Yaklaşık bir ay önce, Oyun Geliştiricileri Konferansı 2024 programında Microsoft DirectSR adlı yeni bir teknoloji tanıtıldı. Adından da kolayca tahmin edilebileceği gibi (Direct SuperResolution), bu, upscale teknolojilerinin uygulanmasını daha kolay hale getirmeyi amaçlayan bir girişim ve NVIDIA, AMD ve Intel gibi tüm ana CPU ve GPU üreticileri ile işbirliği içinde geliştirilmiş.
Shawn Hargreaves, Microsoft’un Direct3D bölümünde Geliştirme Müdürü olarak, 21 Mart Perşembe günü sahneye çıktı ve Microsoft DirectSR’ı tanıttı. Hargreaves, günümüzde PC oyunlarının hemen hemen hepsinin birden fazla ölçeklendirme tekniğini desteklemesi gerektiğini belirtti (AMD FSR veya NVIDIA DLSS gibi bir teknoloji eksik olduğunda ortaya çıkan tartışmalara bakın, örneğin Starfield gibi) ve platformların mevcut oyunlara yeni ve geliştirilmiş teknolojileri uygulamak istediklerini söyledi. Bunlar, geliştiricilerin adına çözülmesi gereken, tam da DirectX’in çözmeyi amaçladığı türden sorunlar.
Bu nedenle Microsoft DirectSR’a ihtiyaç duyuldu. Bu, çoklu upsacle tekniklerini standart bir arayüzle soyutlayan yeni bir DirectX API olarak tanımlandı. Yerleşik varyantlar, Direct SuperResolution’ın bir parçası olarak gönderilecek ve tüm donanımlarda kullanılacak. Diğer varyantlar ise belirli GPU/NPU donanımlarına özgü olacak. Mevcut tüm teknikler listelenecek ve geliştiricinin hangisini istediğini seçmesine izin verilecek. Microsoft DirectSR, uygulama tarafından sağlanan bir hesaplama kuyruğunda yürütülmek üzere gönderilecek, ardından UI üstünde render edilip normal şekilde sunulacak.
AMD Fidelity FX Super Resolution 2, başlangıçta genel amaçlı bir shader programı olarak yazıldı ve Compute Shader 6.2’yi destekleyen tüm ekran kartlarında çalışıyor. Bu nedenle Microsoft, AMD FSR2’nin temel işlemesini DirectSR runtime’ına entegre etmeye karar verdi. Bu sayede geliştiriciler gerekli ön işleme ve parametreleri hazırladıkları sürece, oyunları özel FSR2 kodu yazmadan sorunsuz bir şekilde çalışabilecek.
Son olarak Microsoft DirectSR’nin gelmesi daha fazla zaman alacak. Ne zaman kullanıma sunulacağı konusunda henüz bir bilgi yok, ancak yakında Agility SDK aracılığıyla herkese açık bir önizleme sunulması bekleniyor.
Kaynak: 4Gamer.net