27" 4K OLED monitör ısınır mı?

Bende böyle düşünmüştüm ama @Dark Raiden tersini söyleyince şüphelendim şimdi. Bu konunun kesin cevabını nerede bulabilirim. Teknik bir açıklama yapan veya yapmış birileri var mıdır?

Santimetre kare başına düşen piksel sayısı ekran küçüldükçe artacaktır aynı çözünürlükte. Bu da görüntüyü daha keskin yapar.

Ben 2K 500 Hz OLED monitörümü maksimum parlaklıkta kullanıyorum saatlerce. Anormal ısı durumu yaşamadım.
 
İfadeler: tth
27 inç 4K OLED monitör kullanan birisi olarak gönül rahatlığı ile diyebilirim ki ısınma yok denecek kadar az oluyor sizin alacağınız modeli bilemem ama en azından bendeki Samsung Odyssey G81SF 4.nesil OLED monitörde ısınma sorunu diyecek bir şekilde sorun olmadı hatta şimdi kontrol ettim elimi bile ısıtmıyordu monitörün arkasına dokunduğumda öyle diyim. Son olarak Samsung'un direkt mağazasından aldım ben ilk aldığımda monitörde görüntü de sorun oluştu, görüntünün yarısı gitti öyle diyim Samsung güzel bir şekilde ilgilendi benimle iki seçenek sundular ya sıfırıyla değişim olur, ya da tamir olur ek olarak +7 bin TL para da verebiliriz dediler sorun bizden kaynaklı olduğu için ben sıfırıyla değişim istedim onlarda ikiletmeden adresime yolladılar sıfır monitörü ha şunu da eklemem de fayda var bende ki sorun ilk 1 ay içinde olduğundan direkt sıfırıyla değişim yaptılar belki bu sorun 3 ay sonra olsa iade teklifini de sunarlardı o kadarını bilemiyorum tabii son dediğim benim tahminim.
 
İfadeler: tth
Kullandığınız monitörün marka modelini paylaşır mısınız?

G6 OLED kullanıyorum. 7-8 aydır kullanıyorum sizin alacağınız modellerden korumaları çok daha kısıtlı olmasına rağmen hiçbir sorun yok. Isınma da yok. Dert etmenize gerek yok; yüksek parlaklıkta uzun süreler statik görseller kalmadığı sürece sorun yaşamazsınız. Belki o şekilde bile sorun yaşamazsınız.
 
İfadeler: tth
En basit örnekle elinde 8M kum tanesi var onu 27 inçe mi koyarsan saflar sıklaşır yoksa 32 inçe mi? Google'a kısaca PPI nedir diye yazarsanız çıkar.

Teşekkür ederim araştıracağım PPI ne demek olduğunu.


Hocam monitörünüz marka model paylaşır mısınız? Ayrıca monitörünüzle ilgili kötü deneyimiz var mı?


Sorunu ilk kullandığınızda mı fark ettiniz?


Çok teşekkür ederim alacağım model daha netleşti artık.
 
Son düzenleme:
@tth
Hayır, bu bahsettiğim sorun aldıktan kısa bir süre sonra oldu sanırım direkt o monitörle alakalı bir sorundu, ikinci olarak sıfır gönderilen monitörü kulllanalı 6 aydan fazla oluyor en ufak bir sorun bile yok.
 
İfadeler: tth

AOC AG276QKD2 kullanıyorum. Sadece OLED'e geçtiğinizde "vay bee hayatımda monitör kullanmamışım" demeyeceksiniz. Kaliteli bir düz monitörden tek farkı daha iyi siyahlar ve daha akıcı olması çünkü.

Açıkçası MiniLED'li kaliteli bir monitör olsaydı onu alırdım OLED yerine.
 
@MasterKing25
Sorunlu ürünü direkt olarak aldığınız mağazaya mı götürdünüz yoksa servise mi götürdünüz. Bazı kişiler servisten şikayet etmiş. Mağazaya götürmüşseniz inisiyatif kullanmış olabilirler diye düşünüyorum.

@Hamza Ensar Sağlam sizin monitörüde listeye aldım. Bilgiler için teşekkür ederim.
 
Bende tam tersini düşünerek 27inç almaya karar vermiştim. Hocam pikseller sıkıştıkça daha doygun görüntü vermez mi?
Aslında tam tersi. Çözünürlük aynı kalıp ekran büyürse inç başına düşen piksel azalır.
OLED monitorlerde boyle. 4K OLED icin en ideali 32. RGB dizilimli paneller gelince dediginiz gibi olur muhtemelen. Gormek lazim.
 
OLED monitorlerde boyle. 4K icin en ideali 32. RGB dizilimli paneller gelince dediginiz gibi olur muhtemelen. Gormek lazim.

Ne kadar fazla piksel ne kadar az alan o kadar daha iyi görüntü, fakat bu şöyle oluyor atıyorum 80 inç 4K ile 27inç 4K arasında dağlar kadar fark var.
 
Ne kadar fazla piksel ne kadar az alan o kadar daha iyi görüntü, fakat bu şöyle oluyor atıyorum 80 inç 4K ile 27inç 4K arasında dağlar kadar fark var.
Onu ben de biliyorum. OLED panelde dediğin gibi işlemiyor. Piksel dizilimleri farklı. Ben 10'a yakın farklı OLED test ettim, hepsinde gördüğüm durum bu.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…