Fahare

Becerikli
Katılım
21 Mart 2026
Mesajlar
249
Makaleler
1
Çözümler
2
Beğeniler
163
Forumda konular artık tekrar etmeye başladı, çoğu yapay zekanın çözebileceği basit sorunlar veya daha önceden konu açılmış sorunlar. Bunun önüne geçmek için AI'a sordum veya internette araştırdım fakat çözüm bulamadım seçeneği olmalı.

Örnekler ve sorular: Kaç forumda, kaç kere denk geldim sayısını bilmiyorum artık.

1) yurt dışından... Sipariş ettim, ne zaman gelir? Vergi çıkar mı? Vergi sınırı kaç? Vergi kalkmış mı?

Kaç yerde okudum bu soruyu artık sayamıyorum. Kardeşim gelmez gelmez! O iş bitti artık. Yapay zekaya sorsa 30 saniyede cevap alacak, özet olarak vereceği cevap da "Yeni mevzuat gereği kağıt kürek işleri var, ürünün 10 katı fiyata denk gelecek o yüzden mantıksız, alma." olacak, bitti gitti. 30 saniye anca sürer.

Ardından o tekrardan soracak:

Değil... Sipariş verdim veya ürünün fiyatı bu ama...
AI: Mevzuat açık, dediğim kurallar geçerli ürün ve fiyat fark etmeksizin.

Burada konu açılıyor, tartışılıyor, laf anlatılmaya çalışıyor. Hepsini geçtim bunun üzerine şansımı deneyeyim deyip sipariş veriyor, imha ediliyor anca öyle anlıyor. 21. yüzyıldayız artık, atalarımız gibi deneme yanılma yapmamıza gerek olmadığını düşünüyorum.

2)... Üzerinden arkadaşımın... Sattım... Oldu, ben sorun yaşar mıyım?

Satış yapılan hesap kimin kardeşim, seninse o zaman yaşarsın. Bu soruyu da kaç kere okudum vallahi bilmiyorum. Aklınızı mantığınızı kullanın, işin içinde para geçmiş, sen kendi kişisel bilgilerinle kayıt olmuşsun, sence başına bir şey gelmeme ihtimali var mı?

AI'a sordu:
AI: Evet hukuki sorun yaşarsın çünkü...
Soran: Ama hesap benim değil arkadaşımın veya kuzenimin... Yine de sorun yaşar mıyım?
AI: Elbette satış yapılan yerdeki hesap sana ait, buna dayanarak...

Konunun yarısı çözüldü, boş sorular atlandı yeni konusu:
... Yasalarını çiğnemişim bana yardımcı olabilecek hukukçu var mı? Veya... Da önerebileceğiniz hukukçu var mı?

3) A mı B mi?

Forumda sorulursa: A olanını al bu özellikleri var şu özellik B de yokken bunda var.
Soran: Ama B daha iyi diyorlar (Alt metin ben B olanını almak istiyorum, onay arıyorum, A da olan özellikler umurumda bile değil.)
Forum: Hayır bak A şöyle böyle...

Peki AI sorsa?
AI: A olan... Ondan dolayı A olanını al.
Soran: B...
AI: Özellikler ortada, tercih senin.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, çok vardı ama hatırlayamadım, görsem hatırlarım:hahaha:

Bu sorular yüzünden yardım edebileceğimiz konular araya kaynıyor. Forum saçma soru ve konularla doluyor. Millet cevap vermekten bıkıyor, kaç konuya bakıp kendi kendime cevap verip geçmişliğim var.

Tartışmaya açığım bu konuda, karşıt fikirlerinizi dinleyebilirim.
Eğer sizin de bu soruyu kaçıncı kez görüyorum dediğiniz soru varsa ekleyin bakalım ortak mı sorunlarımız.

Bu seçeneği seçti yine de basit bir soru ister ceza verelim ister filtreleme getirelim mesela ben yapay zekaya danışılmamış konuları görmeyeyim seçeneği olsun. En azından bir nebze azalır bu tarz şeyler.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Artı -19 Eksi
Sürekli aynı konuyu (örneğin öneri konuları gibi) açanlara gerekli uyarılar veriliyor Moderasyon Ekibi tarafından.

