elrexy

Uzman
Katılım
31 Temmuz 2024
Mesajlar
283
Beğeniler
96
Telefonum P40 Pro. Kamera konusunda iyi olduğu için ikinci elden almıştım. A34 cihazına geçip elimdekini satacağım. Sosyal medya, oyun vesaire işim olmaz. O yüzden boşta duran A34 cihazına geçip Huawei'i satmayı düşündüm. Telefon 8.5-9.5 arası gider. Onun yerine bir kamera alsam fotoğrafçılık açısından memnun olur muyum? Telefon ile kamerayı karşılaştırıyorum, saçma gelebilir fakat bütçem kısıtlı olduğu için iyi bir telefon alamam. Onun yerine telefon artı kamera kombinasyonu ile en azından fotoğrafçılık hobisi edinebilirim. A34 de satılabilir süreç içerisinde. Kameralar hakkında pek bilgim yok, sadece telefon kısmına hakimim diyebilirim. Şimdiden önerileriniz için teşekkür ederim. Bütçe olarak 8 ile 15 arasında birkaç öneri yaparsanız daha faydalı olur. Mesela 8 bin liralık kamera ile 15 bin liralık kameranın özelliklerinin ne kadarına erişebilirim? Lensler hakkında ne dersiniz? Amacım genel diyebilirim, gündüz gece işimi görsün. Video çekimleri nasıl olur onu da merak ediyorum.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Ben olsam A34 ile diğer cihazı satıp daha iyi bir telefon alırdım. O bütçelerdeki kameralar güncel cihazlardan kötü olacaktır üstünde kit lens varsa o da ayrı konu. Video çekiminde ise telefonun yanına yaklaşamaz o bütçelerdeki cihazlar. Amaç sadece hobi edinmek ise memnun eder ama telefondan iyi çeksin ise etmez. Lens olarak F1.8 veya yakın lensle ve gövde için bütçeyi yükseltirseniz iyi sonuçlar elde edilebilirsiniz.
 
Ben olsam A34 ile diğer cihazı satıp daha iyi bir telefon alırdım. O bütçelerdeki kameralar güncel cihazlardan kötü olacaktır üstünde kit lens varsa o da ayrı konu. Video çekiminde ise telefonun yanına yaklaşamaz o bütçelerdeki cihazlar. Amaç sadece hobi edinmek ise memnun eder ama telefondan iyi çeksin ise etmez. Lens olarak F1.8 veya yakın lensle ve gövde için bütçeyi yükseltirseniz iyi sonuçlar elde edilebilirsiniz.

Mantikli geldi. Bir hafta sonra cevap veriyorum, normalde yazdiginiz gun cevap verirdim yogunum yazmadim kusura bakmayin. Her neyse. Mi 13 Ultra mi 14 Ultra cihazlari ilgimi cekiyor. Siz ne dersiniz bu iki cihaza?
 
Mantikli geldi. Bir hafta sonra cevap veriyorum, normalde yazdiginiz gun cevap verirdim yogunum yazmadim kusura bakmayin. Her neyse. Mi 13 Ultra mi 14 Ultra cihazlari ilgimi cekiyor. Siz ne dersiniz bu iki cihaza?

14 Ultra daha iyi olur 13 ultraya göre video tarafında daha iyi cihaz.
 
Fotoğraf makineleri her zaman telefonlardan daha iyi olacak. İkinci elde hangi model alınır bilmiyorum, ben de şu an bu arayıştayım. Bildiğim şey şu: geçmişte ne kadar çok fotoğraf çekildiyse ömrünün tamamlanmasına o kadar yakın oluyor. Buna Shutter sayısı deniyor. Ne kadar düşük, o kadar iyi. Arabalardaki km gibi düşünebilirsin.
 
Bütçeniz çok kısıtlı. Bu rakamlara alacağınız makineler sizi video konusunda kesinlikle kullandığınız telefon modellerine göre tatmin etmeyeceği gibi keyifli fotoğraf deneyimi de vermez. Crop sensör devri bitti artık, sadece acemiliğinizi atarsınız. Bu da sadece fotoğraf çekmek, pozlama üçgenini öğrenmeniz anlamına gelir. Bu makinelerle başlangıç için temel fotoğrafçılığı öğrenmiş olursunuz.

Deneyimlerime göre hobiye başlangıç en az bir aynasız gövde Canon R, iki farklı 50mm ve 24-105mm lens şeklinde olmalı. Diğerleri sizi üzer.
 
Yanlış aksedilmesin, örnek DSLR makine ile ilgiliydi. Bunun dışında hâlâ aynalı sistem alınır mı sizce?

Aynalılar artık üretilmiyor ki (birkaç marka ve model dışında). Eğer bütçe kısıtlı ise aynalı kesinlikle alinir ama bütçe yeterliyse elbette SLR yani aynasiz makine tercih edilmeli, aynadan dolayı değil de cok daha modern olduklari icin kisaca. Crop sensöre gelecek olursak devri bitti demek cok yanlış olur çünkü crop sensör bakıldığı zaman fiziksel alan olarak devasa bir sensör, Fujifilm'in X-H2, X-H2S crop sensörün amiral gemileri (Sony ve Canon'dan daha önde), Sony tarafında da A6700 var en üstte, o da benim X-S20'nin birazcık gerisinde. Şimdi mantık şu, sensör boyutu = kalite fakat işin detayına da inmek lazim.

Mesela 2014-2018 model ya da ne bileyim 2020 model bir full-frame aynasiz bugünün amiral gemisi crop sensörlerine göre cogu konuda geride kalıyor. Sensörun fiziksel boyutunun getirdiği derinlik, daha az gürültü tartışılmaz olarak bir artı fakat yeni crop sensorler artık cok hizli okuma hizlarina, arkadan aydınlatmalı hatta kimisinde stacked yapı ile cok düşük okuma gürültüsüne ve noise yönetimine sahipler. Yine APS-C cihazlar AF ve işlem yetenegi konusunda da uçtular. Bugün bir X-H2S, Canon R6 Mark 3'ü tokatlayabiliyor, stacked sensor oyle guclu bir sey iste.

Kisaca modern kameralarda kafa kafaya koysak bile full-frame ile APS-C artık fokus, hız, görüntü sabitleme, gürültü yönetimi, cekim formatları ve çözünürlük konusunda eşitken; fiziksel boyutun getirdiği gürültü çarpanı, derinlik seviyesinde ise APS-C geride kalıyor ama bunları fark etmek için fotoğrafları delice incelemek gerek.

Crop sensörün bir avantajı da 1.5 çarpanı crop faktörüdür. Örneğin sizin 24-120 de aldığınız değerleri ben yari boyutuna ve ağırlığına 16-80'de alıyorum. 150-500 bir crop lenste tam kareye 240-800mm denkliğinde gorsel alınıyor ki düşündüğün zaman Canon'a 200-800 bir lens alırsan 2.1 KG oluyor. Oysa ki aynı odak uzaklığı crop sensörde 1.5 KG'a taşınıyor. Bir de bunlar ağır siklet değerler.

Çantana 100-400 Canon atıp gezmek zorken, crop bir Canon'da 70-300 atarsan, üçte bir ağırlığına 100-400'den bile daha fazla zoom elde ediyorsun.