Yeni oluşturulan İş Bankası'nda otomatik olarak ev adresi çıkması normal mi?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ahmet21911
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Mesaj Mesaj 7
  • Görüntüleme Görüntüleme 117

Ahmet21911

Gelişen
Katılım
16 Aralık 2025
Mesajlar
31
Beğeniler
22
Az önce mobil ile ilk defa İş Bankası hesabı oluşturdum, doğum tarihi ve T.C.'mi girdiğim an ev adresim otomatik çıktı. Acaba direkt verileri e-Devlet'ten mi alıyor? Not: 19 yaşındayım babam da İş Bankası kullanıyor ama alakası yoktur diye dusunuyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Evet, veriler e-Devlet (NVİ, SGK vs.) Üzerinden çekiliyor. Endişelenmenize gerek yok.
 
Normal. Dijital bankalarda bile çıktığı oluyor.
 
İyide sıradan bir banka neden iznim olmadan e devletime bakabiliyor ben istemiyorum.
Sıradan bir banka derken . Bankalar devletin kurumları kadar üst düzey yerlerdir, hem kendi aralarında hem de devlet ile direkt iş birliği içinde çalışırlar. Siz adresinizi değiştirdiğiniz anda, kimliğinizi değiştirdiğiniz anda, hatta telefonunuzdaki SIM kartı e-SIM'e çevirdiğiniz anda bile bankanın haberi olur, mesela kimliğinizi gidip yeniletin, bankaya ilk gidişinizde memur '' kimliğiniz değişmiş, yenisini verebilir misiniz? sisteme tarayacağım'' der.
Bankalardan korkmanıza gerek yok.
 
Hiç mantıklı değil yapacak birey yok.
 
Bundan daha normal olan bir şey yok? İşCep'i kurcalarsan orada direkt e-Devlet girişi olduğunu dahi görebilirsin. Ülkenin en önemli kurumlarından birisinin devletin izin verdiği API ile senin ikametgahını sorgulaması, senin toplam gelir bilgilerini devlete iletip MASAK ile kordineli çalışmasından daha doğal ne olabilir?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…