Arkadaşlar merhaba,
PS5 Pro için 4K 32 inç bir monitör istiyorum. Öncelikle şunu söylemek istiyorum, daha önce hiç OLED kullanmadım. Canlı bir şekilde deneyimlemediğim için WOLED ve QD-OLED arasındaki görsel kalite farkını da bilmiyorum. Sizlere birkaç farklı model atacağım. Modeller hakkındaki görüşlerimi de belirteceğim. Bana en uygun olanını söyleyebilir misiniz? Bu monitörlerin ekran yenileme hızı konsol için fazla yüksek, hatta ASUS'un bir modelinde 60Hz'de çok fazla gecikme oluyordu. Aşağıda sunacağım modellerde böyle bir sorun varsa, biliyorsanız belirtin lütfen.
Şunu belirteyim; migrenim ve astigmatım var, sanırım QD-OLED ekranlarda insanların gözü daha çok rahatsız oluyormuş. Ayrıca WOLED ekranlar daha uzun ömürlüymüş. Ama QD-OLED daha canlı, daha doygun bir görüntü sunuyormuş.
Bu yüzden aslında bana göre en mantıklı modelden diğerlerine doğru sıralayacağım.
1- ASUS ROG Strix OLED XG32UCWG (45.000 TL Civarı): Bu model 4K 165Hz veren 3. nesil WOLED panel kullanıyor. Mantık çerçevesinde bana en yakın seçenek olmasındaki sebepler şunlar: 4K 165Hz veriyor, PS5 Pro için zaten yeterli ama asıl olayı "Dual Mode" olması. 1080p'de 330Hz sunabiliyor monitör. Bu sayede bilgisayar için de kullanabilirim. Ek olarak ASUS'un monitördeki OLED koruma teknolojilerini açıkçası daha çok beğendim. Yakınlık sensörünün yanı sıra arkasındaki soğutma bloğu oldukça iyi duruyor. Ayrıca WOLED ekranlar, QD-OLED'lere göre daha uzun ömürlü ve daha az yanma riskli diye biliyorum. Yanlışım varsa düzeltin lütfen. Üstelik bu modelin tasarımını gerçekten beğendim. Gayet şık ve sade duruyor. Tek eksisi WOLED olması ki o da bir eksi mi onu bile bilmiyorum aslında.
2- MSI MPG 321URX QD-OLED (43.000 TL Civarı): İnternette çoğu kişi konsol için en iyi monitörlerden birisi olduğunu söylüyor. QD-OLED panel kullanan bu monitör, görüntü olarak daha güzel gözüküyordur. Açıkçası tasarım olarak da 2. sıramda bu monitör var. İlki daha güzel gözüküyor bence. Yani dediğim gibi, bilmediğim için aslında bu soru daha çok şöyle olmalı: WOLED mi QD-OLED mi? Eğer görsel kalite olarak kesinlikle "QD-OLED başka bir seviye" diyorsanız, bu monitör devreye girebilir benim için.
3- ASUS ROG Swift Gen3 PG32UCDM3 (TR fiyatı çok uçuk 77.000 TL): Bu daha çok bonus gibi bir şey. Açıkçası bu kadar verir miyim bilmiyorum ve vereceğimi de sanmıyorum. Bu modelin eski jenerasyonunda 60Hz'de fazla gecikme varmış, internette insanlar öyle diyor. Ama bu yeni nesilde o sorunu da düzeltmişler. Ayrıca panel çok farklı bir seviyeye çıkmış. Birkaç fotoğraf gördüm, aralarında gerçekten fark var. Bir de bildiğim kadarıyla bu alabileceğim en yeni nesil, en güncel ekran. Görüntü kalitesi olarak aralarındaki en iyisidir muhtemelen. Bu da QD-OLED kullanan bir monitör. Bu monitörün eksileri fiyatının aşırı uçuk olması ve açıkçası tasarım olarak özellikle V şeklindeki ayakları monitörlerde çok sevmiyorum.
Sizden ricam, özellikle bu modelleri kullananlar varsa deneyimlerini paylaşabilir mi? Üstelik başka monitör önerilerinizi de alabilirim. Dediğim gibi daha önce OLED deneyimlemedim. Benim için en iyisini almak istiyorum. Asıl amacım PS5 Pro için kullanmak.
Şimdiden teşekkür ederim.