Dragon’s Dogma 2’nin NVIDIA DLSS 3 desteğinin lansmanda sunulacağı duyurulmasına rağmen, NVIDIA’nın kare oluşturma tekniği hiçbir yerde bulunmuyor.
CAPCOM’un çözmeye çalışacağına söz verdiği CPU optimizasyonunun neden olduğu diğer performans sorunları ve yeni keşfedilen mikro ödeme tartışmalarının yanı sıra, Steam incelemeleri söz konusu olduğunda Dragon’s Dogma için sarsıcı bir başlangıç oldu. Kullanıcıların şu anki ortalama puanı %39 gibi çok düşük bir oran ile “Çoğunlukla Olumsuz”. Elbette bu sorunlardan bazıları çözülürse gelecekte bu durum değişebilir.
Bu arada, mod yapımcısı PureDark oyunda NVIDIA DLSS 3’ü nasıl etkinleştireceğini çoktan bulmuş. Çoğu modunun aksine, bu mod Patreon sayfası üzerinden ücretsiz olarak indirilebilir.
PureDark, geliştiricilerin Dragon’s Dogma 2’de NVIDIA’nın kare üretimini uyguladıklarını ancak bunu etkinleştirmek için grafik seçeneklerindeki geçişi gizlediklerini söyledi. Bunun nedeni, bazı kullanıcıların DLSS 3 etkinleştirildiğinde, Starfield FG’nin ilk modundan farklı olarak donmalarla karşılaşması olabilir. Her neyse, DLSS 3’ü zorla etkinleştirmek için PureDark kendi streamline dll’sini (sl.interposer.dll) oluşturdu ve oyunun kare üretimini kapatma çağrısını değiştirerek özelliği geri açtı.
Modu kısaca test etmek için oyunu başlattık ve Vermund’un başkenti Vernworth’a hızlı bir yolculuk yaptık, birçok NPC ve bina ile oyundaki en yorucu yer.
GeForce RTX 4090 grafik kartında DLSS 3 etkinleştirildiğinde kare hızı neredeyse iki katına çıkıyor. Şehrin sokaklarında dolaşırken karşılaşılan takılmalar tamamen ortadan kalkmıyor ancak akıcılık hissi çok daha iyi. Bu, CAPCOM’un DLSS 3 ayarını halka açmaya karar verdiği ve GeForce RTX 40 donanımına sahip kullanıcıların çok daha akıcı bir oyun deneyimi elde etmesine izin verdiği zaman için iyiye işaret.
Elbette CPU optimizasyon sorunları sadece kare üretimini değiştirmekten daha geniş kapsamlı, ancak bu yükü düzeltmek tamamen CAPCOM’a ait. Bu olana kadar bu mod bir yara bandı olarak işe yarayabilir.
Dosyayı Dragon’s Dogma 2 kök klasörüne çıkarın ve üzerine yazın. Oyun ayarlarında NVIDIA DLSS Super Resolution ve NVIDIA Reflex’i açtığınızdan emin olun. Uyumlu donanımınız varsa DLSS 3 varsayılan olarak etkinleştirilmelidir ve klavyenizdeki END tuşuna basarak değiştirilebilir.
Kaynak: wccftech.com