youname1t

Çalışkan
Katılım
8 Haziran 2025
Mesajlar
18
Beğeniler
3
Selamlar! Çoğunlukla FPS (CS 2) ve hikâyeli oyunlar oynayan birisiyim ve CS'de minimum 300-350, maksimum 550-600 FPS alıyorum. Almayı düşündüğüm iki tane monitör var fakat birisinde (BenQ ZOWIE XL2566X+) TN panel, diğerinde ise (Alienware AW2524HF) IPS panel var. Sorum şu: Hangisini alırsam hem FPS hem hikâyeli oyunlarda iyi performans alırım?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Selamlar! Çoğunlukla FPS (CS 2) ve hikâyeli oyunlar oynayan birisiyim ve CS'de minimum 300-350, maksimum 550-600 FPS alıyorum. Almayı düşündüğüm iki tane monitör var fakat birisinde (BenQ ZOWIE XL2566X+) TN panel, diğerinde ise (Alienware AW2524HF) IPS panel var. Sorum şu: Hangisini alırsam hem FPS hem hikâyeli oyunlarda iyi performans alırım?
İşin içinde hikayeli oyun varsa ips varken tn panele bakılmaz.
 
çok bir fark olur mu peki arada ve olursa hangi konuda fark olur?
TN panelde tepkime süresi olarak csde avantajınız var ama renkler falan kötü olur genelde Bi video izleyeyim yada dizi bakayım derseniz pişman eder izleyesiniz gelmez. Ipste dizi, film, hikayeli oyun keyfini daha iyi alırsınız ama tepkime süresi olarak tn panele göre daha fazla olur. İkiside iyi olsun diyorsanız OLED'e yönelmek daha mantıklı olur.
 
TN panelde tepkime süresi olarak csde avantajınız var ama renkler falan kötü olur genelde Bi video izleyeyim yada dizi bakayım derseniz pişman eder izleyesiniz gelmez. Ipste dizi, film, hikayeli oyun keyfini daha iyi alırsınız ama tepkime süresi olarak tn panele göre daha fazla olur. İkiside iyi olsun diyorsanız OLED'e yönelmek daha mantıklı olur.
çok teşekkürler
 
Teşekkürler öneriniz için fakat ben 360 ve üzeri hz düşünüyorum bu ayarda öneriniz var mıdır?
Oledlerin hareket netliği LCD nin 1.5 katına denk. Yani 400hz TN gibi düşünebilirsiniz. Bütçeniz çıkarsa bu da olabilir.
 
Oledlerin hareket netliği LCD nin 1.5 katına denk. Yani 400hz TN gibi düşünebilirsiniz. Bütçeniz çıkarsa bu da olabilir.
ben bu benqyu alsam hikayeli oyunlarda istediğim kaliteyi alamayacağım o zaman en mantıklısı oled diyebiliriz o halde çok teşekkürler