Diablo 4’ün yönetmen ve tasarımcıları Joe Shely, Joseph Piepiora, Adam Jackson, Charles Dunn ve topluluk direktörü Adam Fletcher’dan oluşan ekip, oyuncuların merakla beklediği kamp ateşi canlı yayınını gerçekleştirdi. Bu etkinlikte büyük ölçekli eşya güncellemeleri, sınıf değişiklikleri, PTR (Herkese Açık Test Alanı) haberleri ve bir dizi farklı konular ele alındı.
Oyundaki belki de en büyük yeniliklerden biri artık her sezon öncesi açılacak bir PTR. Public Test Realm, oyuncuların yeni sezon özelliklerini önceden test etmesini ve Blizzard’a geri bildirimde bulunmasını sağlayan bir sunucu ortamı. Sezon 4 öncesinde açılacak oyunun ilk PTR’ı hakkında bilgiler ise şu şekilde:
Sezon 4 PTR
- 2 Nisan’dan 9 Nisan’a kadar sürecek.
- PTR sadece PC Battle.net için geçerli, konsola ilerde gelebilir.
- Sezon 3, PTR’a geçmek ve tüm geri bildirimleri dahil etmek için 14 Mayıs Salı günü sona erecek.
- Sezon 4, 14 Mayıs Salı günü başlayacak.
PTR Özellikleri
- Direkt 100 seviye başlanıyor ve ek olarak:
- Bütün görevler tamamlanmış.
- Binek.
- Tüm Beceri Puanları.
- Tüm Paragon Puanları.
- Savaş Sisi yok.
- Tüm Lilith Sunakları (Altars) keşfedilmiş
- Yükseltilmiş karakterinizde rastgele Nadir (Rare) ekipman seti.
- Tüm Sınıf sistemleri açık
- Tüm Glifler (maksimum seviye).
- 100,000,000 Altın / 1,000 Obol (bu işlem birden fazla kez yapılabilir).
- Legendary düşürme oranları iki katına çıkarılmış
Eşya Güncellemeleri
Geliştirici ekip üç ana prensiple başladı:
- Kalite, miktarın önünde.
- Geliştiriciler, az sayıda ancak daha iyi kalitede eşyalara odaklanıyor.
- Bu eşyalar uzun vadede oyuncular için daha anlamlı hale getiriliyor.
- Artık eşyaların sizinle bir yolculuğu var.
- Ekipman bulduğunuzda, çoğunlukla daha iyisini bulabileceğiniz için geliştirme yapmaya gerek kalmıyordu.
- Oyuna yeni gelecek sistemle, amacımız eşyalarla daha uzun bir yolculuk geçirmek.
- Eşyaların size özgü olmasını ve zanaat yoluyla bir ilerleme hissi vermesini sağlamak.
- Sürprizler ve Memnuniyet
- Eşya düştüğünde yaşanan sevinci yeniden ateşlemek.
Eşya Ticareti
Ticaret büyük bir güncelleme alıyor. Legendary ve Unique eşyalar Sezon 4’te ticarete açılacak! İki istisna bulunmakta:
- Bu eşyalar üzerinde herhangi bir zanaat işlemi yapmak ticaret özelliğini kaldırıyor.
- Ayrıca, Uber Unique eşyalar satılamaz.
Temel Eşya Güncellemeleri
Eşyalar, daha küçük bir Affix havuzuyla (ek özellik) güncelleniyor. Bu birçok yinelenen veya koşullu etkiyi ortadan kaldırmak için düşünülmüş. Geliştirici ekip, “+ Beceriler (Skills)” dahil olmak üzere birçok Affix’in gücünü artırıyor. Sacred eşyalar artık sadece World Tier 3’te (Zorluk Seviyesi), Ancestral eşyalar ise World Tier 4’te düşüyor. Genel olarak affix değerleri artırıldı.
- Legendary eşyalar artık sadece 3 Affix’e sahip (daha önce 4’tü).
- Rare eşyalar sadece 2 Affix’e sahip (daha önceden maksimum 4’tü).
Affix miktarında yapılan değişiklikler ile (en azından Legendary için) eşyalar üzerine çalışıp eklemeler yapabileceğiniz harika bir temel oluşturmak hedeflenmiş.
- 95+ seviye canavarlardan gelen Legendary her zaman 925 Eşya Gücünde düşüyor.
- Birçok Unique eşya artık World Tier 1 ve 2’de düşüyor.
- World Tier 3’te tüm Unique’ler düşüyor.
- Uber Unique’ler, 55+ seviye düşmanlardan düşmeye başlıyor ve her zaman 925 Eşya Gücünde geliyor.
Diğer Affix Güncellemeleri
Ekipman üzerindeki stat özellikleri basitleştirildi, eşyalar artık sınıfınızla ilişkili temel stat Affixini çıkarıyor. Örneğin, bir Büyücü Asası artık Zeka statları çıkarıyor. Güç, Çeviklik veya İrade çıkaramıyor.