Bunun dışında, biraz klasik bir cevap olacak fakat görmek istemediğiniz konuları ve kategorileri göz ardı edebiliyorsunuz.

Son olarak ''AI'a sordum.'' seçeneğini öneriyorsunuz fakat AI her zaman her şeyi doğru bilemiyor. Yanıltıcı sonuçlar doğabilir.

Nihayetinde forumun aktifliği açısından konu açılması bence faydalı. Çok abuk subuk olmadıkça.
 
Belki farklı cevaplar gelebilir, aynı olay başından geçen biri denk gelir diye o tarz konular açılmıyor mu zaten.Forum ve yardımlaşma mantığı bu değil mi? AI Allah değil ya ,tekdüze cevapları yapıştırabiliyor bazen.
 
Forumda konular artık tekrar etmeye başladı, çoğu yapay zekanın çözebileceği basit sorunlar veya daha önceden konu açılmış sorunlar. Bunun önüne geçmek için AI'a sordum veya internette araştırdım fakat çözüm bulamadım seçeneği olmalı.

Örnekler ve sorular: Kaç forumda, kaç kere denk geldim sayısını bilmiyorum artık.

1) yurt dışından... Sipariş ettim, ne zaman gelir? Vergi çıkar mı? Vergi sınırı kaç? Vergi kalkmış mı?

Kaç yerde okudum bu soruyu artık sayamıyorum. Kardeşim gelmez gelmez! O iş bitti artık. Yapay zekaya sorsa 30 saniyede cevap alacak, özet olarak vereceği cevap da "Yeni mevzuat gereği kağıt kürek işleri var, ürünün 10 katı fiyata denk gelecek o yüzden mantıksız, alma." olacak, bitti gitti. 30 saniye anca sürer.

Ardından o tekrardan soracak:

Değil... Sipariş verdim veya ürünün fiyatı bu ama...
AI: Mevzuat açık, dediğim kurallar geçerli ürün ve fiyat fark etmeksizin.

Burada konu açılıyor, tartışılıyor, laf anlatılmaya çalışıyor. Hepsini geçtim bunun üzerine şansımı deneyeyim deyip sipariş veriyor, imha ediliyor anca öyle anlıyor. 21. yüzyıldayız artık, atalarımız gibi deneme yanılma yapmamıza gerek olmadığını düşünüyorum.

2)... Üzerinden arkadaşımın... Sattım... Oldu, ben sorun yaşar mıyım?

Satış yapılan hesap kimin kardeşim, seninse o zaman yaşarsın. Bu soruyu da kaç kere okudum vallahi bilmiyorum. Aklınızı mantığınızı kullanın, işin içinde para geçmiş, sen kendi kişisel bilgilerinle kayıt olmuşsun, sence başına bir şey gelmeme ihtimali var mı?

AI'a sordu:
AI: Evet hukuki sorun yaşarsın çünkü...
Soran: Ama hesap benim değil arkadaşımın veya kuzenimin... Yine de sorun yaşar mıyım?
AI: Elbette satış yapılan yerdeki hesap sana ait, buna dayanarak...

Konunun yarısı çözüldü, boş sorular atlandı yeni konusu:
... Yasalarını çiğnemişim bana yardımcı olabilecek hukukçu var mı? Veya... Da önerebileceğiniz hukukçu var mı?

3) A mı B mi?

Forumda sorulursa: A olanını al bu özellikleri var şu özellik B de yokken bunda var.
Soran: Ama B daha iyi diyorlar (Alt metin ben B olanını almak istiyorum, onay arıyorum, A da olan özellikler umurumda bile değil.)
Forum: Hayır bak A şöyle böyle...

Peki AI sorsa?
AI: A olan... Ondan dolayı A olanını al.
Soran: B...
AI: Özellikler ortada, tercih senin.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, çok vardı ama hatırlayamadım, görsem hatırlarım:hahaha:

Bu sorular yüzünden yardım edebileceğimiz konular araya kaynıyor. Forum saçma soru ve konularla doluyor. Millet cevap vermekten bıkıyor, kaç konuya bakıp kendi kendime cevap verip geçmişliğim var.

