Bütçe
20.000-25.000 TL
Telefon çıkalı 4 yıl geçmiş neyi eskimedi? Sıfır kapalı kutu bulsa telefonu açtığında pil %85 sağlık ile çıkacak hala iPhone 13 eski değil diyorsunuz ya.

Bir şeyin eskiliğini ve kalitesini belirleyen şey kaç yıl önce çıktığı değildir. Ona bakarsan PS5 5,5 yıl önce çıktı, eskidi mi?

Veya oyun olarak bakarsan Minecraft taaa 2009 da çıktı. Eskimiş bir oyun mu?
 
Bir şeyin eskiliğini ve kalitesini belirleyen şey kaç yıl önce çıktığı değildir. Ona bakarsan PS5 5,5 yıl önce çıktı, eskidi mi?

Veya oyun olarak bakarsan Minecraft taaa 2009 da çıktı. Eskimiş bir oyun mu?
Minecraft 2 ya da PS6 duyduk mu? iPhone 14, 15, 16 ve 17 geldi. 13'un alacagi 2 bilemedin 3 guncelleme kaldi. PS5 ve Minecraft icin bunlar gecerli mi?
 
Minecraft 2 ya da PS6 duyduk mu? iPhone 14, 15, 16 ve 17 geldi. 13'un alacagi 2 bilemedin 3 guncelleme kaldi. PS5 ve Minecraft icin bunlar gecerli mi?

PS6 duyduk, duymadınız mı? Ayrıca ben kaç yılın geçtiğinin pek öneminin olmadığını söyledim. Senin argümanın ise daha garip, ona bakarsan Dying Light 1, 2 ve 3'ten daha iyi. Oyunculara göre de bu böyle şahsi fikrim değil. DL1 çıkalı olmuş 10 sene.
 
@Deniz744, oyunlar ile telefonlar ayni mi? Tam olarak nerede gariplik? Oyunlarin yeni versiyonlarinin cikmasi eski oyunu oldurmez ama yeni telefonlar eskileri oldurur. Firma yenisini alman icin ugrasir. Bosuna her sene yeni telefon cikmiyor. Evet, bir oyuncuya gore onceki oyunlar yenilerden iyi olabilir. Ama kimse iPhone 13, iPhone 17'den iyidir diyemez. Ayni seyler degiller.
 
@Deniz744, oyunlar ile telefonlar ayni mi? Tam olarak nerede gariplik? Oyunlarin yeni versiyonlarinin cikmasi eski oyunu oldurmez ama yeni telefonlar eskileri oldurur. Firma yenisini alman icin ugrasir. Bosuna her sene yeni telefon cikmiyor. Evet, bir oyuncuya gore onceki oyunlar yenilerden iyi olabilir. Ama kimse iPhone 13, iPhone 17'den iyidir diyemez. Ayni seyler degiller.

Kimse 17 13'ten iyidir demedi 1
2 sen de oyunlardan örnek verdin kendinle çelişiyosun.
3 25 bine 17 bul 2 kasa alacağım.
 
Ben de boyle bir sey dedin demedim. :D
2 sen de oyunlardan örnek verdin kendinle çelişiyorsun.
Oyunlardan ornek veren ben degilim. Oyunlari muhabbete hic sokmadim bile. Sadece karsi arguman sundum.

13 tasidigi teknolojiler ile bugun telefonlarindan uzak. Bu da benim onu "eski bir cihaz" olarak tanimlamama yetiyor. Kullandigi panel guncelde var mi? Hayir. Kamera sensorleri? Hayir. Islemci? Hayir. Peki, bunlarin ustune nesiller konulmus mu? Evet. Buna katilmak zorunda degilsin ama benim icin eski bir model. Sadece PS5 ornegi alakasizdi, buna elestiride bulundum.
3 25 bine 17 bul 2 kasa alacağım.
Fiyatina gore mi eski - yeni diyecegiz? 7 bine S9 var, S26 yok. Demek ki, S9 yeni? Bundan ne anlamam gerekiyor?
 
Bir şeyin eskiliğini ve kalitesini belirleyen şey kaç yıl önce çıktığı değildir. Ona bakarsan PS5 5,5 yıl önce çıktı, eskidi mi?

Veya oyun olarak bakarsan Minecraft taaa 2009 da çıktı. Eskimiş bir oyun mu?
Telefonun ömrü zaten 4-5 yıldır. iPhone 11 ve 12'ler cortlamaya başladı bile 13'ün en fazla birkaç senelik ömrü kaldı ki zaten ısı bombası bir cihaz olduğundan pil sağlığı en erken biten iPhone modeli de iPhone 13'tür. Diğer modellere göre daha çabuk eskiyen modeldir kendisi :)

Oyun konsolunun ortalama ömrü ise 6-9 yıldır ki bu da zorlarsan öyle, PS4 mesela 12 yıl önce çıktı ve günümüzde en yeni oyunlar bu konsola çıkmıyor. Elinde varsa oynamaya devam edebilirsin ancak yeni model olarak almak mantıksız olur böylece ömrü bitmiş oluyor işte.

Minecraft devamlı güncelleme alarak yenilenen bir oyun. iPhone'da yenileniyor her yıl.

