@ProfTech, urunun kusurlu cikmasi veya kirik gelmesi durumunda zaten iade degisim yapiyorlardi. Wraith markali urunler disindaki urunlerde keyfi iade yoktu, artik var. Wraith urunleri (ATK gibi markalarin urunleri de dahil) artik Incehesap'ta da var zaten. Mumkun mertebe kampanya vs. yok ise Incehesap'tan almaya calisin.
Hocam kimse keyfi iade yapmiyor. Aliyorlar hoslarina gitmiyor gozuktugu gibi degil veya istenilen performansi vermiyordur. E-ticaretin de bu eksisi var saticilara karsi yapcak bir sey yok. İllaki kotu niyetli insanlar vardir fakat yine yapacaj bir sey yok yani E-ticaret yapiyorsan bunlari goze alacaksin sonucta devlet vermis bu hakkı.
 
Önemsiz, her şey yasalara bağlı, kanunlara bağlı, ne yazdıklarının önemi yok oraya.
 
Önemsiz, her şey yasalara bağlı, kanunlara bağlı, ne yazdıklarının önemi yok oraya.
Ne yazdıklarının önemi olmasa da yasal süreç tüketicinin aleyhine işliyor, asıl sorun bu.

2699 TL iken aldığım farenin iadesini reddettikleri için konuyu hakem heyetine taşıdım. 3 ay sonra iade kararı verilse de o zamana kadar farenin fiyatı 3499 TL olmuştu ama benim hesabıma yatan para -doğal olarak- fatura tutarı kadar oldu. Kutusunu açtıktan hemen sonra iade etmek istediğim, bilgisayara bile bağlamadığım bir ürün için hukuka aykırı şekilde iademi reddettikleri, sonucu lehime olacak yasal süreç de uzun sürdüğü için otomatikman 800 TL zarara girdim. Çünkü aynı fareyi almak için fatura tutarından bu kadar daha fazla ödemem gerekecek.

Benim başka bir fare daha alabilecek maddi durumum olduğu için benlik bir sorun yok, beklerim. Ama bayramlardan topladığı parayla, son kalan harçlığıyla ihtiyacını almaya çalışan ne yapsın?

Hakem heyeti süreci 6 aya kadar sürebiliyor. Sürecin sonuçlanması için 6 ay bekleyecek, o zamana kadar adam hem ihtiyacını alamayacak hem de 6 ay sonra -enflasyondan dolayı- fiyatların artması durumunda aynı paraya benzer ürünleri de muhtemelen alamayacak. Ama adamın iade alacağı para yine aynı kalacak.

Bilmem anlatabildim mi?
 
Son düzenleme: