iPhone 7 Plus'ı hızlandırmak için ne yapılabilir?

Bir dönemler Apple pil sağlığı ve sistemin yavaşlaması konusunda itiraflarda bulunmuştu pilini değişirip hafızasını yükseltip ya da cihazı sıfırlayıp hızlandığını iddia edenler var ama iOS sürümüne göre değişir bence deneme yanılma yöntemini uygulaman lazım pil yenileyip cihazı sıfırlama gibi.
 
iPhone 7 Plus hızlandırma ayarları önerir misiniz?

Bir ara Fransa olayı dönüyordu onu deneyebilirsin belki işe yarar. Fransa Apple hakkında bilerek yavaşlattığına dair iddia da bulunmuştu ve kazanmıştı bu yüzden Apple Fransa'ya farklı muamele yapıyor olabilir. Bazı kullanıcılar konum Fransa'ya ayarlıysa daha hızlı oluyor demişti.
 

Kutu içeriğindeki aksesuarlar konusunda Fransa'ya farklı muamele yapıyordu oranın kanunlarına göre kutudan kulaklık ve şarj adaptörü çıkması gerekiyordu yazılım tarafında da ayrıcalık yapıyorsa biz yanmışız
 

Evet bataryaları korumak amacıyla yaptığını söylemişti ama yine de performans düşürmek saçma zaten kötü performansı olan bir bataryayı değiştirebilirsin ama yazılımla yavaşlatmak tamamen kendi cihazının yıllar sonraki performansını kötülemek.
 

Bunlar hep para tuzağı
 
Öncelikle cihazlar yeni pille çok daha performanslı çalışır, bunu söylemiş olayım ama yan sanayi pillerden bahsetmiyorum. Orijinal Apple pil.

Onun dışında cihaz içinde yapabileceklerin şunlar olabilir:
  • Ayarlar - Erişilebilirlik - Hareket - Hareketi Azalt ile animasyonları bir miktar azaltabilirsin.
  • Arkaplanda çalışan uygulamalara bakıp çok kullanmadıklarını kapatabilirsin.
  • Bildirimlerini detaylıca yönetip sık kullanmadığın uygulamarın bildirimlerini kapatarak cihazın sürekli bildirim alıp pilini bitirmemesini sağlayabilirsin.
  • Örneğin; WhatsApp, Safari gibi 2, en fazla 3 uygulamayı asla tamamen kapatmayıp arkaplanda bekleterek o uygulamalara girdiğinde daha seri açılmasını sağlayabilirsin.
  • Duvar kağıdını sabit tutup, cihazın hareketine göre hareket etmemesini ayarlayabilirsin.
  • Cihazın kendi içindeki duvar kağıtları, kilit ekranları görsellerini kullanabilirsin.
  • Klavye titreşimi ve seslerini kapatabilirsin.
  • Safari'de aynı anda çok sayıda sekme bulundurmadan, işin bittiğinde tüm sekmeleri kapatabilirsin.

Aklıma ilk olarak düşününce bunları yapmak geldi.
 

Hocam yan sanayi olarak Deji istisnai mi peki? Çünkü bence performansı orijinalinden kat kat iyi.
 
O jenerasyonun işlemcileri sorunluydu ve pil sağlığı azaldığında yüksek güç kullanmaya çalıştığında telefonlar aniden kapanmalar yaşıyordu. Bu sebeple kullanıcıya bile sormadan pil sağlığı azaldığında güç kısıtlaması yapma yoluna gitmişlerdi. Pil değiştirildiğinde performans eski haline geri geliyordu. Aslında kullanıcıyı koruyan bir durumdu bu, telefonun aniden %20-30 olduğunda çat diye kapanması mı daha iyi yoksa biraz performans kaybıyla kullanmaya devam etmek mi daha iyi? İkinci seçeneğin tercih edilmesi gerektiği çok bariz. O jenerasyon değiştikten sonra, iPhone 7 ve sonrasında da böyle bir sorun yaşanmadı zaten.
 
Elimde daha iPhone 4S 256 GB kutusu duruyor vitrin için koleksiyona ayırdım mis gibi
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için çerezleri kabul etmelisiniz. Daha Fazlasını Öğren.…