Yaklaşık bir ay önce Larian’dan Michael Douse, Baldur’s Gate 3’ün 10 milyon adetten ‘çok daha fazla’ sattığını açıklamıştı. Larian CEO’su Swen Vincke, Gamespot ile GDC 2024’te yaptığı yeni bir röportajda, stüdyonun son oyununu bir önceki oyunu Divinity: Original Sin 2 ile karşılaştırarak güncellenmiş bir satış oranı paylaştı.
“Şu anda D:OS 2’nin neredeyse iki katı, yani gerçekten çok iyi gidiyor.” dedi.
ResetEra’da Son of Sparda adlı kullanıcı tarafından belirtildiği üzere, Divinity serisinin en son oyunu 7,5 milyon adet satmıştı. Bu nedenle Baldur’s Gate 3’ün şu anda 15 milyon adet satmış olabileceğini varsaymak mantıklı olacaktır ki bu da altı aydan biraz daha uzun bir sürede inanılmaz bir başarı. Oyun, Divinity: Original Sin 2’nin nihayet yaptığı gibi Nintendo Switch ve iPad’e gelirse belki daha da büyüyebilir.
Larian’ı ödüle boğan inanılmaz ticari başarıya rağmen Swen Vincke, GDC 2024 Baldur’s Gate 3 konuşmasının sonunda bir DLC, bir devam oyunu ya da Wizards of the Coast ile ortaklaşa başka bir D&D tabanlı oyun olmayacağını açıklayarak adeta bombayı patlattı.
Gamespot röportajında Larian’ın kurucusu bu kararın arkasındaki düşünce sürecini şu şekilde açıkladı:
“Baldur’s Gate 3 söz konusu olduğunda, herkes bize ‘DLC yapmalısınız ve gerçekten bir devam oyununa başlamalısınız, bu çok başarılı ve çok para kazandırdı’ diyordu. Bir süre için, evet, yapmamız gereken bu, planlarımızı değiştirmeli ve bunu yapmalıyız dedim. Ekip de aslında evet, bunu yapmalıyız dedi.
Ancak yılın ilerleyen dönemlerinde bunun için yaratılmadığımızı fark ettim. Bu Larian’ın tam anlamıyla zıttı bir şey. Biz büyük ve yeni şeyler yapmak istiyoruz, daha önce yaptığımız şeyleri tekrarlamak istemiyoruz, bu yüzden bunu yapmayacağımızı söyledik. Dolayısıyla, bir sonraki ve daha büyük olan orijinal planımıza geri döndük.”
Peki Larian için sırada ne var? Vincke bu konuda Eurogamer’a bir açıklama yaptı. Ekip Baldur’s Gate 3’ten sonra yapmak için iki oyun seçmişti ve şimdi bu yola geri döndü. Vincke’ye göre bu oyunlar büyük, iddialı, Larian’ın daha önce yaptıklarından farklı ama aynı zamanda tanıdık olacak.
Daha da ilginci, Larian’ın kurucusunun aklında bir RPG hayali var ve yeni nesil donanımın bunu gerçeğe daha yakın hale getirecek bazı teknolojiler içermesini umuyor. İşte Gamespot’a söyledikleri:
“Bu, hepsini yönetecek çok büyük bir RPG olarak adlandırdığım daha büyük bir planın parçasıydı. Sanırım henüz sahip olmadığımız bazı teknolojiler var. Gelecek nesilde teknik özelliklerin ne olacağını bilmiyorum. Umarım bizi daha da yakınlaştıracak bir şey elde ederiz.”
Vincke’nin aklında özellikle ne olduğunu tahmin etmek zor, ancak bunun Divinity: Original Sin 1 için planlanan ve kıl payı kaçırılan 1 milyon dolarlık hedefle bir ilgisi olabilir. O zamanlar Larian destekçilerine NPC programları, gece/gündüz döngüleri ve hava durumu sistemlerinin NPC’ler ve canavarlar üzerinde etkili olacağı sözünü vermişti. Hava durumu ve aylardaki değişiklikler farklı büyü okullarını da etkileyecekti. Bu özellikler sadece D:OS 1 için değil, devam oyunu ve hatta Baldur’s Gate 3 için de hiçbir zaman gerçekleşmedi. Ancak, teknolojideki ilerlemeler gelecekte bir noktada bunu mümkün kılabilir ve Larian’ın gerçekten yaşam dolu bir oyun dünyası yaratmasına olanak tanıyabilir.
Kaynak: wccftech.com