Katılım
1 Eylül 2024
Mesajlar
1.689
Makaleler
10
Çözümler
4
Beğeniler
2.174
Merhaba,

Bugün nostaljinin ayarlarıyla oynayacağız.



Zamanında ve günümüzde tekel olmuş, ikonik veya spesifik bir yanı yüzünden "Anaaa laan bu vardı değil mi?" dedirtecek klavyeleri yad etmek amaçlı böyle bir konu oluşturdum.
Nostalji haralamak dışında boş bir konu olduğunu kabul ediyorum ^-^

(https://techolay.net/sosyal/konu/zamaninin-en-iyi-kulakliklari.202361/[/EMBED][/COLOR)[](https://techolay.net/sosyal/konu/zamaninin-en-iyi-kulakliklari.202361/[/EMBED][/COLOR)]


Açılışı Logitech ile yapıyorum çünkü inanılmaz ürünler ürettiler zamanında.
(!) Logitech bir sponsorluk akar bence. G29 ile Thrustmaster T128 kıyaslamak istiyorum. xD Hem, para verdiğin çakma teknoloji editörlerinden daha doğal övüyorum. :)

Logitech G103 ve G105

1782471612675.webp

1782471631049.webp

İki klavye kardeş gibidir. G105'de bilek desteği yokken aydınlatma var. G103'te bilek desteği ve daha gamer temalı tasarım var.
Zamanında gaming klavyelerin asıl noktası makro tuşlarıydı. Bu klavyelerde ise sürüsüne bereket vardı.
Ucuz ve kaliteli ürün almak isteyenler bunlara yöneliyordu.
Membran klavyelerin prensidir kesinlikle.

Logitech G11, G15, G19

1782480560742.webp

1782471985036.webp

1782471960280.webp


TR'de Blackwidow'lara tapma dönemi başlamadan önce bunlar vardı. Şu an piyasaya çıksalar, almazsam şerefsizim. Özellikle G11 ve G19.
Sürüsüne bereket makro ✅ Işıklandırma ✅ Ayarlanabilir ekran ✅ Full'den daha full size ✅ GAYIŞ 🗿
Tabii ki mekanik değil, ancak oldukça iyi bir membran. Bunu alıp mekanik yapacak bir deli çıkmalı!
Bildiğim kadarıyla G11'den G15'e geçiş downgrade. G19'u rehberi hazırlarken fark ettim. Hatalarından döndükleri versiyon gibi duruyor.
"Bunlar çöp, bilmem nereden bulduk, atacaz da senin işine yarar mı?" diye birisinden gelmesini çok çok isterim.

Logitech G213

1782472700881.webp

Aslen 2016 gibi piyasaya girmiş ve şu an hala bunun ekmeğini yiyen bir ürün. Tıpkı G29 gibi. Marka algısı ve güzel görünüş yüzünden hala çok satıyor.
G103/105 gibi döneminin standartlarını ucuza veriyordu. RGB, küt ve sağlam görünüş, ışıklandırma, daha ne?
Bu klavye membran. O dönemlerde tam olarak mekanik klavyeler yaygınlaşmadığı için direnebilmişti.


Logitech G710

1782472888753.webp

Pek görülmeyen, çünkü dönemine göre çok pahalı olan bir modeldi. Bilenler vardı ancak diğer modellere nazaran niş'ti.
Gerçi Logitech G105'e çok benzemesi yüzünden membran sananlar da vardı.
Bu klavye, mekanik klavyelerin yaygınlaşmadan biraz önceki dönemlerden kalma. Cherry MX Brown ve Blue versiyonları vardı. G710+ olan Brown switch.
Beyaz fix LED'leri vardı.
Zamanında uçsuz bucaksız PC ve setup hayalleri kuran bir veletken bu klavyeyi gözüme kestirmiştim.

Logitech G910 Orion Spark ve Orion Spectrum

1782473736701.webp

1782473824901.webp

Soldaki Spark, sağdaki Spectrum.
İkisi de mekanik Logitech Romer G isimli saçma sapan switch'ler kullanıyor. Her keycap'in olmadığı bir sten yapısı var.
Baba parası ile yaşayan minik gamer'lar olarak "Oha, çok güzel ama hayatım boyunca alamam" dediğimiz top level modellerdi.

Baby gamer'lar ve ürün incelemelerini takip etmeyen insanlar olarak aklımızda Spark'ın havalı, Spectrum'un ezik, sıkıcı gibi kalmış olması normal. Ama durum çok farklı.
Spark, her ne kadar asimetrik duruşu ile daha gamer gibi hissettirse de ergonomik olarak faciaydı. Keycap şekli, bilek desteği vs. ergonomik değildi.
Sonradan Spectrum ile bunu düzelttiler. Ama Spark'ın o yırtık, aykırı, robotik tasarımı asıl ikonik olan.
Detaylı inceleme:

http://[https://www.pctechreviews.com.au/2017/06/03/logitech-g910-orion-sparkspectrum-what-gives/
(https://www.pctechreviews.com.au/2017/06/03/logitech-g910-orion-sparkspectrum-what-gives/[/URL)]

Sonunda Logitech sularını bitirdik. Hadi diğer markalara bakalım.

