AMD, FSR 3.1 desteğinin yanı sıra NVIDIA DLSS & Intel XeSS ile çalışmak için ayrıştırılmış çerçeve oluşturma özelliğini ekleyen FidelityFX SDK v1.1’i duyurdu.
AMD’nin En Yeni FidelityFX SDK v1.1 Güncellemesi FSR 3.1 Desteği ile Çıktı, Çeşitli Yükseltme Kalitesi ve Özellik İyileştirmelerinin Yanı Sıra NVIDIA’nın DLSS ve Intel’in XeSS Yükselticileri için Ayrıştırılmış Kare Üretimi Getiriyor
Bugün AMD’nin oyun yazılımı tarafı için büyük bir gün çünkü şirket FSR 3.1 gibi birçok yeni özellik için destek getiren en son FidelityFX SDK v1.1’i duyurdu. Geçtiğimiz yıl piyasaya sürülen AMD’nin FSR 3’ü çeşitli oyunlarda büyük destek gördü; hatta yeni FSR 3.1 teknolojisi, Nixxes’in yakın zamanda duyurulan PC portları gibi bir dizi AAA oyunda entegrasyon gördü. Yeni SDK güncellemesi aşağıdaki önemli değişiklikleri getiriyor:
- Kare Üretimi artık yükseltmeden ayrıdır
- Yükseltme kalitesi iyileştirmeleri ve yeni özellikler
- AMD FidelityFX API uygulaması
- Vulkan ve Xbox Oyun Geliştirme Kiti desteği
Büyük olanla başlayacak olursak, geliştiriciler artık FSR 3 upscaler’ın güncellenmiş versiyonu olan FSR 3.1’i (FidelityFX Super Resolution) kullanarak daha az artefakt ve daha az zamansal kararsızlıkla daha yüksek görüntü kalitesi elde edebilecekler. AMD, FSR 3.1’e ayrıca letterboxing için doğrudan destek gibi yeni özellikler eklediklerini ve öğelerin reaktif maske girişlerinden hariç tutulduğu durumlarda kaliteyi artırdıklarını belirtiyor.
Bir diğer önemli güncelleme ise AMD’nin FSR 3 Kare Oluşturma özelliğinin artık FSR yükseltme özelliğinden ayrılmış olması; bu da kare oluşturma özelliğinin çalışması için artık FSR yükseltme özelliğini kullanmanız gerekmediği anlamına geliyor. Yeni “Ayrıştırılmış” yaklaşım, FSR kare üretiminin NVIDIA’nın DLSS ve Intel’in XeSS gibi üçüncü taraf çözümleriyle çalışmasına olanak tanıyacak ki bu da NVIDIA veya Intel GPU sahibi oyuncular için harika bir haber.
FSR 3.0 kare üretimi ile FSR yükseltme işleminin grafik işlem hattında daha önce gerçekleştirilmesini istedik. Bunun nedeni, kare oluşturma algoritmasının FSR yükseltmesinin bir parçası olarak zaten oluşturulmuş olan işlenmiş hareket vektörü ve derinlik verilerine ihtiyaç duymasıydı ve bu nedenle kaynaklar bir performans optimizasyonu olarak oradan kullanılıyordu. Bunun dezavantajı, kare üretimimizi yalnızca yükseltme işlemimizle birlikte çalışacak şekilde kilitlemesiydi.
Artık hareket vektörü ve derinlik sahnesi verilerini ön ölçeklendirmeden alan ve Kare Üretimi için gerekli girdileri üreten bir Kare Üretimi Hazırlama işlevimiz var. Bu, Kare Oluşturma’nın üçüncü taraf çözümler de dahil olmak üzere herhangi bir yükseltici ile çalışmasını sağlar.
GPUOpen aracılığıyla
AMD | NVIDIA |
---|---|
Desteklenen: | Desteklenen: |
AMD Radeon RX 5000 Serisi ve üzeri | NVIDIA GeForce RTX 20 Serisi ve üzeri |
Tavsiye edilen: | Tavsiye edilen: |
AMD Radeon RX 6000 Serisi ve üzeri | NVIDIA GeForce RTX 30 Serisi ve üzeri |
(Not: AMD, yukarıdaki önerilerden daha düşük ürünlerde kare oluşturmanın kullanılmasını önermez. Kare oluşturmanın nasıl performans göstereceği GPU’nuzun özelliklerine bağlıdır ve eski donanımlarda optimum bir deneyim yaşayamayabilir ve performansta çok az veya hiç iyileşme görmeyebilirsiniz).
