Klarnetim ile bir akşam normal üfleyip çantasına koydum ve ertesi gün geri çıkarıp yine üflemek istedim. Fark ettim ki ses bozuk çıkıyor, flüt sesine benzer ve ayarı kaçık gibi. Özellikle sorunun belirdiği nokta, yüzüklerin hepsini kapattığım zaman hiç ses çıkmıyor. Normalde çıkartabiliyordum. 3-4 ay önce aldım ve o kadar aydır kullanıyorum. Sorunun bek'te olabileceğini düşündüm, başka bir yer aklıma gelmedi. Hava kaçırıyor mu diye kontrol ettiğim zaman herhangi bir yeri de hava kaçırmıyor. Kamışı değiştirdim, düzelmedi; ancak bek'in varil ile oturduğu yerde çok ufak bir boşluk var gibi, bek'ten kaynaklı olarak düşündüm. Eğer sorun varil'de olsa bile elimde 2 adet varil var, ikisini de denedim, olmadı. Marka Bohemia BCL 5000. Bütün klarnetin parçaları ilk aldığım günkiler ile aynı, hiç değiştirmedim, sadece kamışı değiştirdim. Ne olabilir sorun? Teşekkürler.