtiyacın kalmayacak. Görevler için 2 görev almayı sağlayan bir perk vardı, sanırım zeka'daki cüretkar maceracı; onu açmanı tavsiye ederim. Early game'den mid game'e geçerken, yani dediğim dünya süre ayarlamalarını yaparsan takribi 2-3. kanlı ayda tüccardan yeşil renkli dedenin unutkanlık iksirini al ve early game'de gelişmek için puan harcadığın perkleri sıfırla, daha iyi şeylere bas.
Oyuna yeni güncelleme ile diğer biyomlara geçerken yapman gereken görevler geldi; yoksa diğer biyomlarda 3 dakikadan fazla duramıyorsun. Ne kadar iyi bir güncelleme tartışılır, bence gerekiyordu. O görevleri yap ve o biyomun aletini üretip giy. Çok yararı olur. End game'de çorak arazi veya kara yerleşmeni tavsiye ederim; şuanlık yeşillik alanda durman kafi.
Yardımcı olduysam ne mutlu bana, iyi oyunlar.