İkinci el ekran kartı alınırken neler yapılmalı?

İçinin açılıp açılmadığına ve blokta korozyon olup olmadığına bak. Test sırasında da sıcaklıklara, ne kadar güç çektiğine ve fan hızına bak.
 
Şöyle bir eline al sağına soluna bak, normalde üstünde garanti etiketi olur arkadaki vidalardan birinin üstüde. Var mı yok mu bak. Hiç bakım yapılmış mı öğren. Testlerde fanlar devirli dönmesine rağmen normalden fazla ısınıyorsa bakım zamanı gelmiştir, önce test sonra ağır bir oyunda yormanı tavsiye ederim. En azından kart ısınmada herhangi bir sorun çıkarıyor mu anlık öğrenmek için.

Bloklarda korozyon varsa ya çok rutubetli yerde ya da mininge kullanılmıştır. Sorun mu bence değil. 4 kişi yıllardır mining kart kullanıyoruz daha sapasağlam.


Temizlik ve macun yenilemeden anlıyorsan ve almakta kararlıysan bu testler yeterli. Gerisi Allah'ın emri.
 
iki üç yıllık kartları açıp bakım yaptıklarını yazıyor bazıları. Bana çok saçma geliyor. Ekran kartlarının orijinal macunları kolay kolay eskimez ve değiştirilince de eskisi gibi olmaz diye biliyorum. İyi bir şey gibi bakım yaptım diyor birkaç yıllık karta, direkt geçiyorum o tarz ilanları.
 
OCCT vs. gerekir mi? Yoksa sadece oyundaki sıcaklıkları ve FurMark yeterli olur mu? Bir de GPU-Z üzerinden kontrol etmem gerekir mi?
 
Bence OCCT'ye gerek yok, FurMark ve ekran kartına abanan bir oyun yeterli olur.
 
OCCT vs. gerekir mi? Yoksa sadece oyundaki sıcaklıkları ve FurMark yeterli olur mu? Bir de GPU-Z üzerinden kontrol etmem gerekir mi?

GPU-Z üzerinden sadece çipine bakman yeterli olur senin için. Yani o kadar da tereddüt etmeye gerek yok bence. Memleketimizin insanı o kadar da kötü değil.
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…