Kaynak: IBM Debuts World’s First Sub-1 Nanometer Chip Technology
GTA 6 çıkmadan önce 1 nm'den küçük çip çıktı.
GTA 6 çıkmadan önce 1 nm'den küçük çip çıktı.
Bu IBM malum ticari makinelerle falan uğraşıyorlar ondan normaldir. Bizim gibi tüketicilere PC veya çip yapmıyorlar. Eskiden yapıyorlardı. Bizim gibi tüketici çiplerine belki gelmez bu.
Öyle diyorlar zaten. Haberin altında adamlar kendileri diyor 5 sene sonra falan yayılabilir.Seri üretime geçip piyasaya dalması en az 4-5 yıl sonra olur. Daha 1.4 nm yaygınlaşmadı.
Yaygınlaşması dışında bir şey istemiyoruz. Ne kadar küçük, o kadar iyi. Ama ASML ve TSMC tekelinde olması kötü. Koca sektörü 2-3 firma avucunda tutuyor. Çin'de SMIC ve Huawei, her ne kadar ellerinde bulunan eski nesil 7-14 nm litografi makineleriyle 5 nm üretim sağlamış olsalar da verimi berbat derecede kötü. Muhtemelen 2030-2035 arasında rakipleri 0.7 nm ve altıyla uğraşırken, onlar yeni yeni 1.4 nm veya 2 nm düzeye geçiş yapacaklardır.Öyle diyorlar zaten. Haberin altında adamlar kendileri diyor 5 sene sonra falan yayılabilir.
Haklısınız abi. Keşke bu çipleri başka firmalarda yapabilse. 2 firmaya razı geliyoruz koca 8 milyar insan olarak.Yaygınlaşması dışında bir şey istemiyoruz. Ne kadar küçük, o kadar iyi. Ama ASML ve TSMC tekelinde olması kötü. Koca sektörü 2-3 firma avucunda tutuyor. Çin'de SMIC ve Huawei, her ne kadar ellerinde bulunan eski nesil 7-14 nm litografi makineleriyle 5 nm üretim sağlamış olsalar da verimi berbat derecede kötü. Muhtemelen 2030-2035 arasında rakipleri 0.7 nm ve altıyla uğraşırken, onlar yeni yeni 1.4 nm veya 2 nm düzeye geçiş yapacaklardır.