Onu ben de biliyorum. OLED panelde dediğin gibi işlemiyor. Piksel dizilimleri farklı. Ben 10'a yakın farklı OLED test ettim, hepsinde gördüğüm durum bu.
Görüntü kalitesinden bahsetmiyorum. 27" 4K OLED yerine 32" 4K OLED daha net görüntü verir diyorum. IPS veya VA panelden bahsetmiyorum.
İsteyen gider MediaMarkt'ta Vatan'da kendi gözüyle bakabilir. Benim gördüğüm bu yönde.
Görüntü kalitesinden bahsetmiyorum. 27" 4K OLED yerine 32" 4K OLED daha net görüntü verir diyorum. IPS veya VA panelden bahsetmiyorum.
İsteyen gider MediaMarkt'ta Vatan'da kendi gözüyle bakabilir. Benim gördüğüm bu yönde.
Fringing diye geçiyor daha çok.
4K 27" OLED'ler ile 4K 32" OLED paneller farklı piksel dizilimiyle geliyor genelde, fark buradan kaynaklanıyor. Nesilden nesile değişiyor bu durum.
Farklı piksel dizilimi fringing farkına neden oluyor.
Dediğim gibi RGB OLED'ler gelince yüksek PPI daha pürüzsüz bir görüntü verecek (kağıt üzerinde en azından).
İster üçgen yapıda ister dörtlü hatta elmas veya hibrit yapıda olsa bile PPI arttıkça keskinlik artıyor. Hatta OLED'lerdeki dizilim hatası PPI azaldıkça daha da belirginleşiyor. Hatta mobil pazardaki paneller daha düşük PPI ile daha efektif dizilimler sunmaya başladı. Ha metin netliğindeki sorunlar Windows ile alakalı dizilimler ile değil güncelleme gelir çoğu panel düzelir.
Fringing diye geçiyor daha çok.
4K 27" OLED'ler ile 4K 32" OLED paneller farklı piksel dizilimiyle geliyor genelde, fark buradan kaynaklanıyor. Nesilden nesile değişiyor bu durum.
Farklı piksel dizilimi fringing farkına neden oluyor.
Dediğim gibi RGB OLED'ler gelince yüksek PPI daha pürüzsüz bir görüntü verecek (kağıt üzerinde en azından).
Evet doğru diyor.
Tam olarak aynı monitörü inceledim ben. Metinler dediği kadar net değil. Fringing dediğim olay bu modelde daha belirgin mesela.
bu arada bu adam monitörün renk ayarlarını epey bozup kullanıyor. Uzaylı gibi görünüyor görüntüler.
Sana tavsiyem kendi gözünle görüp alman. Isınma konusundan çok ne göreceğin önemli OLED'lerde.
Fringing diye geçiyor daha çok.
4K 27" OLED'ler ile 4K 32" OLED paneller farklı piksel dizilimiyle geliyor genelde, fark buradan kaynaklanıyor. Nesilden nesile değişiyor bu durum.
Farklı piksel dizilimi fringing farkına neden oluyor.
Dediğim gibi RGB OLED'ler gelince yüksek PPI daha pürüzsüz bir görüntü verecek (kağıt üzerinde en azından).
Dediğiniz saçaklanma piksel boyutu ya da aralarındaki gap arttıkça belirginleşiyor. Aynı kameralardaki bayer filtresi gibi. Muhtemelen görsel illüzyon yaşıyorsunuz.
İster üçgen yapıda ister dörtlü hatta elmas veya hibrit yapıda olsa bile PPI arttıkça keskinlik artıyor. Hatta OLED'lerdeki dizilim hatası PPI azaldıkça daha da belirginleşiyor. Hatta mobil pazardaki paneller daha düşük PPI ile daha efektif dizilimler sunmaya başladı. Ha metin netliğindeki sorunlar Windows ile alakalı dizilimler ile değil güncelleme gelir çoğu panel düzelir.
Ben gördüğümü söylüyorum. Kağıt üzerinde 1080P TN de çok iyi gösterilebilir, gerçekte öyle değil. Bu kaçıncı söyleyişim bilmiyorum ama: Görerek karar verin. Yoksa kağıt üzerinde zaten hepsi çok iyi, hepsi mükemmel.
Mesela Murat Gamsız çok iyi demiş ama ben kötü diyorum o panelin metin performansına.
Aynen bazen monitörde bir şey yok bazen kullanıcı hatası, ben şahsen birkaç yıl daha bekleyeceğim teknoloji tam oturursa bu yanma şeyleri kalkarsa o zaman OLED'e geçerim.