Microsoft, VRAM kullanımını sınırlamak için SSD’lerden yararlanacak. Şirket, gelecekteki DXR API güncellemeleriyle oyunlarda ışın izlemeyi daha hızlı hale getirmek için böyle bir yöntem önerdi.
DXR API Güncellemeleri: SSD Kullanımıyla İşlenen Hızlı ve Verimli Işın İzleme
Artık giderek daha fazla oyun, oyunculara sürükleyici ve gerçekçi görseller sunmak için ışın izleme veya yol izleme (Path Tracing) tekniklerini kullanıyor ancak tüm bunların bir bedeli var. “Işın izleme hızlandırma yapısı detay işleme seviyesi için sistemler ve yöntemler” başlıklı makalede Microsoft, ışın izleme ve ilişkili hızlandırma yapılarının yazılım tarafından düzenlendiğini/yeniden oluşturulduğunu belirtiyor. Daha hızlı veri aktarımı ve ayrıntı işleme için şirket depolama çözümlerini de işin içine dahil etmek istiyor.
Giderek artan bir şekilde, video oyunları ve benzeri uygulamaların bir parçası olarak, ışın izleme için hızlandırma yapıları, potansiyel olarak görünür geometrinin mevcut kümesini yansıtmak için yazılım tarafından açıkça düzenlenir veya yeniden oluşturulur. Bu tür hızlandırma yapıları artık geometri ve doku verileri gibi diğer verilerle depolama (hem kalıcı (örn. flash bellek) hem de kalıcı olmayan (örn. RAM)) için rekabet etmektedir.
Belleğin hızlandırma yapıları tarafından paylaşılmasındaki bu büyüme, önemli ölçüde büyük bellek gereksinimleri olan sistemlerle sonuçlanmıştır. Ayrıca, hızlandırma yapıları için büyük miktarda veriyi getirmek için gereken bant genişliği de orantılı olarak büyümüştür. Burada açıklanan sistemler ve yöntemler, ışın izleme hızlandırma yapıları için gereken alanı en aza indirmeye yardımcı olur.
Bu doğrultuda, hızlandırma yapılarıyla ilişkili verilerin daha iyi işlenmesine yönelik sistem ve yöntemlere ihtiyaç duyulmaktadır.
Patent, hızlandırma yapılarıyla ilişkili daha yönetilebilir veri havuzlarına sahip olmak gibi belirli çözümleri listeliyor. Bunlar ise ya hafızaya ya da kalıcı olmayan depolama seçenekleri dışında en yüksek işlem hızlarını sunan SSD’ler gibi depolama cihazlarına kaydedilebilir.
Bunun nasıl sonuçlanacağını görmek oldukça ilginç olacak ancak SSD’ler gibi daha hızlı depolama aygıtlarının kullanılmasının ışın izleme performansını hızlandırmaya yardımcı olacağı kesin. Microsoft’un DXR API’si, SSD’leri tam potansiyelleriyle kullanma konusunda kanıtlanmış bir geçmişe sahip olan Microsoft’un Direct I/O paketi ile birlikte çalışabilir ve Gen5 SSD’lerin PC endüstrisinde hız kazanmasıyla bu fikrin hayata geçtiğini görebiliriz.
Kaynak: wccftech.com