Oyuna daha önce görmediğimiz yeni Affixlerin ekleneceğinden de bahsedildi. Bunlardan bazılarının kısa listesi:
- Saniye Başına Öfke
- Vuruş Başına Hayat
- Silahlarda genişletilmiş Affixler
Taşlar (Gems)
Taşlar, yeni Eşya Sistemi güncellemesiyle daha uyumlu hale getirilmek üzere dengelendi. Koşullu bölümler kaldırılarak anlaşılırlığı artırmak ve bir yapıya daha etkili şekilde entegre edebilmek için basitleştirilmiş. Ayrıca temel istatistikler de eklendi. Zanaat ilerlemesi hafifçe artırılmış, en üst seviyede biraz daha fazla güç sağlanmış. Artık daha fazla altın karşılığında satılacak.
Zanaat (Crafting) Malzemeleri ve Düşme Oranları
- Zanaat malzemelerinin oranı, yeni eşya düşme oranlarına orantılı olarak ayarlanıyor.
- Eşya yeniden çevirme için altın maliyeti artık belirli bir noktadan sonra sabitleniyor, artık sonsuza kadar artmıyor.
- Bitkiler, Madenler, Canavar Parçaları gibi malzemeler basitleştirildi veya oyundan tamamen kaldırıldı. Artık zanaat işlemi daha kolay yönetilebilir. Bazı nadir malzemeler hala var.
- Unutulmuş Ruhlar (Forgotten Souls) artık Ölülerin Fısıltıları’nı (Whispers of the Dead) tamamlamakla gelmekte ve herhangi bir Elitten düşme şansına sahip.
Güç Kodu (Codex of Power) Güncellemesi
Tüm Legendary Aspect’ler artık Güç Koduna yerleştirilebilir! Ek olarak, Aspect Kristalleri kaldırıldı. Bir Legendary eşya üzerine geldiğinizde, eğer onu yakarsanız (salvage) Codex’teki Gücü artırıp artırmayacağını belirten yeni bir simge görecekseniz. Böylece Gücü artırabilir, The Occultist’a gitmenize gerek kalmayacak.
Tüm güçler için maksimum 16 kırılma noktası var (bazıları daha az; Umbral gibi). Eğer yüksek değerde veya maksimum Güç bulma şansına sahipseniz, buna sürekli (Ebedi karakterlerde) veya sezon boyunca (Sezonsal karakterlerde) sahip olacaksınız! Geliştirici ekip, World Tier 1 veya 2’de maksimum değer güç bulamayacağınızı belirtti. Ancak, bir kere maksimize edildikten sonra, gücün simgesi listede altın bir çerçeve kazanıyor. İhtiyacınız olanı kolayca bulabilmeniz için daha fazla filtreleme yolu (favoriler sekmesi dahil) ve bir arama fonksiyonu bulunmakta.
Greater Affixler
Normal bir Affix’in 150% daha güçlü versiyonu. Bu hemen fark edilebilen daha heyecan verici bir eşya düşürme hissi için planlanmış. Yalnızca World Tier 4’te düşen Ancestral Legendary ve Unique’lerde görülür olacak. Ancak Uber Uniques üzerinde zanaat yaparken de belirebilirler. Greater Affix’e büyü yükleyemez ve bu Affix’leri yeniden çevirdiğinizde (Reroll) tamamen kaybedersiniz.
Tempering
Tempering, eşyalarınıza yeni Affixler eklemenizi sağlayarak farklı modifikasyonlar yapmanın yeni bir yolu olacak. Tempering, Temper Kılavuzları aracılığıyla olacak.
Temper Kılavuzları kapsamlı olabilir, örneğin bir hareketlilik Affix’i eklemek, yalnızca belirli bir silaha özel Affix eklemek veya sınıfa özel bir Affix eklemek gibi birkaç kılavuz içerebilir. Temper Kılavuzları tekrar kullanılabilir kalıyor yani tek seferlik tüketemiyoruz. Temper Kılavuzları seçerken altı kategoriden birini seçebilirsiniz:
- Silahlar
- Saldırı
- Savunma
- Yardımcı
- Hareketlilik
- Kaynak
Bir eşyada tek seferde yalnızca bir kategoriden Tempering Affix bulunabilir.
Demircide, bir Legendary eşyayı kullanıcı arayüzüne yerleştirir ve geçerli bir Temper Kılavuzu seçersiniz. Kılavuzdan doğru Affix’i alıp almadığınızı görmek için 5 denemeniz oluyor. Bu rastgele bir ihtimal ama şanslı olabilirsiniz. Sacred Legendaries 1 Affix’e sahip olabilirken, Ancestral Legendaries 2 tane sahip olabilir. Unique eşyalara Tempering mümkün değil.