Razer Blackwidow (V1)

1782474210443.webp

Zengin YouTuber klavyesi,
Minecraft Hunger Games ve CS videolarının arkasındaki daktilo,
RGB ve Clicky switch kültürünün başlangıcı,
TR için mekanik klavyelerin varlığını gösteren mihenk taşı,
Velet'lerin ulaşılamaz hayali, ulaşanların da versiyon farklarını bilmediği klavye
Büyük adamdır vesselam.
Bu klavyenin versiyonlarından bahsetmem gerekiyor. Bu fırsatı tepmem.

2010-2013 standart:

Arkadan aydınlatma olmayan ve Cherry MX switch'ler kullanan ilk varyant. Razer olmakla alakası yok yani.

Ultimate (2014):

Klavyenin tamamının arkadan aydınlatıldığı versiyondur. Klavyenin üstüne ekstra jak girişi ve USB girişi eklenmişti. 2014'de Razer kendi switch'lerini üretmeye başladı, bu da ilk meyvesi. Ama TR'de durum farklıydı... İsminde "Ultimate" yazıyor diye en tepe ürünü sanıyordu millet.

Chroma:

Asıl bildiğimiz G.O.A.T. bu. Her tuşta RGB dediğimiz şeyin başlangıcı bu klavye ile oldu. Donanımsal olarak iyileştirmeler de yapıldı. Jak ve USB yine var.

Stealth Versiyonlar:

Razer Orange (Tactile) switch kullanan versiyonlardır. Daha sessiz olmasını isteyenler için çıktı. TR'de bundan pek gördüğümü hatırlamıyorum.

TKL vb.:

Şu an konuştuğumuz modelde TKL versiyon vardı. Daha ucuzdu diye tercih ediliyordu. O zamanlarda tüm klavyeler kalas gibi olduğundan göze garip geliyordu.

Razer Ornata

1782476576966.webp

Bu da Logitech G213 gibi marka algısını yiyen bir model. Tek fark; Ornata serisi v2, v3 gibi revizyonlar aldı ve ilk modelden baya farklılaştı. Sonradan çıkanlar low profil tarzına falan geçti.
Bu dönemlerde mecha-membran, yani "mekanik hisli" klavyeler türemişti, bu da onların kaliteli versiyonuydu.
Chroma, TKL gibi versiyonları vardı.
İlk model mekanik hisli, sıradan klavyeler gibiydi. Bilek desteği asıl noktası diyebilirim. Premium gösterdiği kesin.


SteelSeries Apex M800

1782477335859.webp

Garip şekilde niş kalan ancak özünde iyi bir klavyeydi.
Çoğumuz bunun space tuşunu gördükten sonra tipiyle dalga geçtik eminim.


SteelSeries 6Gv2

1782480820829.webp

Herhangi bir klavye gibi duran bir klavye. 2010 gibi çıkmıştı.
Mekanik klavyelerin öncüsüdür ve malzeme kalitesi iyiydi. Kablosunun ucuz olmasından şikayet eden bir inceleme gördüm ama.

Kutudan USB to PS/2 adaptör çıkıyordu. Döneminin USB'lerine nazaran daha iyi performans veriyormuş.
Zamanında çok pahalı olduğundan ve Blackwidow gibi klavyelerin gölgesinde kaldığından araştırırken öğrendim.

SteelSeries Apex 3

1782477440485.webp

SteelSeries klavyelere pek aşina değilim ama öncü olduklarını biliyorum. Muhtemelen yurt dışında konumları iyi.
TR'de pek bileni olmaması, bilenin de o dönemlerde kendini marjinal sanması yüzünden tercih edilen klavyedir.
N-Key rollover sorunu, ucuz plastiği, premium gibi görünmesi yüzünden hala tercih ediliyor.
Arkadaşım Vatan'dan PC alırken yanında bunu almıştı. "Rampage mekanik klavye alacağına bunu al" demiştim... kafama tüküreyim. Rollover sorunu yaşıyor. Vicdan azabı çekiyorum şu an.
Razer Ornata > Apex 3 diyorum ve bitiriyorum.

SteelSeries Apex PRO

1782478162014.webp

SteelSeries kolay kolay F/P ürün yapmaz, bu da premium ürünlerinden birisidir.
Hall Effect klavyelerin fitilini ateşleyen ve genel kitleye yayan model bu.
TKL versiyonlarında inanılmaz bir build kalitesi problemi ile uğraştılar.

