Öncelikle cihazlar yeni pille çok daha performanslı çalışır, bunu söylemiş olayım ama yan sanayi pillerden bahsetmiyorum. Orijinal Apple pil.
Onun dışında cihaz içinde yapabileceklerin şunlar olabilir:
- Ayarlar - erişilebilirlik - hareket - hareketi azalt ile animasyonları bir miktar azaltabilirsin.
- Arka planda çalışan uygulamalara bakıp çok kullanmadıklarını kapatabilirsin.
- Bildirimlerini detaylıca yönetip sık kullanmadığın uygulamarın bildirimlerini kapatarak cihazın sürekli bildirim alıp pilini bitirmemesini sağlayabilirsin.
- Örneğin; WhatsApp, Safari gibi 2, en fazla 3 uygulamayı asla tamamen kapatmayıp arka planda bekleterek o uygulamalara girdiğinde daha seri açılmasını sağlayabilirsin.
- Duvar kâğıdını sabit tutup, cihazın hareketine göre hareket etmemesini ayarlayabilirsin.
- Cihazın kendi içindeki duvar kâğıtları, kilit ekranları görsellerini kullanabilirsin.
- Klavye titreşimi ve seslerini kapatabilirsin.
- Safari'de aynı anda çok sayıda sekme bulundurmadan, işin bittiğinde tüm sekmeleri kapatabilirsin.
Aklıma ilk olarak düşününce bunları yapmak geldi.