Bütçe
50.000 TL

sabura48

Çalışkan
Katılım
2 Ekim 2025
Mesajlar
35
Beğeniler
5
Cihaz
ASUS TUF A16 RTX 5060 8 GB VRAM
Arkadaşlar laptop almak istiyorum. Evimde bir masaüstü bilgisayarim var fakat ben ayda 10 gün ev dışında, yılda ise 2 ay evden uzakta yaşayan biriyim. Bundan dolayı laptop alayım dedim. Amazon'da ASUS TUF Gaming A16-FA608UM-RV016 Gaming Dizüstü Bilgisayarı | NVIDIA® GeForce RTX™ 5060 Laptop GPU 8GB GDDR7 | AMD Ryzen™ 7 260 Processor 3.8GHz | 16GB DDR5 RAM | 512 GB SSD | 16" FHD | FreeDoS : Amazon.com.tr: Bilgisayar bu ürünü 49.999 TL'ye 9 ay vade farksız aldım fakat kafama VRAM takıldı. Bu VRAM sınırda değil mi? 50.000 TL para verip 2 sene sonra VRAM'den ağlamayalım.
 
Bütçeniz belirler bunu. Bütçenizde 12 GB VRAM alınamıyorsa mecburen 8 GB modellere bakacaksınız. Oynadığınız, yaptığınız işlemlere göre bakılır bu. 8 GB VRAM şuan için High grafiklerde bile yetmiyor oyundan oyuna. Geçen The Last Of Us Part I girdim, Medium - High karışık grafiklerde 7.85 GB harcıyordu. Yetersiz.

Onun dışında, laptop gayet iyi. Malzeme kalitesi, soğutması başarılı bir cihaz. CPU modelini ben beğeniyorum, verimli ve güzel bir işlemci. Tercih edilebilir bir cihaz.

1782305590018.webp
 
1080p'de akıcı oyun oynarsın. Benim cihazımda 8 GB bellekli RTX 4070 ekran kartı ve dahili 1440p ekranı var. Bazı oyunlarda ayar kısmam gerekiyor ama genel olarak çoğu oyunu akıcı oynayabiliyorum. Birkaç aydır harici bir 1080p monitörle oyun oynuyorum ve daha akıcı bir oyun deneyimi elde ediyorum.
 
Bütçeniz belirler bunu. Bütçenizde 12 GB VRAM alınamıyorsa mecburen 8 GB modellere bakacaksınız. Oynadığınız, yaptığınız işlemlere göre bakılır bu. 8 GB VRAM şu an için high grafiklerde bile yetmiyor oyundan oyuna. Geçen The Last of Us Part I girdim, medium - high karışık grafiklerde 7.85 GB harcıyordu. Yetersiz.

Onun dışında, laptop gayet iyi. Malzeme kalitesi, soğutması başarılı bir cihaz. CPU modelini ben beğeniyorum, verimli ve güzel bir işlemci. Tercih edilebilir bir cihaz.


Hocam evimde RTX 4080 + Ryzen 5800X3D'li bir sistem var ama dediğim gibi ayda 8 ila 10 gün evimden uzaktayım. Yılda da en az 1 ay uzaktayım. Total War: Warhammer 3, Forza Horizon vs... Oynarım, oynarsam. Sizce laptop almak israf mı olur? Beni cezbeden tek şey, fiyatı 9 ay taksite bölüp enflasyona yedirebilmem.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
@sabura48, aktif masaüstü sisteminiz gayet iyi donanıma sahip. 30 gün için ben olsam bu kadar yüklü bir yatırım yapmazdım, en kötü ofis tarzı bir cihaz alıp gittiğim yerde dizi - film diye takılırdım. Tabii ki zevkler ve renkler. İsraf olup olmayacağını siz belirleyeceksiniz. Kendinize sorun, bu cihazı aldıktan sonra o evden uzakta olmadığınız süreçlerde ne kadar kullanacaksınız, daha kaba bir tabirle ne kadar yüzüne bakacaksınız? Bu soruyu dürüstçe cevaplayın işte o israf olup olmadığını size söyleyecek.