Bu IBM malum ticari makinelerle falan uğraşıyorlar ondan normaldir. Bizim gibi tüketicilere PC veya çip yapmıyorlar. Eskiden yapıyorlardı. Bizim gibi tüketici çiplerine belki gelmez bu.
Yaygınlaşması dışında bir şey istemiyoruz. Ne kadar küçük, o kadar iyi. Ama ASML ve TSMC tekelinde olması kötü. Koca sektörü 2-3 firma avucunda tutuyor. Çin'de SMIC ve Huawei, her ne kadar ellerinde bulunan eski nesil 7-14 nm litografi makineleriyle 5 nm üretim sağlamış olsalar da verimi berbat derecede kötü. Muhtemelen 2030-2035 arasında rakipleri 0.7 nm ve altıyla uğraşırken, onlar yeni yeni 1.4 nm veya 2 nm düzeye geçiş yapacaklardır.
Yaygınlaşması dışında bir şey istemiyoruz. Ne kadar küçük, o kadar iyi. Ama ASML ve TSMC tekelinde olması kötü. Koca sektörü 2-3 firma avucunda tutuyor. Çin'de SMIC ve Huawei, her ne kadar ellerinde bulunan eski nesil 7-14 nm litografi makineleriyle 5 nm üretim sağlamış olsalar da verimi berbat derecede kötü. Muhtemelen 2030-2035 arasında rakipleri 0.7 nm ve altıyla uğraşırken, onlar yeni yeni 1.4 nm veya 2 nm düzeye geçiş yapacaklardır.