Microsoft’un Xbox’a özel bazı oyunların (Sea of Thieves, Grounded, Pentiment ve Hi-Fi Rush) Sony ve Nintendo’nun rakip konsollarında piyasaya sürüleceğini doğrulamasının ardından, birçok oyuncu bunu konsol savaşında yenilginin kabulü olarak değerlendirdi. Ancak Wedbush Securities analisti Michael Pachter tamamen farklı bir görüş paylaştı. Pachter Factor’deki son programında bunun Microsoft’un gerçek planları hakkında yanlış bir algı olduğuna inanıyor.
Petcher, Windows ve Xbox markalarına sahip olan şirketin çok daha küçük olan konsol işi yerine oyun işini kazanmayı amaçladığını söyledi. Bunu konsol donanımı üzerinde çok daha agresif bir fiyatlandırma stratejisi izleyerek yapabilirlerdi, ki bunu sürdürecek cepleri de var, ancak planları bu değil. Bunun yerine Game Pass abonelik hizmetini 250 milyona çıkarmak için satın almaların ardından ellerinde bulunan içerikten yararlanacaklar.
Bence Game Pass’in tüm gelişimi ve tanıtımı her zaman Xbox’ın bir platform olduğunun ve ihtiyacınız olan bir cihaz olmadığının bir kabulüydü. Bence Microsoft, konsolların olmadığı ve herkesin internete, buluta bağlı bir terminale sahip olduğu ve tüm oyunlarını yayınladığı bir gelecekte son derece mutlu olacak.
Game Pass onların uzun vadeli oyunu ve bence Microsoft bu döngünün çok erken dönemlerinde geleceğin bulutta olduğunu ve bir konsol satmak zorunda değilseniz erişebileceğiniz pazarın konsol sahibi 200, 250, 300 milyon kişiden oyun oynayan 3 ya da 4 milyar kişiye çıkacağını fark etti. Netflix’in “kaç kişi TV izliyor?” diye sorup cevabın 4 ya da 5 milyar olması gibi, Netflix’in de şu anda 260 milyonu var.
Bence Microsoft, Satya Nadella mimar ve Phil Spencer da stratejiyi yürüten saha generali olarak, konsol olmadan 250 milyon Game Pass abonesi elde etmeye çalışıyor.
Microsoft’un bu nesli yeniden kazanmak için yapabileceği bir şey var mı? Elbette. Game Pass’i iptal eder ve Xbox’ın fiyatını düşürür. Bunu yapsalar, Xbox 200 dolar olsa ve her Game Pass üyesine size 20 dolara bir Xbox vereceğiz çünkü zaten Game Pass için ödeme yaptınız ve bu arada Xbox satın alırsanız tüm birinci parti sürümlerimize ücretsiz sahip olacaksınız deseler, Sony’yi durdukları yerde geçerler. Sadece para kaybederler ama bunu yaparlar. Eğer Microsoft bu nesli kazanmak isteseydi, bu nesli kazanırdı.
Yapmaya çalıştıkları şey bu değil. Oyun işini 300 milyon kişiye değil, 3 milyar kişiye oyun sunarak kazanmaya çalışıyorlar. Bu onların son oyunu ve dürüst olmak gerekirse, Game Pass’in çalışma şekli, fiyatın ayda 15 dolardan 10 dolara düşmesi ve daha sonra reklam desteğiyle 5 dolara düşmesi olacak. Bir oyunu her yüklediğinizde, bir reklam izlemeniz gerekecek.
İnsanlar buna katlanacak ve Microsoft tonlarca para kazanacak. Daha fazla insan oyun oynayacak ve bu ayrıcalık için daha az para ödeyecekler, bu yüzden bence onlar kazanacak. Sadece konsol neslini kazanamadılar.
Şimdi diğer tüm içeriklere sahipler. Hellblade 2’yi alacaksınız, The Outer Worlds 2’yi alacaksınız, bugünlerde Elder Scrolls 6’yı alacaksınız, tüm Call of Duty kataloğunu alacaksınız, Game Pass’in bir parçası olarak World of Warcraft’ı alacaksınız. Evet, 200 milyon aboneye ulaşacaklar, bu yüzden kesinlikle mükemmel bir şekilde yürüttüklerini düşünüyorum.
Bence Sony’ye karşı kaybettikleri yönündeki oyuncu algısı yanlış. Konsol savaşında kaybettiler. Eğer değerinizi bu şekilde ölçüyorsanız, yani ya daha fazla konsol satmanız gerekiyor ya da başarısızsanız, öyle olsun. Eğer soru kimin daha kârlı olacağı ise, Microsoft, 10 kat ya da 100 kat.
Satya Nadella altı yıldan uzun bir süre önce Game Pass’in oyun dünyasının Netflix’i olmasını istediklerini söylemişti. Ancak, oyun sektöründe abonelik işinin büyümesi büyük ölçüde durdu. Microsoft kısa süre önce Game Pass’in hala yalnızca 34 milyon abonesi olduğunu ve buna daha önce Xbox Live Gold olan Core katmanının da dahil olduğunu doğruladı.
Bir sonraki test, büyük bir heyecanla beklenen Activision Blizzard oyunlarının abonelik hizmetine eklenmesi olacak. Bu test 28 Mart’ta Diablo IV ile başlayacak. Bu, Call of Duty ve muhtemelen World of Warcraft arasında, aktif abone sayısının çok artma ihtimali var. Yine de 250 milyon şu anda boş bir hayal gibi görünüyor. Pachter Factor’ün bu bölümünde analist, Microsoft’un tüm Game Pass abonelerine bulut üzerinden oynamaya teşvik etmek için bir dongle ve bir kontrol cihazı göndermesini önerdi; bununla ilgili sorun, bulut oyun büyümesinin de şu anda nispeten yavaş olması.
Kaynak: wccftech.com