Masterworking
Eşyalarınızın Affix değerlerini 12 ayrı yükseltme ile geliştiren yeni bir oyun sonu zanaat sistemi. 4, 8 ve 12. seviyelerde, rastgele seçilen bir Affix’e (Tempering Affix’leri de içerebilir) daha büyük bonus uygulanır. Bu üç büyük bonus, üç ayrı Affix’e isabet edebilir, bir Affix’e iki kez ve diğerine bir kez veya şanslıysanız bir Affix’e üç kez isabet edebilir!
Bir eşya üzerinde Masterworking işlemi yaptıktan sonra sonucundan memnun değilseniz, eşyayı sıfırlayabilir (bir maliyetle) ve daha iyi bir sonuç için tekrar üzerinde çalışabilirsiniz. Masterworking, Legendary ve Unique eşyalara uygulanabilir.
Masterworking ve Tempering, şu anda oyun içindeki mevcut Zırh/Silah yükseltme işlemini değiştirmekte.
Oyun Güncellemeleri
Birçok farklı oyun mekaniği büyük revizyonlar alıyor.
Deneyim
Geliştirici ekip, oyunun son oyun bölümünde ne yaptığınızla ilgili olduğunu ve tüm yeni sistemlerin gelmesiyle, sizi oraya biraz daha hızlı ulaştırmak istediklerini dile getirdi. Bu doğrultuda, 4. Sezon için aşağıdaki XP oranı ayarlamaları geliyor:
- World Tier 2 – %20’den %50’ye.
- World Tier 3 – %100’den %150’ye.
- World Tier 4 – %200’den %250’ye.
Helltide Güncellemeleri
- Helltide artık World Tier 1 ve 2’de görünüyor.
- Canavar yoğunluğu artırıldı. Bu, 2. Sezonun Kan Hasadı’ndan (Blood Harvest) alınan topluluk geri bildirimine dayanıyor.
- Birçok pusu ve daha dinamik canavar doğuşlarına sahip.
- Doldurdukça daha fazla pusu kurulmasını sağlayan yeni bir tehdit ölçer ekleniyor. Bir kez dolduğunda, sayacınız boşaldıkça birden fazla pusu ile karşılaşacaksınız ve son bir Hellborne ortaya çıkmasıyla sona erecek. Sayaç tükendiğinde tekrar yapabilirsiniz.
- Hellborne, standart ekipman ve Lord Zir için çağırma malzemeleri bırakabilir.
Boss Çağırma Malzemesi Güncellemeleri
- Hellborne, Lord Zir için çağırma malzemeleri bırakabilir.
- Hazine Goblinleri rastgele bir çağırma malzemesi bırakabilir.
- Whisper Cache rastgele bir çağırma malzemesi bırakabilir.
- Yerel Etkinlikler için Mastery Bonus tamamlamak rastgele bir çağırma malzemesi bırakabilir.
- Elitler çok küçük bir şansla rastgele bir çağırma malzemesi bırakabilir.
Yeni Merdiven Boss’u – Andariel
- Duriel ile aynı düşürme tablosuna sahip. The Beast in the Ice ve Lord Zir’i yenerek çağırma malzemelerini kazanabilirsiniz.
The Pit
AoZ (The Abattoir of Zir) etkinliğinden alınan geri bildirimle hazırlanmış yeni bir deneyim. 45. Seviye Kâbus Zindanı’nı tamamlayıp görevi aldıktan sonra The Pit erişimi kazanacaksınız. Görev için, dünya etrafında dolaşıp ilk Çukur seviyenizi açmak için Runeshard toplayacaksınız.
The Pit’i aktifleştirmek ve çok daha yüksek versiyonlarındaki merdiven boss’larını çağırmak için kullanılan Stygian Taşlarını toplamak isteyebilirsiniz. Bu çok daha zorlu boss’lardan birini ilk yendiğinizde, Resplendent Spark alacaksınız. AoZ’ye benzese de, birkaç anahtar değişiklik yapılmış:
- Boss’u öldürüp koşuyu tamamlamak için 10 dakikanız var.
- Ölüm, ilerlemenizin sonu olmuyor. Ölürseniz 30 saniye ceza olarak ekleniyor.
- Herhangi bir Afflictions bulunmuyor.
- İlerleme boyunca hiçbir ganimet yok.
- Artificer’s Mastery, Masterworking malzemeleri kazanmak için yeni bir hedef.
- Her kat, birbirine ve sonunda boss odasına bağlayan portallara sahip.
- Obducite, Ingolith ve Neathiron olmak üzere 3 malzeme nadirliği bulunmakta.
Karakter sınıfları hakkındaki güncellemeleri ve yayın sırasındaki sorulara ilişkin ekstra detayları aşağıdaki kaynakta bulabilirsiniz.
Not: Eşya türleri ve bazı kavramlar oyun içi Türkçe çevirilerinden farklı olabileceği için orijinal bırakıldı.
Maxroll