Ori geliştiricisi Moon Studios’un yeni aksiyon-RPG/roguelike oyunu No Rest for the Wicked şu anda erken erişimde ve çeşitli tepkiler alıyor. Çoğu kişi oyunun bariz potansiyelinden etkilense de, bazı oyuncular oyunun izometrik bir Diablo benzeri olmasına rağmen performansından şikayetçi.
Performans sorunları DLSS ve FSR gibi yükselticilerin işe yarayacağı bir durum gibi görünüyor, ancak Moon Studios patronu Gennadiy Korol’a göre ilk DLSS denemeleri yeterli sonuçlar vermediği için özellik geri çekildi. Bu haliyle oyun oldukça fazla netlik kaybediyor ki bu da gerçekten süper net, kendine özgü sanat tarzıyla tanımlanan No Rest for the Wicked için büyük bir sorun. Öte yandan Moon Studios’un oyun için “DLSS eğitimini” yapmaya kararlı olduğu görülüyor. Ayrıca DLSS’e alternatif olarak FSR 2.2 desteği üzerinde de çalışacaklar.
“No Rest for the Wicked için ilk DLSS sürümümüzü uyguladık ancak henüz oyunculara sunmayacağız. Elde ettiğimiz görüntü kalitesi doğal görünümden çok uzak, HDR vurguları ve kenar aydınlatması istediğimizden daha fazla etkileniyor. Ayrıca oldukça fazla keskinlik kaybediyoruz. TAA ve keskinleştirme kendi çözünürlük yükseltmemizle oldukça iyi görünüyor, bu nedenle DLSS eşit veya daha iyi görünene kadar özellikleri biraz daha geliştirmeyi tercih ediyoruz.
DLSS saydamlarda (yağmur, parçacık efektleri) güçlüdür çünkü TAA’nın yaptığı gibi onları çamurlaştırmaz. Ancak, saydamlarımızın TAA olmadan işlenmesi için bir düzeltme çalışmamız var, böylece yükseltme motorlarının özel kullanımından bağımsız olarak aynı netlikte görünecekler. Büyük olasılıkla bu özel oyun ve görsel stili için DLSS ağlarını özel olarak eğitmemiz gerekecek. Ayrıca FSR 2.2’yi alternatif bir yükseltme seçeneği olarak entegre edeceğiz.”
Korol, X’te yaptığı bir başka yorumda FSR 3.1’e bakacaklarını söyleyerek hem DLSS hem de FSR’nin en son sürümlerini uygulamaya çalışacaklarını belirtti. No Rest for the Wicked ile ilgili yorumcular, oyunun “aşırı potansiyele” sahip olduğunu düşünüyor.
Francesco De Meo: “Bir erken erişim oyunu olarak piyasaya sürüldüğünden, Moon Studios’un No Rest for the Wicked’da oynanışı ve performansı iyileştirmek için hala yapması gereken çok iş olduğu yadsınamaz. Bununla birlikte, temel oynanış çok sağlam ve ilgi çekici. Önümüzdeki aylarda nasıl geliştirileceğini görmek için sabırsızlanıyorum.”
No Rest for the Wicked şu anda Steam Erken Erişim aracılığıyla PC’de mevcut. Xbox Series X/S ve PS5 sürümlerini de içerecek oyunun tam sürümü için henüz bir zaman aralığı verilmedi.
Kaynak: wccftech.com