Geliştirici Funcom, Xbox Series S konsolunun oyun geliştirme sürecinde önemli bir sınırlama ve optimizasyon zorluğu oluşturduğunu belirtiyor. Microsoft’un daha uygun fiyatlı ancak performansı daha düşük olan bu konsolu sunma kararı, dört yıl sonra bile tartışılmaya devam ediyor.
Xbox Series S, 1.565 GHz hızında çalışan 20 Hesaplama Birimi ve 4 TFLOPS hesaplama gücü sunarken Xbox Series X ise 1.825 GHz hızında çalışan 52 Hesaplama Birimi ve 12.16 TFLOPS hesaplama gücü sağlıyor. Konsol satışlarının azalması ve Xbox Series S’deki optimizasyon zorlukları, sektördeki endişeleri sürdürüyor.
Funcom’un Ürün Direktörü Scott Junior, Gamescom’da VG247’ye verdiği röportajda Dune: Awakening’in konsol sürümlerinin PC versiyonuna kıyasla neden daha geç çıkacağını açıkladı. Junior, gecikmenin sebeplerinden birinin Xbox Series S konsoluna yönelik optimizasyon ihtiyacı olduğunu dile getirdi.
Junior, “Unreal Engine oyun motoru, işimizin çoğunu bizim için yapıyor. Biz, daha çok varlıkları optimize ediyor ve FSR gibi teknolojileri kullanarak kare hızını artırıyoruz. Oyunun orta ve üst düzey ekran kartlarında çarpıcı; aynı zamanda daha düşük donanımlarda da iyi görünmesini istiyoruz. En düşük sistem gereksinimlerimizi henüz açıklamasak da birkaç yıl önceki güçlü kartların oyunu çalıştırabilmesi gerektiğini biliyoruz. Bu kartlar, ultra özellikleri desteklemese de oyunun yine de hoş görünmesini sağlamak istiyoruz.” şeklinde açıklamalarda bulundu.
Kaynak: wccftech.com