Router kısaca modem ile aynı işi yapar ama sadece internet sinyalini dönüştürme yeteneği yoktur. Bunun en büyük artısı da router üzerindeki işlem yükü azalır ve router'lar çok daha ucuzdur. Aynı zamanda daha iyi özellikler sunar. VDSL altyapısı olanlar genelde elindeki modeme internet sinyalini çözdürüp router'a aktarırlar, interneti öyle kullanırlar. Mesela router ve modem örneği verdim aşağıda; ikisi de aynı fiyat ama BE220 daha üstün. Bundan dolayı router öneriyoruz.
Router aldığın zaman araya sadece fazladan adaptör ve bir Ethernet kablosu girer, yorucu işlem değil; ayarını çekmek 15 dk falan sürer. İki dağıtıcı istemiyorsan VDSL modemdeki WiFi'yi kapatırsın.
Hocam, doğrudur ama ethernet kablosu çek et falan hem kablo kirliliği olacak hemde uğraştırıcı olur benim için. Şu an para iadesi bekliyorum ve bir arkadaşla extra modem için anlaştım. Bütçem 1,500 Tl'yi geçemez şu anda. Onun için öneri istemiştim.