EmirhanRadicus

Üstün
Katılım
26 Mayıs 2024
Mesajlar
1.924
Makaleler
1
Çözümler
20
Beğeniler
1.502
Merhaba, bir MSI B650M Gaming Plus WiFi anakart kullanıyorum. Bilgisayarımın açılmasında hiçbir sorun yok ancak BIOS'um bozuk gibi bir şey. BIOS ekranına girdiğimde hiçbir tuşa basmasam bile BIOS ekranı geldikten hemen sonra ekran donuyor, fare ve klavye çalışmıyor ve bios ekranındaki saatten bios komple donduğunu anlıyorum. 2-3 defa CMOS sıfırladım ancak çözüm olmadı, hala sorun devam ediyor. Anakartın BIOS Flashback özelliğini kullanarak yeni sürüm indirmek istedim. Recep Baştaş videosunu direkt aynısını yaptım ancak Flashback ışığı sadece 5 kere yanıp sönüyor, hiçbir şey değişmiyor. 2 farklı USB 3 ile farklı BIOS sürümü denedim ancak çözülmedi. Ne yapabilirim?
 
Merhaba, bir MSI B650M Gaming Plus WiFi anakart kullanıyorum. Bilgisayarımın açılmasında hiçbir sorun yok ancak BIOS'um bozuk gibi bir şey. BIOS ekranına girdiğimde hiçbir tuşa basmasam bile BIOS ekranı geldikten hemen sonra ekran donuyor, fare ve klavye çalışmıyor ve bios ekranındaki saatten bios komple donduğunu anlıyorum. 2-3 defa CMOS sıfırladım ancak çözüm olmadı, hala sorun devam ediyor. Anakartın BIOS Flashback özelliğini kullanarak yeni sürüm indirmek istedim. Recep Baştaş videosunu direkt aynısını yaptım ancak Flashback ışığı sadece 5 kere yanıp sönüyor, hiçbir şey değişmiyor. 2 farklı USB 3 ile farklı BIOS sürümü denedim ancak çözülmedi. Ne yapabilirim?

@X99 @SalimBdk Sorun seninle aynı, çözebildiysen iletirsin.

@EmirhanRadicus 1x16 RAM ile deneyin. CMOS sıfırlamaya rağmen ekran gelmiyor mu?

Merhaba, bir MSI B650M Gaming Plus WiFi anakart kullanıyorum. Bilgisayarımın açılmasında hiçbir sorun yok ancak BIOS'um bozuk gibi bir şey. BIOS ekranına girdiğimde hiçbir tuşa basmasam bile BIOS ekranı geldikten hemen sonra ekran donuyor, fare ve klavye çalışmıyor ve bios ekranındaki saatten bios komple donduğunu anlıyorum. 2-3 defa CMOS sıfırladım ancak çözüm olmadı, hala sorun devam ediyor. Anakartın BIOS Flashback özelliğini kullanarak yeni sürüm indirmek istedim. Recep Baştaş videosunu direkt aynısını yaptım ancak Flashback ışığı sadece 5 kere yanıp sönüyor, hiçbir şey değişmiyor. 2 farklı USB 3 ile farklı BIOS sürümü denedim ancak çözülmedi. Ne yapabilirim?

USB FAT32 formatından sonra BIOS dosyasını MSI resmi siteden indirin. MSI.ROM olarak adlandırıp boş belleğin içine atın. İlgili porta taktığınızdan emin olduktan sonra işlem başlaması gerekiyor. @EmirhanRadicus MSI.ROM için dosya uzantılarını göstermeniz lazım klasör seçeneklerinden.

Kartınızda BIOS yazdırmak için atanmış bir port var, o porta taktığınızdan emin olun. Manuel'den kontrol edin.
 
@Ayhan Dönmez, Zaten 1x16 RAM ile deniyorum. Dosyayı da dediğiniz gibi MSI.ROM yaptım zaten ancak iş görmedi, Rufus ile MBR FAT32 şeklinde biçimlendiriyorum, öyle dosyayı içine atıyorum ancak yine de sonuç vermedi. 5 kere ışık yanıp sönüyor sadece. Ve Flashback BIOS girişine takılı zaten USB, önce USB 3.0 32 GB denedim, olmadı. Ondan sonra 8 GB USB 2.0 taktım ancak onda da sonuç vermedi.
 
BIOS'u manuel güncelleyin, anakart arkasından USB 2.0 siyah girişten yapın ya da BIOS yazan kısımı kullanın. Önce default modda deneyin. Gerekirse default moda aldıktan sonra format atıp temiz Windows kurulumu yapın, ikinci monitör varsa geçici olarak iptal edin. CMOS işlemini pil çıkararak yapmayın, anakart üzerindeki jbat pininden yapın. Bir yerde mutlaka detayı atlıyorsundur.
 
@X99 @SalimBdk Sorun seninle aynı, çözebildiysen iletirsin.

@EmirhanRadicus 1x16 RAM ile deneyin. CMOS sıfırlamaya rağmen ekran gelmiyor mu?



USB FAT32 formatından sonra BIOS dosyasını MSI resmi siteden indirin. MSI.ROM olarak adlandırıp boş belleğin içine atın. İlgili porta taktığınızdan emin olduktan sonra işlem başlaması gerekiyor. @EmirhanRadicus MSI.ROM için dosya uzantılarını göstermeniz lazım klasör seçeneklerinden.

Kartınızda BIOS yazdırmak için atanmış bir port var, o porta taktığınızdan emin olun. Manuel'den kontrol edin.
Çözümü msi almamak Sanırım bende çözemedim
 
Çözümü msi almamak Sanırım bende çözemedim

Birileri sponsor kaybetmemek adına sorunun sende ya da bizde olduğunu söylüyor ama? Ben de bu şahıslar ile uğraşıyorum yıllardır ama halen daha ikna edemedik. Yeter ki sponsorluk kaybetmeyelim, markalar bize ürün göndersin kafasındalar. Olan son kullanıcıya olmaya devam edecektir, gözünüzü dört açın ve her önüne gelene inanmayın bu saatten sonra. Vaktiyle ben de bu şahıslara kanıp Tomahawk sipariş ettim. En fazla 1 ay dayanabildim, sonrasında servis servis gezmem gerekti.

Buna da mı yalan diyecekler ya da kartlarda sorun yok, siz kullanmayı bilmiyorsunuz diyecekler? Madem gelsinler, buyursunlar ayarlasınlar. Kötü bir şey demiyoruz ki, kimseye bu saatten sonra yalan konuşacak halimiz de yok.

1782155356080.webp
 
Birileri sponsor kaybetmemek adına sorunun sende ya da bizde olduğunu söylüyor ama? Ben de bu şahıslar ile uğraşıyorum yıllardır ama halen daha ikna edemedik. Yeter ki sponsorluk kaybetmeyelim, markalar bize ürün göndersin kafasındalar. Olan son kullanıcıya olmaya devam edecektir, gözünüzü dört açın ve her önüne gelene inanmayın bu saatten sonra. Vaktiyle ben de bu şahıslara kanıp Tomahawk sipariş ettim. En fazla 1 ay dayanabildim, sonrasında servis servis gezmem gerekti.

Buna da mı yalan diyecekler ya da kartlarda sorun yok, siz kullanmayı bilmiyorsunuz diyecekler? Madem gelsinler, buyursunlar ayarlasınlar. Kötü bir şey demiyoruz ki, kimseye bu saatten sonra yalan konuşacak halimiz de yok.

Eki Görüntüle 259388
Bunun başına ne geldi tam olarak