Bu konu bir çözümü açıklamaktadır. Herhangi bir çözüm açıklanmadığını düşünüyorsanız konuyu rapor edebilirsiniz.
Merhaba Arkadaşlar!

Bugün sizlere, MSI Pro H610M-E DDR4 anakartınızda Realtek Ses Sürücüsü'nün Aygıt Yöneticisi'nde gözükmeme hatasını nasıl çözebileceğinizi anlatacağım.

Bu problem BIOS güncelleme yaptıktan sonra ortaya çıkıyor, ancak bazıları direkt BIOS sürümünü geri düşürse de işe yaramıyor ve sürücüler gözükmemeye devam ediyor. Onun için rehberi adım adım yapmanız gerekiyor.



Tüm dosyaları topladığım DropBox linki:
PRO H610M-E DDR4 BIOS ve Realtek Ses Sürücüleri




Arkadaşlar, BIOS sürümünüzün ne olduğu önemli değil ancak BIOS sürümünüzü birkaç kere güncellemeniz veya düşürmeniz gerekecek. Öncelikle driverlar yüklüyse ve Realtek Audio sürücüsü Aygıt Yöneticisi'nde gözükmüyorsa, ilk olarak DDU ile driverları tamamen kaldırın.

Bilgisayarı yeniden başlatın ve şimdi Sürücüyü tekrardan kurmamız gerekecek, MSI'ın kendi sitesinden indirebilirsiniz veya sırf bu konu için upload ettiğim DropBox'tan tüm dosyaları indirebilirsiniz (Ses Sürücüsü ve BIOS sürümleri).

İndirdiğiniz driver'ı kurun ve bilgisayarı bir kere yeniden başlatın.
Ardından BIOS sürümünüzün ne olduğu önemli değil, "7D48VAC" (E7D48IMS.AC0) sürümüne geri döneceğiz.
Döndükten sonra aygıt yöneticisinden kontrol edin, sürücünün gözükmüş olması gerekiyor. Eğer gözükmezse Microsoft Store üzerinden "Realtek Audio Console" uygulamasını da indirin.
Ve bu sefer BIOS sürümü olarak "7D48VAE" (E7D48IMS.AE1) yani MSI'ın bu hata için vermiş olduğu BIOS sürümünü kullanacağız.

BIOS güncellemesini yaptıktan sonra bilgisayar açıldığında sürücünün Aygıt Yöneticisi'nde gözüktüğünü göreceksiniz.



Tüm dosyaları MSI'ın kendi sitesinden de indirebilirsiniz, ben sadece toplayıp DropBox'a upload ettim. Tüm sorumluluk yine kullanıcıdadır.

İşine yarayanlar beğeni atsın ki daha çok kişiye ulaşsın konu.
Tüm işlemlere rağmen yapamayan olursa lütfen konuya yorum atmaktan çekinmeyin.
@Recep Baltaş konuyu rehber kısmına koyarsanız sevinirim, bu problem ile karşılaşan çok kişi var. Teşekkürler.



Kaynaklar;
 

Dosya Ekleri

  • ilk.webp
    ilk.webp
    17,9 KB · Görüntüleme: 210
  • son.webp
    son.webp
    25,6 KB · Görüntüleme: 202
Son düzenleme:
Gerçekten kralsın ya, 7D48VAE yüklemiştim, son çare postunuzu gördüm, realteki DDU ile kaldırdım, 7D48VAC kurdum ve oldu. Gerçekten tek çözüm bu, adamsın.
 
Son düzenleyen: Moderatör:
Sen mükemmel bir detayın vallahi çözüldü. Allah yolunu bahtını açık etsin reis.
 
Son düzenleyen: Moderatör: