Öyle diyorlar zaten. Haberin altında adamlar kendileri diyor 5 sene sonra falan yayılabilir.
Yaygınlaşması dışında bir şey istemiyoruz. Ne kadar küçük, o kadar iyi. Ama ASML ve TSMC tekelinde olması kötü. Koca sektörü 2-3 firma avucunda tutuyor. Çin'de SMIC ve Huawei, her ne kadar ellerinde bulunan eski nesil 7-14 nm litografi makineleriyle 5 nm üretim sağlamış olsalar da verimi berbat derecede kötü. Muhtemelen 2030-2035 arasında rakipleri 0.7 nm ve altıyla uğraşırken, onlar yeni yeni 1.4 nm veya 2 nm düzeye geçiş yapacaklardır.
 
Yaygınlaşması dışında bir şey istemiyoruz. Ne kadar küçük, o kadar iyi. Ama ASML ve TSMC tekelinde olması kötü. Koca sektörü 2-3 firma avucunda tutuyor. Çin'de SMIC ve Huawei, her ne kadar ellerinde bulunan eski nesil 7-14 nm litografi makineleriyle 5 nm üretim sağlamış olsalar da verimi berbat derecede kötü. Muhtemelen 2030-2035 arasında rakipleri 0.7 nm ve altıyla uğraşırken, onlar yeni yeni 1.4 nm veya 2 nm düzeye geçiş yapacaklardır.
Haklısınız abi. Keşke bu çipleri başka firmalarda yapabilse. 2 firmaya razı geliyoruz koca 8 milyar insan olarak.