Tartışmaya açığım bu konuda, karşıt fikirlerinizi dinleyebilirim.
Eğer sizin de bu soruyu kaçıncı kez görüyorum dediğiniz soru varsa ekleyin bakalım ortak mı sorunlarımız.

Bu seçeneği seçti yine de basit bir soru ister ceza verelim ister filtreleme getirelim mesela ben yapay zekaya danışılmamış konuları görmeyeyim seçeneği olsun. En azından bir nebze azalır bu tarz şeyler.

Düşünülebilir gerçekten, AI birebir doğru cevap vermiyor ama en azından bir nevi kafanda sorunun ne olduğunu anlayabiliyorsun.
Ama forum aktifliği bunun olma ihtimalini 0'a çeker, ne yazık ki. :)
 
Arkadaşlar hangi yapay zekayı kullanıyorsunuz bilmiyorum ama Gemini Pro ile üretici çipin bacakları hakkında bilgi vermeyip şirket sırrı derken, Gemini Pro beni ful Çince siteye yönlendirdi. Şuan çipin tüm bilgileri var belgenin üzerinde firmanın Top Secret yazısı var, yani doğru yapay zekayla doğru aramayla bulunması mümkün. Ayrıca yapay zeka havadan gelmedi, bizden hızlı şekilde tüm dünyadaki siteleri tarıyor ona göre bilgiyi getiriyor. Sağlık tarzı konularda haklısınız ama yapay zeka ful yanlış gözüyle bakmak yanlış. Hayatımıza entegre etmek gerek yine de kabul ettim eleştirinizi. doğru olmayabiliyor ama mantık kullanıp çözülemeyecek sorular için dediğinizi kabul ettim. Mantık kullanıp cevaplanabilecek sorular da geliyor çünkü.

Düşünülebilir gerçekten, AI birebir doğru cevap vermiyor ama en azından bir nevi kafanda sorunun ne olduğunu anlayabiliyorsun.
Ama forum aktifliği bunun olma ihtimalini 0'a çeker, ne yazık ki. :)
Evet, forum aktifliği kısmını göz ardı etmişim.
 
@Fahare, en basit soruda bile ciddi hatalar yapabiliyor yapay zeka. Stabil degil yani. Ayni soru icin farkli zamanlarda dahi farkli cevaplar verebiliyor. Bazen dogru cevap verirken bazen sacmaliyor. Havadan gelmedi, dunyada var olan bilgilerle egitildi, interneti saniyeler icinde kontrol etme ozelligi var ama bunlar onun yuksek guvenilirlikte bir kaynak olacagi anlamina gelmez. Yapay zekayi bir koc degil, bir asistan olarak kullanmalisiniz.

Gecenlerde RTX 5060'la alakali bir sey sordum, piyasada 5060 diye bir kart yok dedi. :D
 
@Fahare, en basit soruda bile ciddi hatalar yapabiliyor yapay zeka. Stabil degil yani. Ayni soru icin farkli zamanlarda dahi farkli cevaplar verebiliyor. Bazen dogru cevap verirken bazen sacmaliyor. Havadan gelmedi, dunyada var olan bilgilerle egitildi, interneti saniyeler icinde kontrol etme ozelligi var ama bunlar onun yuksek guvenilirlikte bir kaynak olacagi anlamina gelmez. Yapay zekayi bir koc degil, bir asistan olarak kullanmalisiniz.

Aynen öyle, ben yapay zekayı tam çözüm için değil, bana bir fikir versin diye kullanıyorum. O cevapları da bizim forumumuzdaki gibi yerlerden alıyor, yanlış bilgiyi de doğru bilgiyi de.
 
Forum kullanıcısı bu seçeneği gördüğünde 'o zaman forum kullanmanın bir anlamı kalmamış' gibi bir düşünceye de kapılabilir. Ve diğerlerinin de dediği gibi yapay zeka genel bilgilerde halüsinasyon gördüğü sıklıkla rastlanıyor.
 
Bence böyle bir seçeneğe gerek yok çünkü insanlar yapay zekadan direk cevap almak varken doğrudan forum sitelerini tercih etmezler.