Attar

Becerikli
Katılım
1 Mayıs 2025
Mesajlar
205
Çözümler
1
Beğeniler
38
360 derece dönüş yapabilen bir kamera kayıt yapmıyorsa ne için var? Üstelik görüntüleri izleyen sürekli takip eden bir güvenlik personeli yok. Bir işletmede üç kamera var ikisi kayıt yapıyor ama dönen kamera kayıt yapmıyor dediler mümkün mü? Personal saldırısına uğradık delil karartma olabilir mi?
 
Son düzenleyen: Moderatör:
NVR cihazlarında kameraya özel kayıt silme işlemi yoktur. Çünkü üreticiler izin vermiyor. Ya tüm kameraların kaydı silinir ya da kayıt silinmez. Öyle sadece A kamerasından kaydı sileyim, B kamerasında kayıt kalsın gibi bir işlem yapamıyorlar. Kayıt cihazında bilerek bu seçeneği koymuyorlar. Eğer o kamera orada bozulmamış ise (ki planlanmış saldırı ise kameranın gücünü POE/Adaptör'den bilerek kesmiş olabilirler) sadece o kameranın görüntüsü silinemez. Bu notu da buraya düşmüş olayım.
 
MOBESE tarzı kameralar dönerken haliyle arkalarını kayıt edemiyorlar. Ancak direkt kayıt yapmıyor deniyorsa burada bir sıkıntı var demektir.
@Recep Baltaş PP mükemmel bu arada. Bu adam da kim?

NVR cihazlarında kameraya özel kayıt silme işlemi yoktur. Çünkü üreticiler izin vermiyor. Ya tüm kameraların kaydı silinir ya da kayıt silinmez. Öyle sadece A kamerasından kaydı sileyim, B kamerasında kayıt kalsın gibi bir işlem yapamıyorlar. Kayıt cihazında bilerek bu seçeneği koymuyorlar. Eğer o kamera orada bozulmamış ise (ki planlanmış saldırı ise kameranın gücünü POE/Adaptör'den bilerek kesmiş olabilirler) sadece o kameranın görüntüsü silinemez. Bu notu da buraya düşmüş olayım.

İşletme sahibi bizzat bana iki kamera yapıyor diğeri yapmıyor sadece görüntülüyor dedi 360 derece uzun menzilli kamera için
 
Aslında olması gereken ne biliyor musunuz? Devletin "Kardeşim senin kameran neden çalışmıyor? Neden kaydın yok?" demesi. Bununla ilgili yasal bir düzenleme yapması gerekiyor. Sen daha avukatınla görüşürken bu adamlar gidip kamera kayıt cihazının içindeki diski bile yok edebilirler. Umarım adaletli bir şekilde hakkınızı alırsınız. Ama sanmıyorum.

2019'da benim çalıştığım bir firmada maalesef patronum kaza sonucunda vefat etti. Tatile gittiği otelde havuza atlarken başını vurduğunu söylüyorlar. Benim patronum aklı başında ve havuza atlayacaksa bile nasıl atlayacağını bilen biriydi. Kamera kaydı var mı? Göstermediler. Kör noktaymış. Yerseniz. Sonra da otel ismini değiştirdi. Farklı firma gibi davranıp kamera görüntülerimiz yok dedi. Ne oldu? Otel çalışmaya devam ediyor.

Techolay'ı sevdiğim ve kurallarına uyduğum için içimden geçenleri burada açık ve net yazmıyorum. Yazarsam ban yemek zorunda kalırım. Şu an tutuyorum kendimi.
 
Aslında olması gereken ne biliyor musunuz? Devletin "Kardeşim senin kameran neden çalışmıyor? Neden kaydın yok?" demesi. Bununla ilgili yasal bir düzenleme yapması gerekiyor. Sen daha avukatınla görüşürken bu adamlar gidip kamera kayıt cihazının içindeki diski bile yok edebilirler. Umarım adaletli bir şekilde hakkınızı alırsınız. Ama sanmıyorum.

2019'da benim çalıştığım bir firmada maalesef patronum kaza sonucunda vefat etti. Tatile gittiği otelde havuza atlarken başını vurduğunu söylüyorlar. Benim patronum aklı başında ve havuza atlayacaksa bile nasıl atlayacağını bilen biriydi. Kamera kaydı var mı? Göstermediler. Kör noktaymış. Yerseniz. Sonra da otel ismini değiştirdi. Farklı firma gibi davranıp kamera görüntülerimiz yok dedi. Ne oldu? Otel çalışmaya devam ediyor.

Techolay'ı sevdiğim ve kurallarına uyduğum için içimden geçenleri burada açık ve net yazmıyorum. Yazarsam ban yemek zorunda kalırım. Şu an tutuyorum kendimi.

İki kameranın kayıtlarının alındığını söylediler ama diğeri kayıt yapmıyormuş. Patronunuz için üzüldüm Allah rahmet eylesin geçmişte ben de çevremden birisini kaybederek bu durumla karşılaştım şimdi de benzeriyle bizzat kendim karşılaştım.

Aslında olması gereken ne biliyor musunuz? Devletin "Kardeşim senin kameran neden çalışmıyor? Neden kaydın yok?" demesi. Bununla ilgili yasal bir düzenleme yapması gerekiyor. Sen daha avukatınla görüşürken bu adamlar gidip kamera kayıt cihazının içindeki diski bile yok edebilirler. Umarım adaletli bir şekilde hakkınızı alırsınız. Ama sanmıyorum.

2019'da benim çalıştığım bir firmada maalesef patronum kaza sonucunda vefat etti. Tatile gittiği otelde havuza atlarken başını vurduğunu söylüyorlar. Benim patronum aklı başında ve havuza atlayacaksa bile nasıl atlayacağını bilen biriydi. Kamera kaydı var mı? Göstermediler. Kör noktaymış. Yerseniz. Sonra da otel ismini değiştirdi. Farklı firma gibi davranıp kamera görüntülerimiz yok dedi. Ne oldu? Otel çalışmaya devam ediyor.

Techolay'ı sevdiğim ve kurallarına uyduğum için içimden geçenleri burada açık ve net yazmıyorum. Yazarsam ban yemek zorunda kalırım. Şu an tutuyorum kendimi.

İki kamera kaydının alınması diğer kameranın kayıtlarının yok edilmesi mümkün mü ve silindiği tespit edilemez mi?

Yalandır. Olayı mhakemeye taşıyın, kayıtlar ortaya çıkar.

MOBESE tarzı kameralar dönerken haliyle arkalarını kayıt edemiyorlar. Ancak direkt kayıt yapmıyor deniyorsa burada bir sıkıntı var demektir.
@Recep Baltaş PP mükemmel bu arada. Bu adam da kim?

Canlı da izleyemiyor o zaman. Ha izliyorsa uyduruyor haberin olsun.

Tekrar konuyu açıyorum ama kamera kayıtları alındı deyip dilekçemi kabul etmiyorlar eksik alındı dememe rağmen. Başka hangi mercilere bildirebilirim? CİMER'den şikayet oluşturabilir miyim?
 
Son düzenleme: