Katılım
21 Ekim 2024
Mesajlar
60
Beğeniler
10
Selamlar arkadaşlar,

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) açtığı Destekleme ve Yetiştirme Kurslarını (DYK) mutlaka duymuşsunuzdur. Dönem içinde okul çıkışlarında veya hafta sonları, yaz tatilinde ise hafta içi her gün yoğun bir şekilde bu kurslar düzenleniyor. Öğrenci olan arkadaşlar durumun işleyişini zaten yakından biliyordur.

Benim asıl merak ettiğim ve anlam veremediğim konu, bu kursların kayıt ve işleyiş sürecinde dönen bazı durumlar. Bu konuda ciddi şüphelerim var ve sizlerin de fikrini almak istiyorum.

1. Kayıt Sürecindeki Yapay Acele ve Baskı:

Kurs kayıt dönemleri başladığında her yerde duyurular dönüyor. Hatta dikkatimi çeken bir şey var: Duyuruları bilerek kayıt tarihinden çok daha sonra paylaşıyorlar. "Kayıtlar yakında kapanacak!" imajı yaratarak öğrencilerin aceleyle ve kaçırma korkusuyla kayıt olmasını sağlıyorlar. Okul gruplarında sürekli paylaşımlar yapılıyor, sınıflarda hocalar durmadan bu konuyu dile getiriyor.
Sorum şu: Öğretmenler veya okul idaresi, bu DYK kurslarına kayıt yaptırıp aktif olarak gelen öğrenci sayısına göre devletten ekstra bir ücret mi alıyor? Bu kadar baskıcı olmalarının ve meseleyi sürekli gözümüze sokmalarının arkasında maddi bir çıkar mı var?

2. Sınav Sorularının Verildiği İddiası:

Bir ara bu kurslarda, okuldaki sınavlara yakın soruların paylaşıldığını, hatta direkt sınavın belli bir kısmındaki cevapların öğrencilere aktarıldığını duymuştum. Kursa katılımı artırmak için böyle bir ödüllendirme (!) mi yapılıyor?

3. Kursu Bırakan Öğrencilere Yapılan Mobbing (Not Tehdidi):

En çok canımı sıkan ve kurumsallıktan uzak bulduğum olay ise bir arkadaşımın başına geldi. Arkadaşım haklı bir probleminden dolayı kursa yaklaşık 2 hafta boyunca gidemedi, sonrasında da kursu tamamen bırakmak zorunda kaldı.
Daha sonra okulda, kursta dersine giren birkaç hocası tarafından sınav notuyla tehdit edildi. Kursu bıraktığı için notlarının düşürüleceği açık açık kendisine söylenmiş. Bir devlet kursuna katılım zorunlu olmadığı hâlde, okul derslerindeki notların bu işe alet edilmesi ne kadar etik?

Sizin okullarınızda da DYK kursları için bu tarz baskılar yapılıyor mu? Hocaların bu kurslardan kazancı tam olarak nedir ve notla tehdit edilme durumunda yasal olarak ne yapılabilir? Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
 
1- Para alıyor öğretmenler.
2- Sınav sorularını şak diye veremezler. Sadece kesin çıkacak konu soru tarzıyla ilgili ufak detayları söylerler. Eğer soruları gerçekten vermişlerse ve kanıtınız varsa gerekli yerlere başvurarak bunun önüne geçilmesini sağlayabilirsiniz.
3- Sözlü notlarınızı düşük verebilirler. Ama tehdit etmek etik değil. Şikayetçi olunabilir bu durumda.
 
Selamlar arkadaşlar,

Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) açtığı Destekleme ve Yetiştirme Kurslarını (DYK) mutlaka duymuşsunuzdur. Dönem içinde okul çıkışlarında veya hafta sonları, yaz tatilinde ise hafta içi her gün yoğun bir şekilde bu kurslar düzenleniyor. Öğrenci olan arkadaşlar durumun işleyişini zaten yakından biliyordur.

Benim asıl merak ettiğim ve anlam veremediğim konu, bu kursların kayıt ve işleyiş sürecinde dönen bazı durumlar. Bu konuda ciddi şüphelerim var ve sizlerin de fikrini almak istiyorum.

1. Kayıt Sürecindeki Yapay Acele ve Baskı:

Kurs kayıt dönemleri başladığında her yerde duyurular dönüyor. Hatta dikkatimi çeken bir şey var: Duyuruları bilerek kayıt tarihinden çok daha sonra paylaşıyorlar. "Kayıtlar yakında kapanacak!" imajı yaratarak öğrencilerin aceleyle ve kaçırma korkusuyla kayıt olmasını sağlıyorlar. Okul gruplarında sürekli paylaşımlar yapılıyor, sınıflarda hocalar durmadan bu konuyu dile getiriyor.
Sorum şu: Öğretmenler veya okul idaresi, bu DYK kurslarına kayıt yaptırıp aktif olarak gelen öğrenci sayısına göre devletten ekstra bir ücret mi alıyor? Bu kadar baskıcı olmalarının ve meseleyi sürekli gözümüze sokmalarının arkasında maddi bir çıkar mı var?

2. Sınav Sorularının Verildiği İddiası:

Bir ara bu kurslarda, okuldaki sınavlara yakın soruların paylaşıldığını, hatta direkt sınavın belli bir kısmındaki cevapların öğrencilere aktarıldığını duymuştum. Kursa katılımı artırmak için böyle bir ödüllendirme (!) mi yapılıyor?

3. Kursu Bırakan Öğrencilere Yapılan Mobbing (Not Tehdidi):

En çok canımı sıkan ve kurumsallıktan uzak bulduğum olay ise bir arkadaşımın başına geldi. Arkadaşım haklı bir probleminden dolayı kursa yaklaşık 2 hafta boyunca gidemedi, sonrasında da kursu tamamen bırakmak zorunda kaldı.
Daha sonra okulda, kursta dersine giren birkaç hocası tarafından sınav notuyla tehdit edildi. Kursu bıraktığı için notlarının düşürüleceği açık açık kendisine söylenmiş. Bir devlet kursuna katılım zorunlu olmadığı hâlde, okul derslerindeki notların bu işe alet edilmesi ne kadar etik?

Sizin okullarınızda da DYK kursları için bu tarz baskılar yapılıyor mu? Hocaların bu kurslardan kazancı tam olarak nedir ve notla tehdit edilme durumunda yasal olarak ne yapılabilir? Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
1- Evet DYK için ek ders ücretinin iki katı üzerinden hesaplanıyor. Saat başına normal ek dersten daha fazla para alıyorlar yani.
2- Kimsenin böyle bir risk alacağını sanmıyorum, yani belki de soruları veriyorlar demek yerine DYK'yi veren hoca ile zorunlu derslerin hocalarının aynı olduğunu dolayısıyla soru hazırlayan kişilerin aynı kişiler olduğunu unutmamak lazım. Soruları hazırlayacak öğretmenle daha fazla ders yapmış olmak, doğal olarak kişiyi daha fazla hazırlamış olmaz mı?
3-Belli bir sayının altına düşerlerse dersleri kapanır, ücretleri kesilir. Bunu bu şekilde önlemeye çalışmak kısaca rezillik. Cimer'e yazın en iyi öyle sonuç alırsınız. İl ilçe milli eğitim müdürlükleri veya direkt okul idaresiyle uğraşmak işi uzatır, bulandırır.
 
Ben direkt olarak bu kurslarda "şu zamanki sınav için çalışacağız bugün" diyen öğretmenlerin şikayet edilmesi gerektiğini düşünüyorum. O kursa gidenler sınava çalışmak için değil dersi daha iyi öğrenmek için gidiyor, sen sadece örnek çözebilirsin sınav için çalışma yapacaksan bunu sınıf içinde yapman gerekir, kursta değil.

Diğer konuya gelirsek, not tehdidi yapıldığı an direkt CİMER'e başvurabilirsiniz. Eğer tehdit olmaz ama sözlü notlarınız sınav notunuzdan acayip derece düşük gelirse yine başvurabilirsiniz, gayet de düzgün sonuç alırsınız. Sözlü notları sınav notundan düşük de olamaz zaten. Öğretmenlerin tehditlerine sakın boyun eğmeyin, paraları kesilmesin diye her şeyi yapar onlar.