Katılım
28 Şubat 2024
Mesajlar
6.045
Makaleler
48
Çözümler
43
Beğeniler
10.413
Yer
TR
Herkese merhabalar.

Birçok kişi monitörünü neyle temizleyeceğini bilmiyor ve piyasada kötü denilebilecek tonla ürün dolaşıyor. Bugün sizlere fotoğraf makineleri için satılmakta olan bir seti monitör bakımları için önereceğim.

Öncelikle bu seti yaklaşık 1 senedir kullandığımı belirtmek isterim, kamera için almıştım ama inanın telefondan monitöre kadar her türlü ekranı olan sistemde çok kurtardı beni. Kadıköy Fujifilm showroom'unda setlere bakarken bir solüsyon, bir bez almak yerine acaba paket halinde mi alsam diyerek aldığım bu setin içinde: 2 tane değiştir uçlu toz pompası, toplam 5 adet optik bez, 1 büyük solüsyon ve 1 fırça yer alıyor.

1000312808.webp


Normalde satıcı doğrudan Fujifilm olan bu setin fiyatı 699 TL idi fakat yakın zamanda stokları tükenmiş. Kendi sitesinde satış fiyatı 1090 TL'ye biraz daha premium bir sürümü var fakat yurt dışı stoğu olarak mı gönderiliyor emin değilim, eğer öyleyse Fujifilm stoğu beklemek daha doğru olur. Ancak bulunduğunuz ilde, ilçede Fujifilm Showroom varsa yüksek ihtimalle mağazada stokta vardır.


Teker teker alınacaksa da solüsyon, bez ve pompa üçlüsü yeterli olacaktır. Monitörün havalandırma deliklerine giren tozları bununla üflüyorum, panelin kenarlarını vs. de bununla üflüyorum hatta kabaca kasanın tozlarında da işe yarıyor.




Ya da şöyle bir set var, kalemi yağ ya da çıkmayan lekeler için kullanabilirsiniz ama pompası ne kadar kaliteli bilmiyorum, yine bir solüsyon lazım tabii:

 
Ellerinize sağlık. ❤️

Hocam ben 10 yıldır direkt ipliksiz, az nemli bir bez ile silip geçiyorum. Bunun bezden farkı nedir? Bilmediğimden soruyorum yanlış anlamayın. 🫠
 
Ellerinize sağlık. ❤️

Hocam ben 10 yıldır direkt ipliksiz, az nemli bir bez ile silip geçiyorum. Bunun bezden farkı nedir? Bilmediğimden soruyorum yanlış anlamayın. 🫠

Merhaba. Normal bez kullanmanizi onermem, mikro çizikler olusturur. Optik bezler, optik elemanları temizlemek icin üretiliyor ve optik elemanlar her zaman özel kaplamalar ile kaplanmış oluyor, bu kaplamalara zarar vermeden temizlemesi önemli. Kuru kuru da sürtünme arttigi icin yine bir solüsyon gerekiyor, bu solüsyonlar da makine lensleri icin uygun olduğundan kaplamalar ile sorunsuzca kullanilabiliyor + olarak da iz bırakmadan kuruyor (monitör sicak olmamali). Monitör ekranları da özel kaplamalar ile kaplaniyor.

Benim burada önerdiğim pompa bana kalırsa alinmali ve kenarda durmalı. Ornegin monitörün kenarları, sogutma delikleri, telefonun şarj girişi, toz giren her yerde işe yarıyor. Toz yüzeysel olarak yapıştiysa direkt ucuruyor. Monitörün ekranına tozlar yapışıyor, el surunce leke olabiliyor ve üfleyince tükürük gidebiliyor. Bunu yakindan tutup fıs fıs basınca tozları rahatlıkla ucurabiliyorsun. Basit, leke bırakmayan ve kaplamalarla uyumlu solüsyon + optik bez + toz pompası = cok uzun süreli bir bakim seti. Kaleme gelecek olursak, gerekliliği pek yok. Eger kalip gibi bir sey yapisti ve geçmiyorsa, inatçı bir leke varsa, kalem ancak o zaman işe yarar.
 
Merhaba. Normal bez kullanmanizi onermem, mikro çizikler olusturur. Optik bezler, optik elemanları temizlemek icin üretiliyor ve optik elemanlar her zaman özel kaplamalar ile kaplanmış oluyor, bu kaplamalara zarar vermeden temizlemesi önemli. Kuru kuru da sürtünme arttigi icin yine bir solüsyon gerekiyor, bu solüsyonlar da makine lensleri icin uygun olduğundan kaplamalar ile sorunsuzca kullanilabiliyor + olarak da iz bırakmadan kuruyor (monitör sicak olmamali). Monitör ekranları da özel kaplamalar ile kaplaniyor.

Benim burada önerdiğim pompa bana kalırsa alinmali ve kenarda durmalı. Ornegin monitörün kenarları, sogutma delikleri, telefonun şarj girişi, toz giren her yerde işe yarıyor. Toz yüzeysel olarak yapıştiysa direkt ucuruyor. Monitörün ekranına tozlar yapışıyor, el surunce leke olabiliyor ve üfleyince tükürük gidebiliyor. Bunu yakindan tutup fıs fıs basınca tozları rahatlıkla ucurabiliyorsun. Basit, leke bırakmayan ve kaplamalarla uyumlu solüsyon + optik bez + toz pompası = cok uzun süreli bir bakim seti. Kaleme gelecek olursak, gerekliliği pek yok. Eger kalip gibi bir sey yapisti ve geçmiyorsa, inatçı bir leke varsa, kalem ancak o zaman işe yarar.
Bu pompa kasa için de kullanılır mı? İtiş gücü nasıl. Fanlara veya köşelere bassak iş yapar mı?
 
Bu pompa kasa için de kullanılır mı? İtiş gücü nasıl. Fanlara veya köşelere bassak iş yapar mı?

Yüzeysel olarak yapısmakta olan tozlar icin fanlara düzenli olarak basarsaniz tozlanmayi azaltirsiniz. Şu an kasam epey kirli ama genel temizlik yaptığım zamanlardan sonra düzenli şekilde fanlara üflüyorum. Ozellikle ekran kartının içinde ise yarıyor, kabaca tozları ucuruyorum. Gucu dusuk değil aslında biraz da sizin guclu ve peş peşe uflemeniz gerekiyor bazi noktalarda, yüzeysel gelenleri tekte ucuruyor zaten.

JJC'nin bir de böyle bir çözümü var ama hic kullanmadım, KF disinda elimde yok: