Bu yılın sonlarına doğru oyuncularla buluşması planlanan, gotik ve kasvetli bir atmosfer barındıracak aksiyon RPG oyunu Path of Exile 2’nin, Path of Exile gibi ücretsiz olacağı açıklandı. Los Angeles’ta gerçekleştirilen ön izleme etkinliğinde, oyunun yönetmeni Jonathan Rogers ile yapılan röportajda Path of Exile 2’nin Diablo 4’ün izlerini takip edip etmeyeceği sorusu gündeme geldi. Diablo 4 oyun içi ödemeleri ve MMO benzeri unsurları nedeniyle eleştirilere maruz kalsa da, Blizzard için bugüne kadarki en büyük finansal kazançlardan birini yakaladı.
Rogers, Path of Exile 2’nin MMO ögelerinden kasıtlı olarak kaçındığını belirterek; “Bu kesinlikle bir MMO değil. Aslında hiçbir zaman MMO türüne ilgi duymadım.” dedi. Diablo 2’nin kendisi için büyük bir ilham kaynağı olduğunu, fakat World of Warcraft gibi sosyal ağırlıklı oyunlardan uzak durduğunu ifade etti. ARPG türünün sadık bir takipçisi olarak, MMO ögelerinin klasik ARPG yapısına önemli bir katkıda bulunmadığını vurguladı.
Diablo 4’ün iş modelinin, Grinding Gear Games’in planları arasında olup olmadığı sorulduğunda Rogers, Path of Exile’daki “etik ücretsiz oynanabilir” modeline sadık kalacaklarını vurguladı. Bu model, oyunun başından sonuna kadar ücretsiz olarak oyunculara para karşılığı her hangi bir avantaj sağlamıyor. Eşit eğlenceli bir yapı sunmayı ve eğer oyuncular oyunu desteklemek isterlerse finansal katkıda bulunabilecekleri bir ortam oluşturmayı hedefliyor.
İlerleyen yıllarda Path of Exile’ın gelir modeli, gizemli ganimet kutuları ve mevsimsel kozmetik öğelerle değişikliğe uğradı. Ücreti ödendiği takdirde size ekstra kozmetik hediyeler sunan yine de sezon hedeflerine ulaşıldığında para harcanıp harcanmadığınıza bakılmaksızın, herkese eşit şekilde oyun içi güçlendirmeler sağlayan oyun sonu savaş kartı ile biraz daha karanlık bir yöne kaydı. Yine de topluluk, bu durumdan memnun gibi görünüyor. Bu sistem son dönemdeki birçok diğer canlı servis oyununa kıyasla çok daha az rahatsız edici. Kozmetik öğelerin ve depolama genişletmelerinin, 70 dolar ödendikten sonra ekstra bir ödeme yapmanız istenen diğer oyunların aksine oyunu desteklemenin tek yolu olması büyük bir avantaj sunuyor.
İlk oyun için bir genişleme paketi olmamakla birlikte Grinding Gear, Path of Exile 2’nin “mümkün olan yerlerde” önceki oyunla mikro işlem kütüphanesini paylaşacağını açıkladı. Bu sayede oyuncuların ilk oyunda satın aldıkları görünümler, efektler ve eşyaları yeniden satın alma gereği duymayacakları belirtildi. Bu, yine oyuncuların iyi niyetini kazanacak bir önlem olarak öne çıkıyor. Path of Exile’ın, hayranlarının doğrudan desteği sayesinde bu kadar uzun süre ayakta kalabilmesi şaşırtıcı değil.