NVIDIA’nın GeForce RTX 40 GPU’ları DLSS 3 kare oluşturma desteğine sahip tek GPU’lardır ve Intel henüz kare oluşturma çözümünü tanıtmamıştır, bu nedenle RTX 30 (veya daha eski) veya Intel Arc GPU kullananlar, kare hızlarınızı artırmak için FSR’nin kare oluşturma özelliklerinden tam olarak yararlanabilirler.
Frame Generation kullanımı için öneriler
AMD FSR 3 ve FSR 3.1 kare üretimi kullanılırken, en iyi yüksek kaliteli oyun deneyimi için kare üretimi uygulanmadan önce her zaman en az ~60 FPS’de çalışılması ve teknolojinin getirdiği gecikmenin azaltılması şiddetle tavsiye edilir. Sonuç olarak, bunu başarmak için oyun grafik ayarlarını, çözünürlüğü ve yükseltme kalite modlarını, kullanılan grafik donanımının yeteneklerine ve genel sistem özelliklerinize göre ayarlamanızı öneririz.
AMD FreeSync uyumlu bir ekranınız varsa AMD Yazılımında AMD FreeSync’in etkinleştirildiğinden emin olun: Adrenalin Edition Uygulaması görüntü ayarlarında etkinleştirildiğinden emin olun.
AMD Radeon RX 7000 Serisi grafik kartlarında Microsoft® Windows® 11 2022 Güncellemesi kullanılırken, Donanım Hızlandırmalı GPU Zamanlaması (HAGS) Windows’ta Ayarlar -> Sistem -> Ekran -> Grafik Ayarları altında etkinleştirilmelidir.
AMD Radeon Anti-Lag şu şekilde olmalıdır devre dışı AMD Yazılımında: Adrenalin Edition Uygulama kontrol panelinde kare hızı akıcılığı veya takılma ile ilgili herhangi bir sorunu önlemek için. Bu, belirli bir oyun profili sürücü ayarında. AMD FSR 3 kare üretimi ile AMD anti-lag teknolojilerini tam olarak etkinleştirmek için çalışıyoruz ve bu konuda gelecekte daha fazla ayrıntı sunacağız.
AMD FSR 3 ve FSR 3.1 kare üretiminin AMD Fluid Motion Frames ile birlikte kullanılması önerilmez. Kare Pace akıcılığı, diğer sürücü tabanlı teknolojilerin ve üçüncü taraf grafik kaplamalarının kullanımından da etkilenebilir.
GPUOpen aracılığıyla
AMD’nin FidelityFX SDK v1.1’e eklediği FSR 3.1, kullanıcılara sunulan karelerin daha kaliteli olmasını sağlamak için çeşitli kare oluşturma düzeltmeleri ve akıcı bir oyun deneyimi sağlayacak yeni kare hızı güncellemeleri de içeriyor. AMD, en iyi kare hızı deneyimi için AMD Yazılım paketinde anti-Lag özelliğinin devre dışı bırakılması gerektiğini söylüyor.
Diğer güncellemeler arasında Vulkan API için AMD FSR 3.1 kare oluşturma desteği ve Unreal Engine v3.1 için güncellenmiş bir FSR 3 eklentisi yer alırken Unreal Engine 5.4 için de destek eklendi. Kırmızı ekip ayrıca Brixelizer olarak bilinen ve alt uç GPU’lar için donanım hızlandırmalı ışın izlemeye bir alternatif olmayı amaçlayan yeni Global Illumination ve Ambient Occulsion paketini de tanıttı. Yeni yöntem, benzer görüntü kalitesi sunarken daha hızlı performans (AMD Radeon RX 7900 XTX GPU üzerinde test edildi) sağlıyor.
AMD, Brixelizer için aşağıdaki çıkarımları özetliyor:
- İzleme performansını iyileştirmek için voksel boyutunu artırın.
- Iraksak ışınları izlemek, uyumlu ışınları izlemekten daha pahalıdır.
- Derinlik tamponu ile SDF yüzeyi arasındaki uyumsuzluğu telafi etmek için daha büyük bir ışın önyargısı uygulayın.
- SDF güncelleme performansını iyileştirmek için mesh varlıklarınız için daha kaba bir ayrıntı düzeyi kullanın.
- Güncelleme performansı hala ideal değilse voksel boyutunu bir dereceye kadar artırın.
Ayrıca, geliştiricilerin GPU üzerindeki iş yüklerini takip etmelerine ve bir çökme olması durumunda GPU iş yürütmesinin mevcut durumu hakkında bir rapor oluşturmalarına olanak tanıyan AMD FidelityFX Breadcrumbs kütüphanesi de bulunmaktadır. Breadcrumbs belgelerinin tamamını burada bulabilirsiniz. FidelityFX SDK v1.1’i ise buradan indirebilirsiniz.
Kaynak: wccftech.com