Merhaba. Normal bez kullanmanizi onermem, mikro çizikler olusturur. Optik bezler, optik elemanları temizlemek icin üretiliyor ve optik elemanlar her zaman özel kaplamalar ile kaplanmış oluyor, bu kaplamalara zarar vermeden temizlemesi önemli. Kuru kuru da sürtünme arttigi icin yine bir solüsyon gerekiyor, bu solüsyonlar da makine lensleri icin uygun olduğundan kaplamalar ile sorunsuzca kullanilabiliyor + olarak da iz bırakmadan kuruyor (monitör sicak olmamali). Monitör ekranları da özel kaplamalar ile kaplaniyor.
Benim burada önerdiğim pompa bana kalırsa alinmali ve kenarda durmalı. Ornegin monitörün kenarları, sogutma delikleri, telefonun şarj girişi, toz giren her yerde işe yarıyor. Toz yüzeysel olarak yapıştiysa direkt ucuruyor. Monitörün ekranına tozlar yapışıyor, el surunce leke olabiliyor ve üfleyince tükürük gidebiliyor. Bunu yakindan tutup fıs fıs basınca tozları rahatlıkla ucurabiliyorsun. Basit, leke bırakmayan ve kaplamalarla uyumlu solüsyon + optik bez + toz pompası = cok uzun süreli bir bakim seti. Kaleme gelecek olursak, gerekliliği pek yok. Eger kalip gibi bir sey yapisti ve geçmiyorsa, inatçı bir leke varsa, kalem ancak o zaman işe yarar.