Finlandiyalı geliştirici Remedy Entertainment bugün Tencent ile birlikte geliştirmekte oldukları, işbirliğine dayalı çok oyunculu oyunu iptal etme kararı aldı.
Başlangıçta kod adı Vanguard olan oyun, oynaması ücretsiz bir canlı hizmet ürünü olarak tasarlanmıştı. Tencent (Remedy’nin %14’lük azınlık hissesine de sahip) ile ortaklık 2021’in sonlarında duyuruldu ve Çinli dev Asya yayın haklarının yanı sıra bir mobil sürüm geliştirme lisansı da almıştı.
Oyun daha sonra ertelendi ve ardından sadece altı ay önce Project Kestrel olarak yeniden başlatılırken, iş modelini de oynaması ücretsizden premium’a geçirdiler. Ancak, açıkçası bu kadarı projeyi kurtarmak için yeterli değildi.
Remedy CEO’su Tero Virtala yaptığı açıklamada şunları söyledi:
Kestrel kod adı başlarda umut vaat ediyordu, ancak proje henüz erken konsept aşamasındaydı. Diğer projelerimiz iyi ilerleyerek geliştirmenin sonraki aşamalarına geçiyor, ayrıca onlara odaklanmak da bize fayda sağlıyor. Yetenekli Kestrel geliştiricilerini bu diğer oyun projelerine gönderebileceğiz ve destek fonksiyonlarımızın birçoğu operasyonlarına daha fazla odaklanabilecek. Bu, oyun projelerimizin iyi bir şekilde ilerlemeye devam etmesini sağlamanın bir yolu. Kestrel geliştirme ekibimize teşekkür etmek istiyorum. Remedy’ye faydaları için projeyi durdurmaya karar vermemize rağmen, ekibimiz iyi iş çıkardı ve bize değerli şeyler öğretti. Tencent’e de şimdiye kadarki ortaklıkları için teşekkür etmek istiyorum. Çok profesyonel ve destekleyici oldular.
İşin iyi tarafı, Remedy’nin geliştiricilerini Max Payne’in yeniden yapımı ve stüdyonun büyütmeyi planladığı Alan Wake ve Control gibi franchise’ların devamı gibi mevcut projelere yeniden tahsis edecek olması.
Remedy’nin halen üzerinde çalıştığı bir başka işbirliğine dayalı çok oyunculu oyun daha var: Project Condor, bir Control spin-off’u. Oyun 2023’ün sonlarında yapım aşamasına geçti ve Mart ayı sonlarında Remedy, Condor ile ilgili bazı arka plan ayrıntılarını içeren bir infografik gösterdi.
Kaynak: wccftech.com