Madem çok biliyorsun, Türkiye'de bir arabanın ömrü 25-30 yıl. Bu mantık ile ben de sana iPhone 4s öneriyorum. Madem fikrini savunuyorsun alacaksın iPhone 4s kullanacaksın @Deniz744

Türk Dil Kurumu'na göre eski kelimesi ''Çoktan beri var olan, üzerinden çok zaman geçmiş bulunan'' anlamına geliyor.
 
Son düzenleme:
Telefonun ömrü zaten 4-5 yıldır. iPhone 11 ve 12'ler cortlamaya başladı bile 13'ün en fazla birkaç senelik ömrü kaldı ki zaten ısı bombası bir cihaz olduğundan pil sağlığı en erken biten iPhone modeli de iPhone 13'tür. Diğer modellere göre daha çabuk eskiyen modeldir kendisi :)

Oyun konsolunun ortalama ömrü ise 6-9 yıldır ki bu da zorlarsan öyle, PS4 mesela 12 yıl önce çıktı ve günümüzde en yeni oyunlar bu konsola çıkmıyor. Elinde varsa oynamaya devam edebilirsin ancak yeni model olarak almak mantıksız olur böylece ömrü bitmiş oluyor işte.

Minecraft devamlı güncelleme alarak yenilenen bir oyun. iPhone'da yenileniyor her yıl.

Madem çok biliyorsun, Türkiye'de bir arabanın ömrü 25-30 yıl. Bu mantık ile ben de sana iPhone 4S öneriyorum. Madem fikrini savunuyorsun alacaksın iPhone 4S kullanacaksın @Deniz744

Türk dil Kurumu'na göre eski kelimesi "çoktan beri var olan, üzerinden çok zaman geçmiş bulunan" anlamına geliyor.

30 yıl mı? Hangi evrende yaşıyorsun sen? Bir arabanın ömrü en fazla 10 yıldır, hadi 15 yıl olsun :D
 
30 yıl mı? Hangi evrende yaşıyorsun sen? Bir arabanın ömrü en fazla 10 yıldır, hadi 15 yıl olsun :D
Tamam ben de Telefonun ömrü maksimum 4-5 yıldır diyorum sen neden okumuyorsun? Gelip de iPhone 13 önerme o zaman.

Ayrıca piyasada 98 model Astra G'ler varken bir arabanın ömrü 10 yıldır diyemezsin. Türkiye şartlarında bir araç 30 yaşına kadar kullanılabiliyor.

Şu Corolla bile 9 yaşında, yetkili serviste GarantiON kaydı olanların garantisi bile devam etmekte. Garantisi devam eden hangi iPhone 13 var söyler misin? Telefon çıkalı 5 yıl olacak.
1782416395589.webp



Telefon ile otomobil piyasası farklı piyasalar aslında. iPhone 13 eskidi :)

30 yıl mı? Hangi evrende yaşıyorsun sen?
5 yıllık bir telefona eski demeyen biri için iddialı bir cümle. Alman üreticiler için bir otomobilin 10-15 yıl boyunca sorun çıkarmaması beklenir. Japon üreticiler için ise bir aracın 15-20 yıl boyunca sorun çıkarmaması beklenir. Yani Alman araçlarının ömrü 15, Japon araçlarının ömrü ortalama 20 yıl diyebiliriz ki efsane kasa Corollalar 35 yaşına gelmelerine rağmen kullanılıyorlar.

Telefon piyasası da böyledir. Ucuz model Infinix'lerin ömrü 2 yıldır. Redmi'lerin ömrü birkaç yıldır. Xiaomi'lerin ömrü 4-6, Samsung'ların ömrü 6-8 yıldır. iPhone'ların ömrü ise 5-6 yıldır. Zaten piyasaya çıkalı 5 yıl olmuş olan iPhone 13'e bu bağlamda yeni diyemezsiniz.
 
Tamam ben de telefonun ömrü maksimum 4-5 yıldır diyorum sen neden okumuyorsun? Gelip de iPhone 13 önerme o zaman.

Ayrıca piyasada 98 model Astra G'ler varken bir arabanın ömrü 10 yıldır diyemezsin. Türkiye şartlarında bir araç 30 yaşına kadar kullanılabiliyor.

Şu Corolla bile 9 yaşında, yetkili serviste garantion kaydı olanların garantisi bile devam etmekte. Garantisi devam eden hangi iPhone 13 var söyler misin? Telefon çıkalı 5 yıl olacak.
Eki Görüntüle 260474


Telefon ile otomobil piyasası farklı piyasalar aslında. iPhone 13 eskidi :)

Farklı piyasalarsa niye konuyu çorba ediyorsun? iPhone 13 eskimedi, hala kullanılabilir. Ayrıca eskimek telefonlar için desteğinin bitmesi demektir. Bu her şey için öyledir aslında, mesela Windows 10 desteği bitti. Yani eskidi. Yeni bir sürümünün çıkması o şeyi 'eski' yapmaz. Windows 11 çıktığında örneğin ben dahil çoğu kişi Windows 10 kullanmaya devam ettik. Destek bitince altını çiziyorum ZORUNLU olarak Windows 11'e geçtik. Ki hala geçmeyen kişiler var.
Ama iPhone 13 tahmini 2027-2028 yıllarına kadar güncelleme alacak. Kısaca eskimedi.

5 yıllık bir telefona eski demeyen biri için iddialı bir cümle.

Telefonla araba aynı mı? Birinin içinde bir ton materyal, çalışma sistemleri var. Biri ise basit bir RAM, depolama ve işlemciden ibaret.