Corsair K70

1782478129871.webp

K70'in zibilyar tane versiyonu var. Ben burada soy ağacından bahsedeceğim.
2013 gibi başlamış ve hala devam eden seridir. TR'de niş kaldı diye biliyorum. Kaliteleri konusunda sorunları yok, zaten ilk mekanik gaming klavyelerinden birisidir.

Hadi biraz fiyat-performans tarafına kayalım.

Rampage KB-R01

1782478422813.webp

Aşırı ucuza baya dolu özellik sunan bir klavye.
Mesela makro tuşları biraz farklıydı. Normalde atıyorum "Merhaba" yazılacağı zaman "merhaba"yı copy-paste yapar. Bu klavyede sıra sıra yazıyor.
Bazı oyunlarda tuşlara sırasıyla basmamız gerekiyor, bu da orada parlıyor.
Bu klavyeye bakınca aklıma GTX 960 geliyor.

Rampage KB-R8

1782478626258.webp


Işıklandırmalı ve mekanik hisli ucuz klavyelerin başında geliyor.
Çok kıytırık ve tipsiz durduğundan velet çağında kullanıcılarının zorbalandığı bir modeldi.

Everest KM-6825 veya Everest KB-961F

1782479088347.webp

1782479103848.webp

İkisinden biri olması lazım. Sanırım 6825 klavye-mouse bundle olarak satılıyordu.
Çok ucuz klavyeler segmentindeydi. Kırmızı siyah diye kendini "gaming" sanıyordu.
İnternet kafelerde, ucuz setup'larda ve ucuz diye ofislerde bile gördüm.
Hayal meyal denediğimi hatırlıyorum, hissiyatı tatlıydı.
Mekanik hisli değil, dümdüz membran.

Motospeed CK-104 ve CK-108

1782479265820.webp

1782479282435.webp

CK-104, CK-108 kardeş modellerdir. CK-104'te bazı tasarım kusurları var, o yüzden CK-108 çok daha iyidir.
Arttırıyorum, şu ana kadar TR'nin gördüğü en F/P ürün olabilir.
Zamanında benzer özellikli mekanik klavyeler 300₺'ye satılırken bu 150₺'ye mi ne satılıyordu. Galiba Banggood'dan alınıyordu. Hele hele Blue switch moda olduğu zamanlarda alan iyi hava atmıştı bu klavye ile.

CK-108'i yıllarca kullandım, bana mısın demedi -ki Outemu switch olmasına rağmen. Outemu'nun pek iyi sayılmamasının sebebinin zamanla downgrade yemesi olduğunu düşündürtüyor.
1-2 yıl öncesine kadar çıkan çoğu F/P mekanik klavyeyi donunda sallardı. Hotswap furyası başlayınca bu tür klavyeler, fiyatlandırmayı tutturamadı diye yok olmaya mahkum oldu.

Rampage Hydra R6 serisi

1782481249177.webp

Yakın dönemin F/P modellerindendi. Bunun da zibilyar tane farklı versiyonu var.
Rampage'in nadiren iyi yaptığı ürünlerden bir tanesi olduğu kesin.

A4 Tech G800MU ve X7-G800V

1782480177163.webp

Premium internet kafe klavyesi veya ucuza alınmış klavyedir.
G800MU, bilgisayara PS/2 portu üzerinden bağlanır (eski tip yuvarlak giriş). G800V ise USB kullanır.
Bir de G800MU'de jak ve USB uzatma portu var.

Herhangi bir klavye

1782482733773.webp

1782482567357.webp

Bu tarz çok fazla klavye var, hangisini kullansam bilemedim.
Bayır domuzu gibi çalışması ve çok ucuz olması yüzünden G.O.A.T.
İnternet kafe, ofis, evdeki bilgisayar, fabrikadaki bilmem ne makinesi falan her şey, hep bunları kullanıyor.
Bu klavyeyi Nintendo bulsaydı olacakları düşünemiyorum.

BİTTİ.
Nostalji sömürüsünün sonuna geldik.
Sizin bu tarz G.O.A.T. dediğiniz klavyeler neler? Veya neleri unuttum? Hadi tartışalım.

İyi sosyaller.
 
Son düzenleme:
Listedeki favori ürünlerim Rampage Hydra R6 ve A4tech G800-MU.

Hydra R6'yı 3 kere satın almış biriyim, kablosuzu çıkarsa ilk alacak kişiyim 😬

G800-MU'dan sıfır kondisyonda bir örneğine sahibim, uzun seneler de saklamaya devam edeceğim.

G910 Orion Spectrum'u da kısa bir süre kullanıp beğenmeyince satmıştım.