vanillamint
Heptolay
- Katılım
- 27 Ocak 2024
- Mesajlar
- 3.411
- Makaleler
- 7
- Çözümler
- 149
- Beğeniler
- 8.838
Merhabalar. Godot ve Unity ile hasir nesir olduktan sonra istedigim gorsel stili ve gelecek vaadini yuksek ihtimal bu motorlarla alamayacagimi ve Unity'nin HDRP'sini ogrenmenin de cok sancili oldugunu fark ettim. Bu yuzden UE'ye kaymak istiyorum.
Onceki bir Unreal Engine 4 projesini 5'e aktarma gibi bir planim yok, taze sayfa acacagim denebilir. Sonucta Unity/Godot projesini acamiyorum UE Editor'de sak diye nasilsa. Asil merak ettigim nokta, DX11 bir GPU ile UE 5 Editor kullanmak mantikli bir hareket mi? Sonucta Lumen, Virtual Shadow Maps ve Nanite gibi seyler calismayacak. Editor'u actigimda da uyari atmisti tam DX12 destekli bir GPU kullanmadigim ve Nanite gibi seylerin calismayacagi hakkinda. GPU 660 Ti bu arada, meraklisina modeli gerekiyorsa. Bir de, bu ozellikler gercekten projemde calismayacak mi yoksa sadece donanim hizlandirmali mi kullanamayacagim?
UE 5 ile 4'un arasindaki tek fark grafiksel bir fark degil diye biliyorum ve taze bir projede en guncelden baslamak daha iyi olacaktir diye dusunuyorum. Cogu insan ilk baslangic projelerini UE 4'te yapip, sonra ustalasip bir oyun yapmaya baslayinca 5'e kayarsiniz, 5'in getirileri size yaramaz diyorlar ama emin olamazdim. Bu arada belli olabilecegi uzere C++ bilgim maalesef yok, Blueprint ile de nereye kadar gelinir bilmiyorum. Visual Studio'yu da entegrasyon ile kullanmayi planliyorum Unreal Editor'de de, her ne kadar AI kod tamamlamasi sanirim C++'da calismasa da. Unity'nin Visual scriptingi cok yavan oldugu icin bulasmamistim bile, umarim bu da boyle olmaz. Bu vesileyle UE hakkinda detayli bilgisi olan, deneyimi olan arkadaslari konuya bekliyorum. Kim bilir, belki biriniz ikna eder de Unity donerim tekrardan.
Onceki bir Unreal Engine 4 projesini 5'e aktarma gibi bir planim yok, taze sayfa acacagim denebilir. Sonucta Unity/Godot projesini acamiyorum UE Editor'de sak diye nasilsa. Asil merak ettigim nokta, DX11 bir GPU ile UE 5 Editor kullanmak mantikli bir hareket mi? Sonucta Lumen, Virtual Shadow Maps ve Nanite gibi seyler calismayacak. Editor'u actigimda da uyari atmisti tam DX12 destekli bir GPU kullanmadigim ve Nanite gibi seylerin calismayacagi hakkinda. GPU 660 Ti bu arada, meraklisina modeli gerekiyorsa. Bir de, bu ozellikler gercekten projemde calismayacak mi yoksa sadece donanim hizlandirmali mi kullanamayacagim?
UE 5 ile 4'un arasindaki tek fark grafiksel bir fark degil diye biliyorum ve taze bir projede en guncelden baslamak daha iyi olacaktir diye dusunuyorum. Cogu insan ilk baslangic projelerini UE 4'te yapip, sonra ustalasip bir oyun yapmaya baslayinca 5'e kayarsiniz, 5'in getirileri size yaramaz diyorlar ama emin olamazdim. Bu arada belli olabilecegi uzere C++ bilgim maalesef yok, Blueprint ile de nereye kadar gelinir bilmiyorum. Visual Studio'yu da entegrasyon ile kullanmayi planliyorum Unreal Editor'de de, her ne kadar AI kod tamamlamasi sanirim C++'da calismasa da. Unity'nin Visual scriptingi cok yavan oldugu icin bulasmamistim bile, umarim bu da boyle olmaz. Bu vesileyle UE hakkinda detayli bilgisi olan, deneyimi olan arkadaslari konuya bekliyorum. Kim bilir, belki biriniz ikna eder de Unity donerim tekrardan.
Son düzenleme: