@Sensei ben OS ve UI tarafından da bakılması gerektiğini düşünüyorum. One UI her ne kadar stabil de olsa IOS'taki optimizasyonu yakalayabileceğini sanmıyorum. Sebebi belli zaten, OS'a uyarlanan cihaz sayısı vesaire...
İnsanların neye, niye yöneldiği de ortada Daha 2 ay öncesine kadar 4 yıllık iPhone 13 Mini kullanıcısı ve bilgisayar mühendisi olarak tercihim tereddütsüz Android oldu. Tereddütsüz bak. 70.000 TL verirken beynimdeki en uç hücre bile "iPhone 17 mi alsam?" demedi. iPhone 13 Mini'den direkt Android'e geçtim ve çok memnunum.
Aynen de öyle oldu, Instagram'a bir fotoğraf atıyorsun çamur gibi, arkaya bir müzik ekliyorsun fotoğrafın fellahı şaşıyor. YT Music ile Google Maps'i aynı anda açıp telefonu Android Auto'ya bağladığımda aracımın multimedya ekranını patlatıyordu. Bellek sızıntısı vardı bildiğin yazılımda. Aracı sağa çekip multimedyayı yeniden başlatmak zorunda kalıyordum ki aracım kötü de değil son jenerasyon Mazda 3. Kaldı ki iPhone'dan hiçbir verimi çekemedi, Whatsapp falan hepsi iPhone'da kaldı göbeğim çatladı denemekten fayda etmedi. İyi cihazsa da öteki kadar iyi değil farazi konuşmuyorum 1000 dolar para bağlamıştım ben o cihaza hem zamanımı hem paramı yedi bırakın yaşadığımızı da söyleyelim.
Sosyal medya işleri için iPhone her zaman bir adım daha önde. Ayrıca iPhone 2. elde seni zarara sokacak bir telefon değil. Yani seçim tamamen senin. Buradaki soru iOS mu kullanmak istiyorum yoksa OneUI mi kullanmak istiyorum sorusu. Hangisine daha yatkınsanız onu alın. İkisinin de yapamayacağı bir işlem yok, üzmez ikiside.
Sosyal medya işleri için iPhone her zaman bir adım daha önde. Ayrıca iPhone 2. elde seni zarara sokacak bir telefon değil. Yani seçim tamamen senin. Buradaki soru iOS mu kullanmak istiyorum yoksa One UI mi kullanmak istiyorum sorusu. Hangisine daha yatkınsanız onu alın. İkisinin de yapamayacağı bir işlem yok, üzmez ikisi de.
Bence en doğru karar olur. Hele Apple Watch, AirPods tarzı aksesuarlarınız varsa ya da almayı düşünüyorsanız ekosistem açısından harika olur. Şimdiden güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.
İkisi de gündelik kullanımın üstüne bir deneyim sunar. Hali hazırda iPhone kullanıyorsan 17 PM al geç, ama Android denemek istiyorsan baz model S26 alabilirsin.
En basitinden uygulama optimizasyonu. Android tarafındaki uygulamalar Qualcomm - MediaTek - Samsung Exynos - Google Tensor - UniSoc - Huawei Kirin gibi yongalara optimize edilmek zorunda, kaldı ki her geliştirici de yapmıyor bunu.
Oysa iPhone tarafında optimizasyon için sadece Apple A Bionic yongalara odaklanmak zorundasın.
Yine One UI stabil de olsa aslında Stok Android'e giydirilmiş bi' tomar eklentiden ibaret. Yine bi' ton Bloatware de barındırıyor bünyesinde. Ancak iOS tarafı bu açıdan bariz önde, sıfır Bloatware ile gelmesi bile başlıbaşına bir avantaj.
İnsanların neye, niye yöneldiği de ortada Daha 2 ay öncesine kadar 4 yıllık iPhone 13 Mini kullanıcısı ve bilgisayar mühendisi olarak tercihim tereddütsüz Android oldu. Tereddütsüz bak. 70.000 TL verirken beynimdeki en uç hücre bile "iPhone 17 mi alsam?" demedi. iPhone 13 Mini'den direkt Android'e geçtim ve çok memnunum.